
"Mercedes" će ove godine sklopiti strateško partnerstvo s "Ikarbusom", kaže ambasador Nemačke Hajnc Vilhelm.
Ambasador Nemačke Hajnc Vilhelm rekao je da će "Mercedes" ove godine sklopiti strateško partnerstvo s "Ikarbusom."
"U Zemunu će se praviti proizvodni program autobusa koje ima 'Mercedes', od kombija, turističkih autobusa do onih za gradski prevoz. U Nemačkoj bi se proizvodile šasije, dok bi 'Ikarbus' radio sve ostalo", rekao je nemački ambasador u intervjuu za Blic.
Izvor: Rts.rs / Blic.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Samo nije Mercedes sto i Fiat pa da ih nasi izrade. Dok sve ne bude do kraja ugovoreno i garantovano nece uloziti nista.
Zato i toliko cekanje.
B.M.
Ti mora da si zaposlen u Fiatu.
"Naši izradili Fiat" ???
Pa gde ima da ti država više olaže od samog tebe, samo u zemlji dembeliji zvanoj Srbija.
I da država dotira sa 3000 eur prodaju Fiata.
U svakom slučaju, neko doveo Fiat, neko Mercedes. ;)
E sad, pretpostavljam da kod ovih nema takvih mahinacija kao kod prošlih, zatamnjeni državni ugovori i tajne.
Zamisli da neko ko predstavlja državu, čiji budžet pune gradjani, kaže istim tim gradjanima da ne moraju da znaju kakvi se ugovori u njihovo ime sklapaju ???
Za takav skandal streljanje samo.
To može samo u Srbiji i takvim banana zemljama.
Još ti kažeš da su oštetili Fiat.
Pa u Srbiju su došli jer dobija sve za dž, još država učestvuje sa pola, subvencioniše kupovinu, pa šta ćeš i gde ćeš bolje od toga.
Niko normalan to ne bi dao.
Zato nisu u nekoj drugoj zemlji.
Naravno, za uzvrat, onome ko im je omogućio takvo bahanalisanje su dali boga pitaj koliko, ali svakako mnogo manje nego što je država oštećena.
A da je to nešto dobro, ne bi krili ugovor i zatamnjivali, već bi se javno hvalili i isticali dobrobiti.
Naravno, ko može da se hvali ugovorom koji kanali džravu i budžet, zato se zatamnjuje, krije itd.
O cemu pricaas ti Pit? Mercedes je osudjen od evropskog suda z korupciju i podmicivanje drzavnika, sto je i kod nas bio slucaj (pitate li se kako to da predsednik sedi u Mercedesu?), ali naravno da kod nas nsita nije preduzeto protiv istog slucaja.
Jedno su inzenjeri, drugo je menadzment, Ovo pregovara direktno mendzment, stoga ocekujte sve ocekivano i neocekivano.
I nemoj misliti da nisu isti ti ljudi doveli i Mercedes i Fiat, jer ono sto se ne pominej su raznorazni posrednici i agencije, koji i te kako omrste brke, a od njih ni traga ni glasa po medijima. Nikakvi srpski ministri sa paltama od par hiljada evra nemaju uticaj. Svi su oni pioni i radice onako kako im vece slie kazu.
@Fordovac
MB je bio optuzen za namestanje tendera za vatrogasne kamione kod nas...
@Pit
Ne mora neko da radi u Fiat-u da bi ga branio, ali mora da bude verovatno partijski kadar aktivan i zaduzen za rad na internetu gde se kroz komentare brane dela ex-superministra ekonomije i njegovi bezgresni postupci...
Ne radim u Fiatu, radio sam nekad u Zastavi. Ugovor nije prevara, jer su ga potpisale obe strane. Pametan covek gleda sta potpisuje, jer posle toga nema vajde od kukanja. Ali prevara je na pr. kad drzava ne uradi autoput i obilaznicu do fabrike na sta se obavezala.
B.M.
