
Iako novi BMW-ov sportski hibridni model još uvek nije ni stigao do prvih kupaca u Evropi, jedan primerak ovog automobila već je završio u zaštitnoj ogradi na autoputu u Nemačkoj.
Nemački mediji preneli su vest o prvoj saobraćajnoj nesreći u kojoj je učestvovao BMW i8. Ipak, nije reč o serijskom modelu - u pitanju je jedan od predprodukcijskih primeraka, a udes se dogodio na autoputu A92 u Nemačkoj.
Mediji iz ove zemlje prenose da je za upravljačem bio 30-godišnji test vozač BMW-a. Policija sumnja da je vozač izgubio kontrolu nad automobilom zbog prevelike brzine i mokrog kolovoza. Nakon što je udario u zaštitnu ogradu, BMW se odbio i zaustavio u desnoj traci autoputa.
Kompletan članak na sajtu B92.net
Foto: Bimmerpost.com
Jedan od razloga zasto ne valja voziti auto na zdnji pogon. U klizavim uslovima ima da sevuda samo tako.
Ma nije valjda da sevuljaa, znaci mecka, bmw, ferari...ne znaju sta valja pa stalno stavljaju zadnju vucu u jace I skupe modele....sta sve necu cuti ovde
to ti je kao kad se o nekoj smesnoj reportazi indijka zali kako joj je tesko voziti m5... ovde je po meni vozac kriv.
na ovom prototipu je morao biti ukljucen esp. tako da, 90% sam siguran da je pogresio vozac.
ti nemci nisu normalni kako voze po kisi...
licno par puta sam se usudio da vozim do limita (malo preko 250 i da sad ne nabrajam kuda, tj. kroz koje zemlje), ali svaki bogovetni put su me preticali u nemackoj ludaci na tom autobanu - to je ludilo! verovatno skidaju sve limite i guraju kolko ide...
stvarno mi nije jasno kako nemaju vise udesa u odnosu na druge evropske zemlje.
@ nesa stavljaju zato sto je to ono sto doprinosi zabavu u voznji - kada su idealni uslovi. Ali, cim uslovi nisu vise idealni, situacija se vrlo lako otme kontroli. Druga stvar je sto bmw I modeli imaju jako uske pneumatike da bi smanjili otpor pri kotrljanju, ali je zato i trakcija ugrozena.
Zadnji pogoni i besne konjaze su za stazu, dzipovi i besna snaga nisu ni za sta, za drum su karavani sa pogonom na sva 4 tocka sa udobnom suspenzijom i dugim medjuosovnikim rastojanjem = ono sto Volvo i Audi rade vec godinama.
@Fordovac
da je po tebi, cim padne kisa, na svakih 100 metara pored puta bi trebali da vidjamo prevrnute i skrsene automobile sa zadnjom vucom.
Drugo, akvaplaning se lakse javlja kod vozila sa sirim pneumaticima.
Sto se tice i8, on ima pogon na sva 4 tocka.
Sto se tice visine stete, to za proizvodjaca nije nista, posto za dva tri meseca krece prodaja modela i8, a tog trenutka ce svi prototipovi koji su korisceni za testiranje biti unisteni. Tako da ovaj konkretni test primerak bi i ovako i onako zavrsio u vecnim lovistima vrlo brzo.
Ova tema je pokrenula jedno dobro pitanje: koliko li ce da kosta zamena ostecenih delova od CFRP... ne samo za i8 vec i za i3... svi bajaju o upravljivosti, RWD, 0-100 kmh, koju se realno nebitne za gradski auto (sada mislim striktno na i3), a to ce uticati dosta na cenu odrzavanja ali i na osiguranje (u normalnim zemljama) kao i preprodajnu cenu...
@ Toma.
Naravno da ne, ali svako ko zivi u planinskim krajevima a ima iole mozga vozi prednju vucu ili 4x4
Fordovac
naravno, pa niko nece da kupi RWD auto ako dosta vremena provodi u voznji po snegu.
