home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Automobilski akumulatori mogu da se oštete tokom hladnih i vlažnih meseci. Zašto se to dešava i na šta tačno treba da obratim pažnju kao vozač?

Dr Eberhard Majsner iz kompanije Džonson Kontrols, najvećeg svetskog proizvođača olovnih akumulatora za motorna vozila, odgovara na četiri najčešće postavljana pitanja, kako biste i Vi i Vaš automobil mogli da prezimite bez problema.

Zašto se zimi vozilo teže pokreće?

Zbog niskih temperatura akumulatori se zimi pune sporije i pružaju manje energije. Motori i to prvenstveno oni koji rade na dizel, takođe zahtevaju više snage za pokretanje na niskim temperaturama.

Grejači zadnjeg stakla, grejanje sedišta i ventilatori koriste najveći deo energije koju alternator stavlja na raspolaganje, tako da manje energije preostaje za punjenje akumulatora, naročito tokom vožnje u gustom saobraćaju.

2. Kako da održavam akumulator mog vozila?

Ukoliko posedujete akumulator kome nije potrebno održavanje, kao što su na primer VARTA® akumulatori, nema potrebe da dodajete vodu. Postoje takođe i određene preventivne mere koje treba preduzimati u sklopu održavanja akumulatora, a to su:

- Prebrišite kućište i priključke akumulatora antistatičkom krpom. To će sprečiti neželjena električna pražnjenja do kojih može doći usled preostalih naslaga na kontaktima.

- Uverite se u sigurnost kontakata time što će te proveriti kleme i zategnuti ih po potrebi.

3. Ukoliko mi akumulator otkaže, kako da pravilno pokrenem motor pomoću kablova?

Tri stvari su posebno važne pri pokretanju vozila pomoću kablova:

- Akumulatori u oba vozila, kako onog ispravnog, tako i onog kome je potrebna pomoć pri pokretanju, moraju da budu istog radnog napona, zato prvo proverite oznake na akumulatorima kako biste to utvrdili. - NEMOJTE pokušavati da pokrenete vozilo sa standardnim električnim sistemom od 12 V, sa kamiona ili sličnog vozila čija elektrika radi na 24 V i obratno.

- Kablovi za pomoć pri pokretanju moraju se priključiti pravilnim redosledom.

- Motor ispravnog vozila mora da se pokrene pre nego se počne sa pokretanjem vozila sa neispravnim akumulatorom, kako bi se izbeglo pražnjenje ispravnog akumulatora.

Kako pokrenuti vozilo pomoću kablova

Pokretački sklop mora biti isključen kod oba vozila.

1. Najpre priključite crveni pomoćni kabl na pozitivnu klemu neispravnog akumulatora.

2. Zatim priključite drugi kraj crvenog kabla na pozitivnu klemu ispravnog akumulatora.

3. Crni kabl morate prvo da priključite na negativnu klemu ispravnog akumulatora.

4. Nakon toga drugi kraj crnog kabla priključite na čist i nelakiran deo šasije u prostoru oko motora neispravnog vozila.

- Pokrenite motor ispravnog vozila.

- Veoma je važno da kablovi ne prolaze blizu ventilatora ili njegovog remena.

- Nemojte pokretati motor neispravnog vozila, dok sasvim ne proradi motor ispravnog.

- Nakon što je vozilo sa neispravnim akumulatorom pokrenuto, odvojite kablove obrnutim redosledom od priključivanja.

- Važno je da obratite pažnju na sledeće: Pridržavajte se saveta proizvođača vozila sadržanih u uputstvu za rad i održavanje. Ukoliko je proizvođač predvideo posebnu pozitivnu ili negativnu klemu za pomoć pri pokretanju, treba nju koristiti.

4. Kako da pripremim automobil za zimu?

Uz redovne godišnje preglede svetala ili menjanje guma potrebno je takođe proveriti i akumulator.

Veliki broj automehaničarskih radionica, prodavnica auto-delova i automobilističkih klubova nude proveru akumulatora - ponekad i besplatno.

Ako morate da zamenite akumulator, na raspolaganju su Vam izvori informacija koji će Vam olakšavati taj proces. Jednostavno posetite stranicu: www.varta-automotive.de i nakon što unesete svega nekoliko detalja pronaći ćete odgovarajući akumulator za Vaše vozilo. Nezavisni automehaničari, autorizovane radionice, prodavnice auto-delova i automobilistički klubovi mogu Vam takođe pomoći pri pronalaženju odgovarajućeg akumulatora.

Izvor: Economy.rs / Varta Automotive



čitanja : 6435



Komentari

Eeee Varta, izdrzao jedva 3 godine!

Autor carobnjak 30 Jan 2014, 08:59

@carobnjak
Mozda je jos u garanciji. Kod mene je 40 meseci za Vartu.

