
Rigorozni kreš test NCAP je odlučio da sprovede istraživanje o najpopularnijim malim automobilima koji se proizvode i prodaju u Indiji i svih pet odabranih modela su na testu frontalnog sudara pri brzini od 64 km/h dobili nula zvezdica u kategoriji zaštite odraslih putnika.
Testirani modeli su najprodavaniji u Indiji: Suzuki-Maruti "Alto 800", Tata "Nano", Ford "Figo", Hjundai "i10" i Folksvagen "Polo". Kombinovana prodaja ovih pet modela predstavlja čak 20 posto svih novih automobila prodatih u Indiji prošle godine.

NCAP je za testiranje odabrao osnovne modele svih automobila što je značilo da nijedan nije imao ugrađene vazdušne jastuke, a povodom negativnih rezultata, predsednik NCAP-a, Maks Mosli je rekao: "Indija je sada veliko globalno tržište i produkcija malih automobila cveta, pa je zabrinjavajuće videti nivo bezbednosti koji je 20 godina iza onog koji je već standardan u Evropi i Severnoj Americi. Loš strukturalni integritet i nepostojanje vazdušnih jastuka izlaže kupce ovih automobila velikom riziku i oni imaju prava da znaju šta dobijaju kupovinom jednog od ovih modela".

Kod Suzuki-Marutija, Tata "Nano"-a i Hjundaija struktura samog vozila je toliko neadekvatna da ugrađivanje vazdušnih jastuka ne bi značajno povećalo bezbednost prilikom frontalnog sudara.

Kod Forda i Folksvagena je struktura ostala stabilna pa bi ugradnja vazdušnih jastuka omogućila veću zaštitu putnicima na prednjem sedištu.

Nakon ovih testova, Folksvagen je odlučio da povuče "Polo" bez vazdušnih jastuka u Indiji pa je sada standardan model sa dva jastuka koji je na istom testu dobio 4 zvezdice za bezbednost.
Izvor: Mojauto.rs
Foto: Global NCAP

Svaka im cast ako BEZ vazdusnih jastuka ocekuju bilo sta!?!
Za takve sulude ideje testovi uopste nisu potrebni!
@ carobnjak
Idealni auti sa Srbe. Nama je i vezivanje pojasa pojam bezbednosti. Pola Srbije ne veze pojas, pa nam ni vazdusni jastuci ne trebaju.
Indija je zemlja od preko milijarde stanovnika, od kojih je većina sirotinja (teška).
Tamo je bicikla lep imetak, a skuteri i mopedi su za srednju klasu i ima ih na stotine miliona.
Ovi mali automobili su upravo ono što treba Indiji. Jeftini, mali potrošači goriva, jednostavni za korišćenje i održavanje, dobri za neplanski pretrpane idijske megapolise.
Ove gluposti o NCAP testovima su prevršile svaku meru. Jednostavno, Tata Nano je mnogo bezbedniji od bicikla ili mopeda. I na kraju većina vozila u saobraćaju su ovakva, bezbedna su koliko i naš jugo, a niko se ovde ne zgražava nad njim.
Brzo će doći kraj globalnim glupostima kao NCAP kraš testovima i sl. mamiparama.
Ja se lično osećam mnogo bezbednije sa jednom Zastavom 101 ili starom Floridom, Ladom, jer sa cegerom alata, malo žice i delova mogu bezbedno na put oko sveta.
Bez razmišljanja dal će zaglaviti gas kao neki dan na Busu u Beogradu, ili će se upaliti neka lampica u preticanju koja će mi uzeti snagu i život. Ili me naterati da se vratim autobusom sa odmora a auto na šlepu.
Uzgred, vazdušni jastuci su veliko gov...no koje može da ubije ili čoveku koji bi auto zaustavio i upravio polomi ruke i vrat i baci ga u provaliju (X primera je bilo)
Vazdusni jastuk glavu cuva ali moze i da odmogne. Mom prijatelju se desilo da je pri 100+kmh udario ivicnjak i tad mu izleteo jastuk ,ommamio ga i posle toga se zakucao u podvoznjak.Kaze da mu nije izleteo jastuk da bi auto zadrzao na putu i da bi prosao sa iskrivljenom felnom i trapom. Sreca pa bio u e klasi w211 i izasli zivi i zdravi a od auta nista nije ostalo. Tad sam video zasto se premijum debelo placa. Auto skroz smrskan napred a putnicka celija netaknuta. Lepo ljudi izasli na vrata.