Kako prenosi Beta, finska kompanija "Sisu auto" zaintersovana je da preuzme pribojsku fabriku vozila FAP, a Vlada Srbije bi trebalo da nastavi pregovore o tome.
Kako se navodi u saopštenju Vlade Srbije, finska kompanija je zainteresovana za postane vlasnik 100 odsto kapitala FAP-a, u kojem bi proizvodila visoko specijalizovani model kamiona za polarne uslove "Sisu polar".
Kompanija "Sisu auto" je 24. februara uputila Vladi Srbije inicijalnu ponudu za preuzimanje FAP-a uz uslov da dugovi tog preduzeća budu rešeni i da se odvoje povezane kompanije. "Sisu auto" je izrazio spremnost da zaposli 600 radnika.
Potencijalni vlasnik FAP-a namerava da, osim kompletnih kamiona, u Priboju proizvodi osovine i ostale komponente za druge modele kamiona, kao i delove svog vojnog programa.
Specijalni kamioni "Sisu auto" baziraju se na motorima i tehnologiji Mercedes-Benz najnovije generacije, te će, dodaje se, ta tehnologija posredno stići i u pogone FAP-a.
"Sisu auto" planira da kamione proizvedene u Priboju plasira i na tržište Rusije, kao i na druga gde je FAP nekada bio prisutan. "Ime FAP će nastaviti da postoji i plan potencijalnog investitora je da se kamioni na lokalnom tržištu prodaju pod tim brendom, ali sa novim modelima i značajno poboljšanim kvalitetom", piše u saopštenju.
Radna grupa je ocenila da bi preuzimanje FAP-a omogućilo da se u Priboju očuva proizvodnja kamiona konkurentnih i po kvalitetu i po ceni, što bi doprinelo i angažovanju tamošnjih radnika, a posebno otvaranju novih radnih mesta za mlade inženjere. "Ako se pregovori sa kompanijom 'Sisu auto' uspešno okončaju, FAP će ponovo postati značajan proizvođač motornih vozila,", navodi se i dodaje da bi Srbija time ostala na svetskoj mapi automobilske industrije kao zemlja koja proizvodi automobile Fijat, autobuse Ikarbus-Mercedes i kamione FAP-Sisu.
Vlada Srbije je početkom novebra 2013. osnovala Radnu grupu za rešenje problema u FAP-u, nakon štrajka radnika koji su blokirali prugu Beograd-Bar.
Radnu grupu su činili predstavnici kabineta prvog potpredsednika
Vlade, Ministarstva privrede, Ministarstva finansija, SIEPA, FAP-a, sindikata,
opštine Priboj, Jugoimport SDPR i kompanije Mercedes-Benc. U saopštenju se
navodi da je Radna grupa uspela da za manje od tri meseca ponudi moguće rešenje
za problem koji je opterećivao Priboj i celu državu više od 20 godina.
Izvor: Beta
Foto: Sisu
Nema od toga nista, kad Finci budu videli gde su dosli i s kim imaju posla proci ce ih zelja za sklapanjem kamiona u Priboju.
S Fiatim je tri godine pregovarano, radjen Punto, rekonstrukcija fabrike, ulozen ogroman novac, i opet drzava nije ni put do fabrike zavrsila... Sta tek Finci da ocekuju s mnogo manje ulaganja i broja radnika koje ce zaposliti. Prvi put kad im bivsi radnici blokiraju fabriku i prugu pokupice se i otici.
B.M.
Zastava je bilo zko koje je i nastalo od fiata, kome se dugovalo za sve one krševe (takođe fiat krševe) koji su tamo rađeni po toj istoj fiat tehnologiji.
Fap je izmišljena kompanaija naspram Zastave. FAP je godinama proizvodio mercedes kamione.
Nisi upućen i samo vidiš FIAT, a to je jedna od lošijih kompanija u autoindustriji.