Orlo
ako zelis da kupis i3 ili i8 ne brini. Detaljno sam odgovorio, ali su mi @auto obrisali posto sam se u istom postu adekvatno odgovorio jednom drugom blogerasu, pa su to valjda procenili kao neadekvatno:)))
Stvarno me mrzi da ponovo kucam. U svakom slucaju, don`t worry;)
Toma je najjaci kako uvek nadje izgovor i opravdanje. : )))
U fazonu, nema veze sto se slupao, iovako bi ga unistili. : )))
Zar ne bi bilo bolje da se bezbedno dovezao na odrediste.
A ovde je u pitanju autoban, a ne ovo sto Fordovac navodi. Mada i da je brdski put ili bilo kakav, ESP mora dobro da radi posao. Brdo puta sam po kisi terao pun gas, na svakakvim putevima, izmedju ostalog i vcrs. : )
Mercedesov ESP reaguje trenutno, ne da da se auto malo zanese pa da onda reaguje, kao recimo na A8 kad sam testirao. Za BMW vazi da je ESP "sportski" podesen, tj da malo pusti pa onda reaguje. Ali kad inercija uzme svoje, nema vise vracanja. To pri relativno manjim brzinama moze da prodje.
pit
nisam nalazio opravdanje za to sto se slupao, vec za to sto su pisali o vrednosti nastale stete. Aj priznaj, da li si ikad kliknuo na nesto slicno ovom:
"Kompletan članak na sajtu B92.net"
buuu
Ti i tvoj ESP. Iskopaj se iz blata sa ili bez ESPa sa vozilom na zadnji pogon. Nema te sile. Druga stvar, razlika u proklizavanju R i F WD vozila je u delu koji prenosi snagu na drum, a ne u sirini gume.
Sto Porsei i slicna vozial stalno slecu sa puta? Zato sto su sva snaga i tezina na jednom mestu, a usmeravanje na drugom. I da se ne zaboravi na nesto sto se zove nagib. Ne voze se automobili samo po 0% incline.
Toma
nije ovde tema visina stete, to zanima bmw. Ostale zanima udes, tj to komentarisu.
Fordovac
Druze ne pricamo o off-roadu vec autobanu !
Ma pit je poznat po zabavljanju naroda: Merc ne moze da se ukrade, Mercov ESP je najbolji, Merc leci sidu, rak,...
Zaboravljas pit da ESP kod BMW-a moze potpuno da se iskljuci, za razliku od nekih drugih kod kojih ne moze da se iskljuci sve i da hoces (hyundai, kia, qoros, mercedes,...)
To sto si pit opisao zove se sport mod. U sport+ modu ESP je potpuno iskljucen, i kada nije u sport ili sport+ modu deluje kao i kod vecine drugih automobila ukljucujuci velicanstvenog Merdzana. Stvar je takva kako sam napisao, a ti mozes da zivis u kakvoj god hoces iluziji.
Razne nesrece koje smo vidjali u skorije vreme ne bi mogle ni pod razno da se dogode da je sve kao u tvojoj glavi i merc marketing saopstenjima i sloganima.
pit
ja sam mislio da ljudi ovde komentarisu konkretnu vest. Zar nije malo glupo da komentarises vest koju nisi ni procitao. Mada, to i objasnjava veliku vecinu tvojih komentara. I zato moj savet ti je da prvo procitas vest pa da je onda komentarises.
Mala ispravka od 00:45 - i u sport+ modu nije potpuno iskljucen ESP (DSC) vec mora manuelno da se iskljuci.
toma
Vidi se iz priloženog koliko je efikasan njihov ESP. :)
A što se tiče uveseljavanja, to ti radiš poredeći i8 sa LaFerrarijem itd. :)
@fordovac
sta kazes, Sto Porsei i slicna vozial stalno slecu sa puta? Zato sto su sva snaga i tezina na jednom mestu, a usmeravanje na drugom. I da se ne zaboravi na nesto sto se zove nagib. Ne voze se automobili samo po 0% incline.? :D sta znaci onaj odnos masa 50:50? Da se to ne jede mozda?
Занимљиве су ове братунге што само чекају да опљуну. Нарочито оај батица што форсира предњу вучу јер је код задње сва тежина назад а управљање напред?! Аууу Фордовац у ком ли ти веку информације прикупљаш??
Ал ја сад да ти објашњавам, не би имало ни смисла ни потребе а вероватно ни резултата...
Него ми занимљив један коментар на Б92:
#Штета 200.000 еура, подаци са телеметрије - непроцењиви!
:)