" Ugovor nije prevara, jer su ga potpisale obe strane."
Jel ti ovo ozbiljno ???
Kakva je to garancija da ugovor nije loš po državu ?
Ti kao da si dete pa da veruješ da u foteljama sede ljudi kojima je stalo do interesa Srbije.
Nego ti meni objasni, zašto se krije i tamni, posebno ako je dobro po nas ?
Zar nije logično da nešto je nama dobro političari ističu na sav glas ?
Da ne pričam što je za zatvor to što neko krije posao koji država sklapa, kao da krčmi svoju prćiju a ne državnu imovinu.
Baš mi žao Fiata, naši bi trebali još i budžet da im daju, otprilike...
@Pit
Generalno si sve u pravu.
@B.M.
Ugovor je potpisan izmedju Fiata i predstavnika naroda, odnosno drzave. Predstavnici su verovatno znali sta potpisuju, ali narod tada, a ni sada ne zna sta je u njegovo ime potpisano, posto je dobar deo ugovora zatamnjen.
Sto se tice autoputa i obilaznice, ako je ugovoreno, moralo je da se ispostuje. Uostalom, ako se ne postuje, ostecena strana moze da trazi nadoknadu ili raskid ugovora. Razlog zbog kog jos uvek ne traze nista su verovatno upravo ti zatamnjeni delovi ugovora.
Fiat je privatna kompanija i brine o svom interesu, a ne mora o interesu drzave Srbije. A ovde se provlaci teza kako je Fiat kriv sto je drzava potpisala takav ugovor. Smesno i zalosno u isto vreme. Takodje ugovor nije zatamnio Fiat vec drzava, pa ga ni za to ne mozemo kriviti.. Razlog sto Fiat ne trazi raskid ugovora su velika ulaganja, i novi model koja su poceli da izvoze.. Jednostavno sad ne mogu stati i povuci se.. Inace da ovaj posao nije toliko daleko odmakao, ugovor bi sigurno bio raskinut.
B.M.
Fiata nije briga za našu državu, nego samo za svoju koristi i profit.
Zato i nas treba da bude briga kako da Fiat ne ojadi Srbiju, radnike i naš buđet.
E malo ste zakasnili. Kolika je korist za drzavu trebalo je videti pre nekoliko godina, kad se potpisivao ugovor, i kasnije donosili avansi ugovora. Sad je kasno. Uzet je veliki kredit, ulozeno u rekonstrukciju, opremu, obuku i dr. Svaki raskid ugovora doneo bi ogromnu stetu pre svega Srbiji, jer je Fiat svoje ispunio a drzava nije..
B.M.
Naravno, ali drzava bi trebalo da vodi racuna o svom interesu. Tako bi trebalo u normalnoj drzavi. A u drzavi kao sto je Srbija podmitis nekog, njega bas briga za drzavu, uzme pare a drzava kanal.
Nije mi jasno zasto ti branis Fiat ???
Trebao bi drzavu, ako zivis u ovoj zemlji i ako si njen drzavljanin.
Ti pises kao da si zaposlen u Fiatu.
@B.M.
O cemu ti pricas??? Ovde su prvo osteceni gradjani zbog crnih strana ugovora, pa tek onda Fiat usled propusta oko obilaznica..
Jedino sto mi mozda vadi situaciju, da hajde, dozvolili smo im sve to, valjda ce jednog dana da nam se vrati, da ce dici nasu autoindustriju na recimo nivo Dacie..
Pit, ne branim Fiat, vec svoj grad, jer mu treba autoput, obilaznica i bolja pruga. Fiat je tu dosao kao kec na desetku. Plus korist od tog posla u smislu zaposljavanja i prometa.
@ Nemanja, i bolje sto je zatamnjen ugovor, kad bi ga ostali investitori videli trazili bi isto. Inace, Fiat u FASu planira mnogo kvalitetnije aute od Dacije.
A sto se uopste raspravljate kad ne znate sta to pise crno u ugovoru?
