home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Pojavljivanje poznatog američkog repera Pi Didija u reklami za „fijat 500L“ podiglo je prodaju ovog evropskog modela koji se sklapa u Kragujevcu iznad svih očekivanja.

Imidž „juga“, koji je u Americi doživeo i vrunac i pad, morao je da se promeni potpuno novim marketinškim pristupom.

„Fijat“, koji je odnedavno većinski vlasnik i američkih legendi „Džip“ i „Krajsler“, nije žalio novca da „fijat 500L“ postane, pored „fijata 500“, jedan od najprodavanijih evropskih proizvoda u Americi.

Marketinški stručnjaci kažu da se i najbolji proizvod ne može se prodati Amerikancima bez video-reklame. Često budžeti tih projekata premašuju milone dolara, a gluma u reklamama predstavlja pitanje prestiža među poznatima.

U razbijanju predrasuda američkih kupaca o tome da „Fijat“ kao evropski proizvođač nudi ne samo male automobile, pomogao je poznati reper Pi Didi.

On je glavni akter spota koji se neće pojaviti u Evropi, a govori o dvojci poznatih producenata koji lutaju kroz pustinju i kada ugledaju spas, sami sebi ne veruju da „fijat“ postoji i sa četvoro vrata.

Međutim, fatamorgana postaje stvarnost sudeći po broju prodatih jedinica jer se „fijat 500L“ preko okeana prodaje iznad očekivanja.

Prema statistici kupuju ga većinom doseljenici iz Evrope, visokoškolovani koje vuče nostalgija.

Druga grupa kupaca su žene koje ovaj automobil doživljavaju kao modni detalj i treća grupa su mlađe porodice koje najviše žele kola u kojima ima dosta prostora i mogućnosti za individualizaciju izgleda.

„Moramo da radimo još mnogo na imidžu 'Fijata' u Americi. Veoma brzo na ovom tržištu ponudićemo automatski menjač što trenutno nedostaje. U izradu reklame i njeno emitovanje uložili smo do sada nekoliko miliona dolara, ali to je jedini način da se približite kupcima koji godišnje kupe 17 miliona automobila. Pokušavamo da promenimo sliku stečenu modelom malog auta i nadam se da ćemo u tome uspeti“, ističe Đanluka Italija iz „Fijat-Krajslera“.

Samo slučajnost je htela da „Fijat“ kupi „Krajsler“ i da u međuvremenu sa nama napravi dogovor o montaži „fijata 500L“. Time smo i mi upali u centar dešavanja i biznisa i medija u svetu. Italijani oba modela – „fijat 500“ i „fijat 500L“ – proizvode u Evropi i to van Italije.

Prvi u Poljskoj, u Krakovu, a drugi u Srbiji, u Kragujevcu, ali je za Amerikance to proizvod "Made in Italy" (Proizveden u Italiji).

Izvor: Rts.rs



čitanja : 1591



Komentari

ko li je samo pisao ovaj tekst ... fiat 500l jedan od najprodavanijih evropskih proizvoda u americi?

Autor mile antena 20 Feb 2014, 00:07

@mile
Ja mislim da je od Evropskih automobila najprodavanija Jetta. Nisam bas siguran, ali znam da je ovo daleko...
Nego citao sam za ovog Didi-ja nesto, kao zaradio prosle godine 50 miliona $, najvise prihoda ostvario od svog brenda vodke Ciroc...A, vidim tu vodku kao u spotovima nekih MTV zvezdi, kao neko ekskluzivno pice pa me zanima koliko to kosta?

Autor dusan 20 Feb 2014, 00:33

@dusan,
neznam brojeve, i ja mislim da je jetta najprodavanija, ali 500l nije ni blizu jednog od najprodavanijih evropskih auta u americi. prodaju jedva 1000 mesecno.
a za pitanje u vezi alkohola, zaista neznam, nepijem alkohol

Autor mile antena 20 Feb 2014, 00:42

Ovo je pisao neko ko vodi kamapanju.

Istina je da, za sada, nema razultata ove kampanje i da je najlosije prodavan model u segmentu(Mozda scion ide gore, ali je star 10 godina).

Autor Fordovac 20 Feb 2014, 02:30

Izvor vesti je RTS.

Autor dzigi 20 Feb 2014, 11:46