home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Rigorozni kreš test NCAP je odlučio da sprovede istraživanje o najpopularnijim malim automobilima koji se proizvode i prodaju u Indiji i svih pet odabranih modela su na testu frontalnog sudara pri brzini od 64 km/h dobili nula zvezdica u kategoriji zaštite odraslih putnika.

Testirani modeli su najprodavaniji u Indiji: Suzuki-Maruti "Alto 800",  Tata "Nano", Ford "Figo", Hjundai "i10" i Folksvagen "Polo". Kombinovana prodaja ovih pet modela predstavlja čak 20 posto svih novih automobila prodatih u Indiji prošle godine.

NCAP je za testiranje odabrao osnovne modele svih automobila što je značilo da nijedan nije imao ugrađene vazdušne jastuke, a povodom negativnih rezultata, predsednik NCAP-a, Maks Mosli je rekao: "Indija je sada veliko globalno tržište i produkcija malih automobila cveta, pa je zabrinjavajuće videti nivo bezbednosti koji je 20 godina iza onog koji je već standardan u Evropi i Severnoj Americi. Loš strukturalni integritet i nepostojanje vazdušnih jastuka izlaže kupce ovih automobila velikom riziku i oni imaju prava da znaju šta dobijaju kupovinom jednog od ovih modela".

Kod Suzuki-Marutija, Tata "Nano"-a i Hjundaija struktura samog vozila je toliko neadekvatna da ugrađivanje vazdušnih jastuka ne bi značajno povećalo bezbednost prilikom frontalnog sudara.

Kod Forda i Folksvagena je struktura ostala stabilna pa bi ugradnja vazdušnih jastuka omogućila veću zaštitu putnicima na prednjem sedištu.

Nakon ovih testova, Folksvagen je odlučio da povuče "Polo" bez vazdušnih jastuka u Indiji pa je sada standardan model sa dva jastuka koji je na istom testu dobio 4 zvezdice za bezbednost.

Izvor: Mojauto.rs

Foto: Global NCAP



čitanja : 1997



Komentari

Svaka im cast ako BEZ vazdusnih jastuka ocekuju bilo sta!?!
Za takve sulude ideje testovi uopste nisu potrebni!

Autor carobnjak 31 Jan 2014, 14:07

@ carobnjak

Idealni auti sa Srbe. Nama je i vezivanje pojasa pojam bezbednosti. Pola Srbije ne veze pojas, pa nam ni vazdusni jastuci ne trebaju.

Autor Sinbad 31 Jan 2014, 15:11

Indija je zemlja od preko milijarde stanovnika, od kojih je većina sirotinja (teška).
Tamo je bicikla lep imetak, a skuteri i mopedi su za srednju klasu i ima ih na stotine miliona.
Ovi mali automobili su upravo ono što treba Indiji. Jeftini, mali potrošači goriva, jednostavni za korišćenje i održavanje, dobri za neplanski pretrpane idijske megapolise.
Ove gluposti o NCAP testovima su prevršile svaku meru. Jednostavno, Tata Nano je mnogo bezbedniji od bicikla ili mopeda. I na kraju većina vozila u saobraćaju su ovakva, bezbedna su koliko i naš jugo, a niko se ovde ne zgražava nad njim.
Brzo će doći kraj globalnim glupostima kao NCAP kraš testovima i sl. mamiparama.
Ja se lično osećam mnogo bezbednije sa jednom Zastavom 101 ili starom Floridom, Ladom, jer sa cegerom alata, malo žice i delova mogu bezbedno na put oko sveta.
Bez razmišljanja dal će zaglaviti gas kao neki dan na Busu u Beogradu, ili će se upaliti neka lampica u preticanju koja će mi uzeti snagu i život. Ili me naterati da se vratim autobusom sa odmora a auto na šlepu.
Uzgred, vazdušni jastuci su veliko gov...no koje može da ubije ili čoveku koji bi auto zaustavio i upravio polomi ruke i vrat i baci ga u provaliju (X primera je bilo)

Autor majstori majstori 31 Jan 2014, 15:46

Vazdusni jastuk glavu cuva ali moze i da odmogne. Mom prijatelju se desilo da je pri 100+kmh udario ivicnjak i tad mu izleteo jastuk ,ommamio ga i posle toga se zakucao u podvoznjak.Kaze da mu nije izleteo jastuk da bi auto zadrzao na putu i da bi prosao sa iskrivljenom felnom i trapom. Sreca pa bio u e klasi w211 i izasli zivi i zdravi a od auta nista nije ostalo. Tad sam video zasto se premijum debelo placa. Auto skroz smrskan napred a putnicka celija netaknuta. Lepo ljudi izasli na vrata.

Autor Bagzi 31 Jan 2014, 19:47

majstori majstori,
Dobar komentar!

Bagzi,
Znam za slučaj da je čovek ogluveo od air bag-a
pozz

Autor Raziel 31 Jan 2014, 21:11

Bacen novac na potroseno vreme i pripremu vozila za test jer bi svakom i pre testa trebalo biti jasno da se bez jastuka ne moze zaraditi ni jedna zvezdica.

Autor Vojvoda 31 Jan 2014, 21:43