Carobnjak
Upravo zato. Zamisli predizborni program crno sve, zatamnjeno.
Je l bi glasao ? : )
Tako i ovde. Vrv je toliko "dobro" po drzavu da bi nastala pobuna, pa zato zatamnjuju.
B.M.
A odakle ti znaš da je Fiat ispunio svoj deo ogovora, kad i mala beba zna da nije. Zaposlio je značajno manje radnika nego što je dogovoreno. I ko zna šta još nije Fiat ispunio. Za Srbiju je to bio fijasko decenije posao. Raskid ugovora bi doneo da Fiat nosi kući svoj moderni Komacu robot i par mašina, a ostalo smo sve jedno mi finansirali. I ostaje ovde, tako da se odmah može drugi ozbiljan proizvođač da useli. Možda i Mercedes.
I kamo sreće da Fiat pravi nešto izbiljno kao Dacija, motore i komplet auto, a ne samo da Komacu robot šrafi šrafove.
@ bumbare, ne pricaj kad neznas. Uglavnom se zna sta pise u ugovoru; Imaju slobodnu carisku zonu, znaci ne placaju carinu na delove koje uvezu. Za carinske zone vazi i da energente placaju po proizvodjackim cenama. Zatim oslobadjanje od lokalnih poreza na 10 godina, firmarine, naknada za zemljiste i sl, zatim subvencije 10.000 po radnom mestu. Na to treba dodati i ulaganje Srbije u FAS kao trecinskog vlasnika. Stoji i da je Fiat duzan da zapocne proizvodnju najmanje 100.000 automobila i zaposli najmanje 2480 radnika. S druge strane drzava treba da obezbedi infrakstrukturu kako bi se uvoz delova i izvoz automobila nesmetano odvijao. E tu je drzava zatajila.. Kasnije su doneta dva aneksa, tj dopune ugovora. A sto se ugovor krije? Verovatno zato sto je zakon negde prekrsen.
Pit
u zabludi si ako mislis da su bilo kakvi ugovori dostupni narodu, to se zove poslovna tajna i nema nikakve veze sa glasanjem!
Mislim da u Srbiji ima puno vecih problema, kao sto su nezaposlenost, ocajna infrastruktura, mladi beze glavom bez obzira iz zemlje, a kao slag na tortu je novi zakon o radu i penzije od 20 hiljada, koji ako se usvoji, brzo ce dovesti do zaborava zacrnjenog FAS-ovog ugovora...
Sustina je da je bilo kakva rasprava o tome gubljene vremena i energije!
P.S. i da znas da isti oni koji su doveli Fijat pregovaraju i sa Mecom, razlika je u tome sto njima ne dugujemo nista a Fijatu jesmo, i to mnogo...
Carobnjak
Poslovnu tajnu moze da ima firma, ali ne i drzava.
Kako ne razumes da drzava nije privatna prcija ministra, premijera niti bilo kog funkcionera, pa da moze da radi sta hoce i krije.
Ne bi rekao da su isti doveli MB. ; )
Evo sad projekat BG na vodi, 3 milijarde eur vredan.
Cistke se neke sprovode, tako da nije bas isto kao pre. ; )
Pit
FAS je firma, nije drzava!
Drugo, FAS i Fijat nisu isto!
Gore si pominjao da su sve dobili za dzabe, a zaboravljas da je to u EU sasvim normalno, da se investitoru ustupi prostor bez naknade, da se obezbedi kompletna infrastruktura (primer Kia/Hyu u Ceskoj i Slovackoj).
Subvencije radnih mesta su takodje pravilo.
I naravno zaboravio si da drzava u FAS-u ima udeo od 33%, a ne pola, i da to podrazumeva i obaveze.
Ne ulazim u ispravnost poslovanja jer nisam kompetentan (niti bilo ko ovde), niti ikoga branim, ali ne treba mesati babe i zabe, izneo sam cinjenice tj. ono sto je lako dokazivo. U ono sto nije, ne bih i ne mogu da ulazim, jer ponavljam, gubljenje je energije i vremena...
