home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Tokom 2013. godine u Hrvatskoj su prema podacima agencije Promocija Plus prodata 27.802 nova putnička automobila, što je 11,3 posto ili 3.558 automobila manje nego 2012. godine.

Prošle godine je tako nastavljen pad prodaje budući da je godinu ranije prodato 31.360 novih putničkih automobila, što je za 10.201 automobil, ili 24,5 posto, manje nego 2011. godine.

Prodaja novih automobila je još veoma daleko od godina pre krize, kada se u Hrvatskoj prodavalo znatno više automobila - recimo 2007. godine 82.664, a 2008. godine 88.265. Već 2009. godine broj prodatih novih automobila pao je na 44.891.

Najčešći razlog pada prodaje koji su tržišni analitičari isticali prošle godine je opšti pad standarda zbog krize.

Najprodavanija automobilska marka prošle godine na hrvatskom tržištu bio je Volkswagen sa 4.691 automobilom i tržišnim učešćem od 16,9 posto. Sa 9,6 posto i 2.684 automobila sledi Opel, a treći je Peugeot sa 7,3 posto tržišta odnosno 2.044 automobila.

Prema prodaji dalje slede Hyundai, Škoda, Renault, Citroen, Kia i Ford.

Među modelima, najprodavaniji su redom Volkswagenovi Golf i Polo, Opelovi modeli Astra i Corsa te Hyundai i30.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 997



Komentari

Trgovci automobilima u Srbiji, zadovoljili bi se ovom cifrom.

Autor Vojvoda 10 Jan 2014, 21:55