
Rusija planira podržati automobilsku industriju subvencijama koje do 2016. godine trebaju da dostignu 271 milijardu rubalja (5,9 milijardi evra).
Radi se o subvencijama za istraživanje i razvoj, podršci za otvaranje radnih mesta i za nadoknadu dela troškova u vezi sa strožim propisima emisije CO2.
Ruska Vlada je ovo navela u saopštenju objavljenom na njenom sajtu. Prošle godine ruska Vlada je nastojala da podstakne prodaju automobila subvencionisanim kreditima. Taj program je završen u decembru.
Vlada je navela da Rusija želi da poveća proizvodnju automobila na 3,1 milion putničkih automobila i 280.000 lakih komercijalnih vozila godišnje. U 2013. godini je prodaja automobila u državi ipak smanjena.
Ova godina će, prema Udruženju evropskih preduzeća (AEB), ponovo biti teška, jer slab rast ekonomije odvraća potrošače od kupovine.
Prošle nedelje AEB je objavio prognozu, prema kojoj će se prodaja putničkih i lakih privrednih automobila u Rusiji ove godine smanjiti 1,6 posto, na 2,73 miliona vozila, preneli su mediji.
Najveći ruski proizvođač automobila je kompanija AvtoVAZ koja proizvodi marku Lada.
Od sredine ove godine kontrolu nad tom fabrikom bi trebalo da preuzme francusko-japanska partnerska firma Renault i Nissan.
Opsežne investicije u Rusiji imaju i drugi strani proizvođači vozila, kao što su, na primer, Ford i General Motors.
Izvor: SEEbiz / Al-Jazeera Balkans
Foto: arhiva Autoblog.rs
Subvencije, otkud sad to kad ih samo Srbija daje?
Da mi je znati kako ce rusi da komentarisu na blogovima, kad su nasi tako srcani, ova cifra je mnogo zesca od FAS-ove... :)
Zar je moguce da niko od ovdasnjih "strucnjaka-patriota" nije prokomentarisao ovako vrucu vest???
Carobnjak
ovo je pomoc domacoj industriji a ne subvencija jednog stranog modela.
Zašto bi neko (sem možda ostale zemlje i njihove proizvođače automobila) imao problem sa subvencijama koje se daju u *istraživanju*, *razvoju* i *proizvodnji*?
Šta „Fijat“ istražuje u Srbiji, sem možda kako zaobići zakone?
Rusija za razliku od Srbije ima ozbiljnu *proizvodnju* automobila i situiran lanac dobavljača.
Površno čitanje i razmišljanje jedan je od razloga zbog čega je Srbiji tamo gde je.
Pit
pa i mi imamo domacu autoindustriju, proizvodi se kod nas, ne na Marsu!
Do sad si govorio da to finansira nas budzet, kako onda kazes da nije domaca???
P.S. ostali "strucni" komentari ne zasluzuju ni repliku... :)))
Carobnjak
Proizvode se mnogi proizvodi u Kini, pa to ne znaci da su Kineski.
Problem i jeste u tome sto nije nasa a finansira je drzava.
A sve sto bi trebalo da ima koristi drzava, nema !
Ne placaju nista, jos ih nasi pomazu.
500 L se ovde samo sklapa, jer nigde nemas takve beneficije kao u Srbiji za sklapanje.
10 000e po radniku, 10 god oslobodjeni poreza i raznih taksi, takoreci svega. Jos drzava daje od poreskih obveznika 3 000e po autu subvenciju. Strasna korist za drzavu...
Samo mi reci, koji si ti tekst citao jer si totalno pogresno protumacio.
normalno je da drzava finansira domace. Ali je nenormalno da nasa drzava finansira strano ( Fiat ).
Jedini razlog zasto bi to neko uradio, umesto da novac potrosi pametnije na domacu privredu, je zato sto je neko uzeo mito, a za drzavu mu zvizdi.
Pit
ne finansira Fijat nego FAS, kad cete nauciti razliku?
U svakom slucaju, Rusija obecana zemlja, jel tako? :)
P.S. a te podatke koje si naveo, nalaze se u tom ugovoru kao zacrnjeni delovi, ili to samo pretpostavljas?
carobnjak
Da, u kom ima udeo 30% a finansira kao da ima 100%.
Odg na drugo pitanje : Zato su dosli ovde. Ne pretpostavljam, to je opste poznato. Jos im sredjuju i infrastrukturu.
Sto neko rece, doneli Komatsu robota i to je sve.
Да разрешимо недоумице.
Да би се производ сматрао "домаћим" неопходно је да 51% делова буде израђен на територији земље домаћина.
Е сад колико сам начуо за Фијат у Србији то још није ситуација. Мада се иде ка томе. Нарочито после оних застајкивања звог непродуктивности компоненташа из Италије. Исправиће ме неко ако грешим...
Питање је каква је власничка структура корпорација које раде на територији Русије. Уколико она има рецимо 49 процената фабрика Тојоте или Форда, потпуно је нормално да држава додели субвенције јер се исте вишеструко враћају.
Гагиба
67%, ako ne lazu...
Mada meni nije jasno kako se dolazi do tog procenta? Broj pojedinacnih delova, po tezini ili zapremini? :)
Ima u novom Autobildu dobar tekst o tome koliko su pojedina vozila nacionalna. Odgovor je da to ne postoji, sva su medjunardona sto se tice porekla delova.
Kao primer su uzeti nas 500L, Clio, Oktavija i Ferrari F12.
Vise je nas 500L srpskog porekla nego Oktavija ceskog!
Pa opet se cesi ne bune, bar ne koliko neki ovde...
Pit
pa sigurno su dosli zato sto su uslovi povoljni, logicno!
Ako je to sto ti tvrdis opste poznato, sta bi tek moglo da bude ono zacrnjeno?
Pit
P.S.
a sta mislis ko je finansirao potpuno novu fabriku, trake i robote?
Nas budzet? Malo morgen...
чаробни
Видиш, јако занимљиво питање критеријума по којима се одређују ти проценти?!! Нисам размишљао о томе али вероватно је запремина у питању. :))
Čarobnjak
"Ako je to sto ti tvrdis opste poznato, sta bi tek moglo da bude ono zacrnjeno?"
U tome i jeste problem.
21:10
Pa samo još fali i to da smo im finansirali...