B.M.
I suviše si zaslepljen fijatom, tako da ne raspoznaješ bitno od nebitnog.
Samo bih da dodam: auto-put (neka bude da se tako zove, a nije vec je moto-put), obilaznica, obnova zeleznicke pruge i sl, se rade iz ekonomske opravdanosti, PGDS-a, i procene strucnjaka a ne jer je tamo neko trazio - to ce nas kostati mnogo a a efekti na cenu jednog prodatog modela su minimalni jer put utice na osiguranje transporta... ex-superministar i njegov tim je morao da izracuna da je jetinije bilo graditi fabrike negde pored auto-put ako cemo mi dodatno zaduziti da bi sagradili sve te kapitalne objekte zarad jednog proizvodjaca, ali KG je veliko biracko telo, tako da je izgleda bilo bolje to uraditi i sve nas zaduziti, zao njemu hvala... zatim je nemoguce da Fiat garantuje da ce proizvoditi 100.000 godisnje ako nema potrebe na trzistu za tolikim brojem vozila... oni toliku godisnju potraznju 500L nemaju u prvoj godini, sto znaci da stancuju vise nego sto je potraznja vec sada (dobro to rade i drugi)... i na kraju sve zemlje, sada vec EU, su dale i zemljiste i subvencije za radnike, ali ni jedna (!!!) nije izdvojila iz budzeta da bi subvencionisala takav proizvod na svom trzistu sem kod nas... i nemoj da se neko javi da kaze da ovo poslednje nije tako jer je sve u profitu a danas niko nista ne poklanja...
Ende.
@Orlo
pa evo ja cu da ti kazem da nije tako posto nigde u EU nije osnovana takva firma kao to je FAS sa 33% ucesca DRZAVE!
To uporno zaboravljate, a razlika je velika u odnosu na fabriku Kije ili Hyu u Slovackoj i Ceskoj, koje nemaju nikakav udeo vlasnistva drzave nego su samo ispostave maticnih firmi...
Jel jeftinije sagraditi put i obilaznicu ili iseliti Kragujevac? Bez Zastave ili sada Fiata taj grad nema perspektive. A tu su blizu i okolni gradovi; Kraljevo, Jagodina, Cacak, Krusevac, koji takodje gledaju u Kragujevac. Palma je upravo na primeru FASa pozivao investitore u Jagodinu. Zanaci Fiat nije samo Kragujevac nego i Sumadija.
Ili trebamo svi za Beograd?
@carobnjak
Slazem se da nije isto, ali te subvencije su neprimerene u vremenu ekonomske krize, neimastine, da ti pomazes srednjem sloju ili bolje receno malobrojnima kupovinu automobila - luksuziranje i promociju na racun svih gradjana, a svi znamo da je imati auto danas luksuz...
@B.M. ocigledno znas o cemu govoris. slazem se u potpunosti sa svim napisanim. fiat (taman to bio neki drugi proizvodjac) su odlican faktor za ekonomiju zemlje i konkretno sumadiju.
naravno da su im bili omoguceni ekstra povoljni uslovi kako bi dosli bas kod nas...
B.M.
Najjeftinije je bilo izmestiti Fiat iz Kragujevca, uz autoput, ili uz jezero Vrutci u Užicu (ako im to odgovara)
Sulude su priče o izgradnji ulica, trotoara, ležećih policajaca, zato što tako Fiat hoće. Imali su i Pasuljanske livade, mogli su i tamo....
A u Kragujevac u postojeće objekte moglo je se dovesti neko manje zahtevan, ko proizvodi jednostavna kola a ne samo da šrafi robotima. Neko ko bi proizveo bar blok motora ili glavu motora. Taman bili to i Kinezi. Ovako Fiat šrafi fensi uvoznu robu lošeg kvaliteta, stvara gubitke i maže oči srpskom narodu....