
Škoda Auto je uspešno implementirala internacionalnu strategiju rasta u 2013., isporučivši 920.800 vozila širom sveta (2012: 939.200). Nakon lansiranja novih modela u prvih šest meseci, nastavak godine doneo je izvanredne rezultate u prodaji. Ovo je doprinelo tome da je decembar prošle godine bio najbolji prodajni mesec do sada. Samo u prošlom mesecu kompanija je proizvela i isporučila 70.000 automobila svojim kupcima, što je povećanje od 5,8% u odnosu na decembarski rekord ostvaren 2012. godine.
U godinama koje dolaze Škoda planira dalji rast. Kako bi ostvarila postavljene ciljeve, Škoda će na tržišta svakih šest meseci lansirati potpuno novi model ili osveženu verziju nekog od postojećih modela. Ovaj tempo će se zadržati sve do 2016. godine.
“Škoda je demonstrirala snagu ove godine. Uprkos ispod prosečnom produkcijskom startu i žestokim devijacijama na pojedinim tržištima, uspeli smo ostvariti drugu zaredom, najbolju godišnju prodaju u istoriji kompanije. Ovo je odličan rezultat” istaknuo je predsednik Uprave Škoda Auto a.s., prof. dr. h.c. Winfried Vahland. U 2013. smo lansirali više nego ikada do sada novih Škoda modela. Ukupno osam novih i redizajniranih modela je pokazalo snagu Škoda brenda. Krilata strela je u punom sjaju, a naši novi modeli su fantastično prihvaćeni. Naš atraktivan raspon modela, dobar nivo narudžbina i pozitivan razvoj u budućnosti na evropskom tržištu daje nam veliko samopouzdanje u tekućoj godini”, dodao je Vahland.
“Nakon što je početak 2013. bio okarakterisan kao težak na tržištu Evrope, u drugoj polovini godine ostvarili smo izuzetne rezultate. Sa maksimalnom dostupnošću novih modela, posmatrajući od septembra, prodaja se rapidno povećavala svaki mesec. Naše modelske kampanje tek sada pokazuju svoju pravu snagu. Mi se snažno razvijamo i konstantno povećavamo naše tržišno učešće”, ističe Werner Eichhorn, Škoda član Uprave za prodaju i marketing.
Novi modeli su odlično prihvaćeni – posebno nova Octavia, koja ponovo dokazuje kako je izuzetan automobil. U decembru prodaja ovog modela na zapadnoevropskom tržištu je u porastu gotovo za 52,3% u odnosu na isti mesec 2012. Posmatrajući kompletnu Evropu i tu je prisutan rekordan rast prodaje ovog modela u iznosu od 19,1% u poređenju sa rezultatima iz 2012. godne.
U Zapadnoj Evropi Škoda je ostvarila znatno bolje rezultate nego kompletno tržište koje je zabeležilo pad u 2013. Rezultat prodaje od 369.600 vozila predstavlja rast od 3,1% u poređenju sa 2012. godinom. Ovaj rast je izraženiji ako posmatramo samo mesec decembar, gde ukupan rast prodaje iznosi 17,8% odnosno 31.300 isporučeno vozilo (decembar 2012: 26.600). Ukupno tržišno učešće Škode na zapadnoevropskom tržištu se povećalo i sada iznosi 3,2% (2012: 3,0%). U Nemačkoj, drugom po veličini najvećem tržištu za Škodu, ova marka je povećala prodaju na 136.000 vozila u 2013., što je rast u odnosu na prethodnu godinu u iznosu od 2,9% (2012: 132.600). Tržišno učešće je poraslo na 4,6% i Škoda nastavlja da gradi svoju poziciju kao najveći uvozni brend u Nemačkoj.
U Velikoj Britaniji proizvođač je povećao svoje isporuke u odnosu na prethodne godine za impresivnih 24% i time postavio rekord prodaje na ovom tržištu sa 66.000 prodata vozila (2012: 53.200). Češki brend je imao dvocifreni rast i u Danskoj sa 14.600 isporučenih primeraka, odnosno rastom u iznosu od 40,7 % (2012: 10.400). Prodaja u Španiji takođe pokazuje pozitivne rezultate (13.400 vozila; +3,0%), Italija (12.100 vozila; +2,0%), Norveška (6.800 vozila; +2,1%) i Švedska (12.300 vozila, +1,4%).
U Istočnoj Evropi, uključujući i Rusiju, Škoda je prošle godine isporučila 125,400 vozila svojim kupcima (2012: 137.100; -8,5%). Tržišno učešće je dostiglo nivo od 4%. U Rusiji, trećem po veličini najvećem tržištu za Škodu, isporučeno je 87.500 vozila (2012: 99.100; -11,7%). Nova Octavia u Rusiji je predstvaljenja u drugoj polovini prošle godine, a model Rapid se očekuje u prvim mesecima tekuće godine. Značajan rast primećen je u Kazahstanu, gde se 4.700 kupaca odlučilo za neki od Škoda modela. Ovo predstavlja rast od 145,7% u poređenju sa prethodnom godinom (1,900). Škoda je doživela rast i u Baltičkim državama (Estonija, Latvija, Litvanija), gde je brend ostvario rast od 3.4% na 4,600 prodatih vozila u prethodnoj godini (2012: 4.500).
U Srbiji Škoda je povećala isporuke za 12,4% na 4.200 komada (2012: 3.700). Bosna i Hercegovina, pored veoma teške situacije na tržištu novih automobila sa 1.280 isporučenih Škoda modela je lider u prodaji novih automobila.
Škoda je ponovo rasla i u Centralnoj Evropi. Isporuke prema kupcima su porasle za 2,0% na 126.500 vozila (2012: 124.000). U decembru, brend je zabeležio rast od 13,5% sa 11.300 prodatih primjeraka (decembar 2012: 9.900). Na domaćem tržištu - Češka Republika, Škoda je prodala ukupno 60.000 vozila u 2013., sa rastom od 0,6% (2012: 59.700). Škoda brani svoju lidersku poziciju i u Poljskoj. Sa 38.700 prodatih vozila (2012: 36.300), napravljen je rast od 6,6% u poređenju sa istim periodom iz prošle godine. Time je ovaj proizvođač ostao neprikosnoveni lider na ovom tržištu i u 2013.
Ponovo, Kina je Škodino najveće pojedinačno tržište i u 2013., gde je proizvedeno i isporučeno ukupno 227.000 vozila (2012: 235.700 vozila; -3,7%). Lansiranje modela Octavia za ovo tržište očekuje se već u prvim mesecima ove godine. U Indiji Škoda je ostvarila ukupnu prodaju od 22.600 vozila u 2013. (2012: 34.300; -34,2%). U 2013. Škoda je posebno bila uspešna u Izraelu (14.400; +11,7%), Turskoj (12.800; +23,2%) i Alžiru (9.100, +85,3%).
Izvor: Klix.ba / PR Škoda
Foto: arhiva Autoblog.rs / Škoda
Šta ti je PR. I pad od 2% se smatra uspešno implementiranom internacionalnom strategijom rasta.
Nigde u tekstu se ne navodi da je 920.800 za oko -2% od 939,200 komada iz 2012. godine.
Svi ostali pokazatelji su izraženi i u procentima.
Naravno svi procenti posle su pozitivni i to je trebalo istaći da se gornje ne bi primetilo.