home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prodaja automobila u SAD-u stagnirala je u februaru pod uticajem oštre zime, pokazali su podaci automobilske industrije, a većina proizvođača i analitičara očekuje povratak kupaca u autosalone s dolaskom proleća.

U prošlom mesecu je na američkom tržištu prodato ukupno 1,2 miliona automobila, odnosno tek 357 automobila manje nego u prošlogodišnjem februaru, objavio je u redovnom mesečnom izveštaju specijalizovani internet portal Automotive News.

Rezultat je ipak bolji od onog januarskog kada su podaci pokazali pad prodaje za tri posto.

Među vodećim američkim proizvođačima Ford je zabeležio 6-postotni pad prodaje, uz prodatih 183.349 automobila. Nešto slabiji rezultat zabeležio je i General Motors, uz pad prodaje za jedan posto, na 222.104 prodata automobila. Bolje vesti stižu iz Chryslera koji je povećao prodaju 11 posto, na 154.866 prodatih automobila.

Među inostranim proizvođačima isticala se japanska Toyota sa prodata 159.284 automobila, što je ipak četiri posto manje nego u prošlogodišnjem februaru.

Nissan je prodao 115.360 automobila, čak 16 posto više nego u prošlogodišnjem februaru, pokazuju podaci Automotive Newsa.

Većina proizvođaca je navela oštru zimu kao glavni razlog slabijih rezultata u prošlom mesecu ali očekuju poboljšanje u nastavku godine. Analitičari se slažu, ukazujući na nastavljenu solidnu potražnju.

"Ekstremno oštra zima svakako može zakočiti prodaju automobila ali kupci će se s prolećem verovatno vratiti u autosalone", prenosi agencija AFP ocenu analitičara Erica Ibare iz savetodavne grupe Kelley Blue Book.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs / Ford



čitanja : 633



Komentari