
Kako prenosi Tanjug, Piroćanac Jovica Pešić izumeo je uređaj koji omogućava uštedu goriva u motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i do 50 procenata, a uz to, emisiju štetnih gasova, poput ugljen-monoksida smanjuje skoro tri puta u odnosu na klasične savremene motore.
Kako je Tanjugu izjavio Pešić, kome ovo nije prvi pronalazak, uređaj je prošao brojna ispitivanja na Mašinskom fakultetu u Nišu čiji su rezultati veoma ohrabrujući pa ga uskoro očekuje i serijska proizvodnja.
- Interesantno je da su rezultati ovog uređaja bolji na starijim motorima, koji se najviše i voze na našem području. Tako sam ugradnjom ovog uređaja na starom traktoru “IMT” uspeo da ostvarim uštedu goriva od preko 50 posto što je zaista izvanredan rezultat. Reaktor se ugrađuje u izduvni sistem motora. Sastavi deo je i posuda u koju se sipa destilovana voda koja je neophodna za rad reaktora, a ugrađuje se i sistem termootpornih creva i specijalni usisnik koji se montira u usisnu granu automobila - kaže Pešić i dodaje da su rezultati takođe impresivni i kada je reč o emisiji štetnih gasova.
- Za vreme rada motora imate sijaset gasova koji nastaju, koji su zapaljivi, a ne koriste se za dobijanje energije u samom motoru. Ovaj uređaj potpomaže da i ti gasovi budu spaljeni u samom cilindru motora tako da na izduvu skoro da nema nikakvog dima. Prilikom ispitivanja na Mašinskom fakultetu u Nišu emisija ugljen-monoksida u motoru u kome je ugrađen reaktor od 9 procenata, smanjena skoro tri puta na 3,14 - objašnjava Pešić, koji je završio Elektrotehničku školu u Nišu i studirao na Elektronskom fakultetu u Nišu.
Piroćanac Zoran Jovanović je pre tri meseca instalirao rekator u svoj automobil “reno senik”.
- Prvu stvar koju sam primetio je da auto ima dosta veću snagu. Potrošnja u gradskoj vožnji u Beogradu gde radim je oko 6,3 litara na 100 kilometara, a reč je o dizel motoru od 1.900 kubika - kaže Jovanović.
Izvor: Tanjug.rs / Blic.rs
Na seniku I nije usteda. 6.3dizela taj motor I moze da ide na 6.5 po gradu.
Taj izum se zove slavina. I u upotrebi je vec par vekova. Zavrnes slavinu i odmah ne trosi nista.
Pitanje je, sta ti gasovi nacine cilindru nakon sagorevanja, pomesani sa vodenom parom. Drugo, ako je ovo kao onaj "kotao iz ruske podmornice", gde sam se ja zahebao pa ga kupio, onda je usteda nikakva, tj. prica je za malu decu.
Ovo je već davno izmišljeno a jedan deo sistema se zove EGR ventil. Za njega su svi čuli.
Ustvari, čiča je izmislio toplu vodu - šta drugo reći, ili primitivan sistem recirkulacije izduvnih gasova, koji mnogoooo kvalitetniji i usklađeniji već postoji na svakom savremenom autu.
Zato on pominje traktror IMT, jer je na njega ugradio recirkulaciju ali bez EGR-a. :))) na modernom autu "ovaj izum" bi popalio sve lampice a na kraju sagoreo motor, što će da se desi i IMT-u :)))