
Mazdin šef razvoja pogonskih sistema je otkrio neke nove detalje o sledećoj generaciji Skyactiv motora japanskog proizvođača. U nedavnom intervjuu, Mitsuo Hitomi je izjavio da će Skyactiv 2 motori biti uvedeni oko 2020. godine, a biće otprilike 30 posto efikasniji od aktuelne Skyactiv palete.
Hitomi nije ulazio u detalje, ali izjavio je sledeće: 'Ako želimo dramatično da poboljšamo ekonomičnost, jedini način je čisto sagorevanje'. Postoje naznake da će agregati imati stepen kompresije od 18:1 što će biti znatno više od trenutnog koji iznosi 14:1. Takođe, jedinice će koristiti sistem za paljenje sa homogenim punjenjem koji će funkcionisati poput dizel motora.
Hitomi je takođe otkrio da će nakon druge uslediti i treća generacija Skyactiv motora koja će imati unapređenu termalnu efikasnost i redukovane emisije CO2.
Izvor: Mojauto.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Mazda
ovo najavljuje ponovni rast interesovanja za benzinski motor - pa me ne bi cudilo da se u evropi tendencija prekorene.
ovaj krug dizela i benzinca moze samo elektricni motor da prekine, a to se nece dogoditi u sledecih 10 godina.
ostaje problem slabasnog obrtnog momenta kod sve manjih benzinskih agregata.