home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, jedan od najvećih izvoznika i poslodavaca u Slovačkoj – kompanija Folksvagen Slovačka namerava ove godine da smanji plate zaposlenima za četiri odsto, što će biti prvi put u istoriji.

Bratislavska fabrika nemačkog koncerna Folksvagen je sa svojom namerom već upoznala sindikate u okviru kolektivnog pregovaranja, objavio je privredni dnevnik Hospodarske novini (HN).

Fabrika će, prema HN, uložiti sredstva u modernizaciju i povećanje efikasnosti proizvodnih linija i zato planira da skrati radno vreme zaposlenih.

Rukovodstvo fabrike je u pisanom obraćanju radnicima ukazalo na pogoršanje ekonomske situacije u automobilskom sektoru u svetu i njen uticaj na poslovanje Folksvagena Slovačka u budućnosti i na moguću ugroženost radnih mesta.

Kolektivni pregovori su u toku. O rezultatima će se informisati po njihovom završetku, rekao je portparol fabrike Vladimir Mahalik.

Folksvagen Slovačka prvi put u svojoj istoriji namerava da smanji plate radnicima.

Prema predsedniku sindikata Zoroslavu Smolinskom, preduzeće namerava da zaposlenima skrati broj radnih sati sa osam na šest.

On objašnjava da iza toga ne stoji pad narudžbina, nego modernizacija proizvodnih linija i ukidanje nepotrebnih nedeljnih smena.

Folksvagen u Bratislavi ne planira otpuštanja, naglasio je Smolinski.

Izvor: Tanjug

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 1104



Komentari

zanimljivo... VAG beleži konstantan rast prodaje i to globalno, realizira najveće (milijardne) profite u istoriji i to u doba dugotrajne, velike i globalne krize, narudžbe mu ne opadaju.... a slovacima smanjuje plate!

zove li se ovaj "manevar" ultraneoliberalno maksimiziranje profita ili je (što bi bilo još gore) signal, da su slovaci u biti "drugorazredna" radna snaga, koju ne treba platiti toliko, ko "autohtonu" njemačku, kojoj, koliko možemo čitat svakog decembra, krajem godine "udjele" još i bogate nagrade

Autor drugmirko 22 Jan 2014, 08:56

@drugmirko
Dobra analiza, dodao bih samo da im se još uvek može obiti o glavu ... primer je „Opel“.

Autor CaMIRO 22 Jan 2014, 14:11

другар

Дискусија на месту. И потпуно прецизна! Али...јбг...Ко држи узде и бич, тај одређује и стил јахања. :)
Сад тренутно су их пребацили у кас али ме ништа не би зачудило да потегну неки галоп по Словацима.

Autor Гагиба 22 Jan 2014, 14:39

Niko ne napisa koliko iznose te plate u bivsoj socijalistickoj republici?
Mozda ne bi bilo lose da ih malo uporedimo sam primanjima u FAS-u
;)

Autor Vojvoda 22 Jan 2014, 22:06