Autor Bagzi 30 Jan 2014, 11:29

Osnovne stvari o održavanju akumulatora nisu navedene.
A osnovna stvar je da akumulator se uvek mora držati pun bar 70% inače se trajno oštećuje, to jeste doživljava sulfatizaciju, koja mu smanjuje kapacitet.
Vožnja u gradu, posebno zimi, prazni akumulatore, pa nije na odmet planirati nedeljno i neki dalji put od bar 50 km.
Oni akumulatori koji imaju "magično oko" kad kapacitet padne ispod 70% kuglica nije više zelena. Vozilo na parkingu i ako ne radi vuče sruju, pa tako neki automobili posle 15 dana imaju skroz prazan akumulator. U ovome prednjači Fiat, i Pionir audio uređaji.
Inače tekst je čist marketing, PR Varte, koja se u Srbiji zaista očajno pokazala.

Autor majstori majstori 30 Jan 2014, 11:32

Bagzi
garancija taman istekla, svake zime bio problem! Jesenas tester napisao 59% - ZAMENITI.
Kupljen nov, original Fijatov, na debelom minusu starta u prvoj sekundi, sto sa novom Vartom nije bio slucaj...

Autor carobnjak 30 Jan 2014, 12:40

@Majstor pravi
potpuno si u pravu, svake zime sam dopunjavao akumulator. Nemam garazu, uvek okovan ledom, a relacije samo gradske... A imao i radio Pionir, sada vise nemam, ukrali ga, a nema ni Varte, pa je sve u redu! :)))

Autor carobnjak 30 Jan 2014, 12:44

Jako je bitno da kada kupite akumulator, da ga pre ugradnje prvo napunite, Tako se formira na maksimalni kapacitet i snagu, koju je izgubio zbog stajanja u magacinu. Ako ka tako delimicno ispraznjenog stavite u auto, memorijski efekat, dovesce do toga da mu taj kapacitet kakav je imao kad je izasao iz prodavnice, postane maksimalan kapacitet. na ovu foru cete povecati zivotni vek akumulatora bar za godinu dana.

Autor Sinbad 30 Jan 2014, 15:03

Meni je Varta odlicno sluzila, vise od tri godine, prodao sam auto sa tim akumulatorom, ne znam da li je kupac zamenio posle.
Samo sam svake godine na pocetku zime dopunjavao jednom kod kuce na punjacu i celu zimu je radio bez problema, iako je vozen 2-3 puta nedeljno samo po gradu i uglavnom sa ukljucenim duvalicama i stalno ukljucenim farovima.

Autor Vlada 30 Jan 2014, 15:39

Sinbad
Akumulator pod garancijom je zabranjeno puniti van vozila i za to se gubi garancija.
Današnji akumulatori gel, Ca-Ca, i drugi acuu, zahtevaju kontrolisane i skupe punjače, po naosaob za namnu i tip. Ukoliko se sazna, vidi, kažeš da si ti punio akumulator mimo ovlašćenog servisa, gubiš garanciju.
Pored toga, ackumulator na kolima nema "memorijski efekat", nego doživljava sulfatizaciju, što nije isto.
Ukoliko je pun preko 70% nema brze sulfatizacije.
I za sve, akumulator, koji jwe dobar, dobroo održavan, služi preko 6 godina, a ne 3 kako vi navodite da vas je dobro služio.

Autor majstori majstori 30 Jan 2014, 16:21

Varta je najbolji akumulator. Dovoljno je reci samo da ide kao fabricka ugradnja i da Bosch koristi njihove akumulatore, " blue" liniju, a lepe i prodaju kao"silver".
Stavis Vartu i miran si 4-5 godina.
U Golfu 5 bila Varta ( fabricka ugradnja ) 2007-o auto, 1,9 tdi i 2012-e zamenjen, 5 godina.
Varta daje i najduzu garanciju od 36-40 meseci. Uzeh dva Silvera 100ah i nema sta da mislim 4-5 god. Ne znam sta su drugi radili, nikad nisam imao problema sa Vartom, niti je dopunjavao, samo teraj. Jedino ako neko stavi neadekvatan akumulator, tj slabiji nego sto treba.

Autor Pit 30 Jan 2014, 23:33

Kupio Black horse akumulator 74Ah kad i auto, trajao 4 zime i 5. izdao. Inace auto nije garaziran, vozi se celu zimu (i na -28 stepeni C), cesto i samo kratke gradske relacije. Nikad dopunjavao, kad je izdao kupio Energizer iste amperaze, videcemo kako ce se pokazati.

Autor Damko 31 Jan 2014, 16:42

varta u zastavi 10 fabricka iz 2007 god. i jos radi , sta reci.

Autor vuk 15 Dec 2014, 13:27