home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Francuski automobilski ponos PSA Peugeot Citroen je u dubokoj krizi. Ovom tradicionalnom proizvođaču automobila može pomoći samo značajna investicija. Sada se spas nazire s Dalekog istoka.

Spas se zove Dongfeng i dolazi iz Kine. Upravni odbor PSA Peugeot Citroena, po veličini drugog evropskog proizvođača automobila, dao je zeleno svetlo investiciji sa Dalekog istoka. Istovremeno i francuska država uskače u pomoć simbolu francuske automobilske industrije. Planu spasa, koji predviđa investiciju u visini od tri milijarde evra, najviše se protivila osnivačka porodica Peugeot jer time gubi velik deo uticaja u koncernu.

Ulazak kineske državne firme Dongfeng u vlasničku strukturu tradicionalnog francuskog koncerna uznemirio je ne samo porodicu Peugeot nego i mnoge tradicionaliste. Francuski ministar privrede Pierre Moscovici zabrinute je pokušao da umiri rečima po kojima će država "učiniti sve kako bi PSA ostao francuska kompanija".

"Država će brinuti za to da PSA ostane čvrsto u Francuskoj", rekao je ministar.

Ove reči, međutim, nisu umirile člana porodice Peugeot, Thierryja koji se, za razliku od ostatka porodice, još uvek žestoko opire ulasku stranog kapitala u tolikoj meri.

Za sada ova porodica poseduje 25 posto deonica i 38 posto glasova u upravnom odboru. Uticaj bi nakon ulaska Kineza mogao značajno pasti. Ipak Thierry Peugeot je navodno pristao na ulazak Kineza u koncern. Glavnu reč u Upravnom odboru bi mogla da preuzme jedna "neutralna" osoba, a trenutno se najviše priča o bivšem šefu Airbusa Louisu Galloisu.

PSA Peugeot Citroen bez investicija nema izgleda za preživljavanje. Smanjena potražnja za novim automobilima na evropskom tržištu posebno je teško pogodila najvećeg francuskog proizvođača. Samo prošle godine PSA je, prema nekim procenama, izgubio preko 1,5 milijardu evra. U Evropi se prošle godine prodalo 1,63 miliona novih automobila što je 7,3 posto manje nego godinu dana pre i najmanja vrednost u poslednjih 20 godina.

Ovaj pad nije mogao da kompenzuje ni rast na drugim tržištima poput dalekoistočnog. Uz to još treba dodati troškove zatvaranja jednog velikog pogona kraj Pariza. Pretprošlu godinu PSA je završio rekordnim gubitkom od pet milijardi evra.

Francuski mediji su sa rezervom reagovali na finansijsku injekciju sa Dalekog istoka. Tako konzervativni dnevnik "Le Figaro" govori o "neželjenom scenariju" koji je, međutim, nužan ukoliko se želi preživljavanje ovog koncerna. Ali trenutno uopšte nije izvesno da će ova "prodaja" nekadašnjeg francuskog ponosa doneti željeni spas. Mnogi stručnjaci otvoreno sumnjaju u pozitivan ishod.

"Među stručnjacima vlada veoma velika skepsa", kaže Florent Couvreur, analitičar finansijskog savetnika CM-CIC Securities iz Pariza.

Autor/izvor: SEEbiz / Deutsche Welle

Foto: arhiva Autoblog.rs / Citroen



čitanja : 860



Komentari

pridružujem se skepsi, jer od povezivanja sa GM-om pa na dalje, vuku same pogrešne poteze... :(
umesto, da užurbano izbacuju nove modele na novoj, unificiranoj i modernoj platformi EMP2, time dobro smanje proizvodne troškove i prave puno bolje aute, prvo dozvole, da im GM napravi havariju oko planova budućih modela i partnerstva kod razvoja tehnologija a onda još i izbacuju nove modele na starim platformama...

očito su u izuzetno teškoj situaciji, jer ih je kriza "uhvatila" sa skoro kompletno starim paletom main stream modela pa im je nestalo novca za takvu "tranziciju", kakva uspjeva VW-u (svi novi modeli na MQB platformi = bolji auti, niži troškovi, veći profit)...

Autor drugmirko 22 Jan 2014, 09:09

Дакле спас им није известан чак и ако им Кинци ушприцају 3 милијарде и широм отворе кинеско тржиште. Каква им је онда перспектива без тога??
Колико се да видети Волво сасвим солидно функционише.

Него је то та колонијална свест. Држали су у ропству пола Африке и сад кад потерала кола низа страну сујета им не дозвољава да признају проблем. Ако ако...даћете ви то џабе, само се нећкајте! :)

Autor Гагиба 22 Jan 2014, 12:15

Prvo i osnovno da spuste cene. Nisu premium ne mogu biti. Drugo, Pezo je ugasio od kad su ukinuli dizajn. I nek nove modele prave na jeftinijem mestu (tipa Srbija) i svi na istoj proizvodnoj traci i eto.

Autor Fordovac 22 Jan 2014, 16:07

Tamnoputi Fracuzi koji igraju fudbal i automobili sa kosookim farovima.

Zanimljiv tandem.
:D

Autor Vojvoda 22 Jan 2014, 22:00