
Kako prenosi Tanjug, Ford, sa svojim partnerima u Kini, u 2013. je ostvario rast prodaje od čak 50 odsto na najvećem svetskom tržištu automobila, premašivši prodaju dva japanska giganta, Tojote i Honde.
Kompanija sa sedištem u Mičigenu precizirala je da je u Kini
prošle godine prodala ukupno 935.813 vozila, što predstavlja povećanje od 49
odsto u odnosu na 2012. godinu, preneo je Rojters.
Tojota je na istom tržištu sa svojim lokalnim partnerima prodala 917.500 vozila, što je rast od 9,2 odsto, a Honda 756.882 (+26,4 odsto).
Ford, koji je u toku čitave poslednje decenije bio u senci japanskih proizvođača na kineskom tržištu, ostvario je značajno bolje rezultate u prošloj godini zahvaljujući modernizaciji i repozicioniranju svojih marki, posebno modela „fokus“.
Međutim, uprkos snažnom rastu, Ford je ipak ostao daleko iza lidera na kineskom tržištu, Folksvagena i Dženeral motorsa.
Tako je nemački proizvođač u 2013. na ovom tržištu prodao oko 3,2 miliona vozila, za razliku od 2,8 miliona u 2012. Dženeral motors je takođe zabeležio prodaju veću od tri miliona vozila.
Ispred Forda na kineskom tržištu nalazi se i Hjundaji, sa oko 1,64 miliona prodatih vozila u 2013. i Nisan čiji je prošlogodišnji cilj bio 1,25 miliona vozila.
Izvor: Tanjug
Foto: arhiva Autoblog.rs / Ford