
Kako prenosi Beta, prodaja automobila u Kini porasla je za 11,3 odsto u prva dva meseca 2014. godine, ali su domaće automobilske kompanije pretprele pad prodaje, što je znak intenzivne konkurencije na najvećem svetskom tržištu automobila.
Kineska asocijacija proizvođača automobila u ponedeljak je saopštila da je u prva dva meseca 2014. u Kini prodato 3,1 milion vozila. Po navodima te industrijske grupe, prodaja automobila kineskih proizvođača je, medjutim, u poređenju sa prva dva meseca 2013. godine, opala za jedan odsto.
Tokom januara i februara 2014. godine prodato je 1,2 miliona automobila kineskih proizvođača.
Iako je i dalje u porastu, prodaja automobila u Kini uslovljena je usporavanjem kineske privrede i ograničenjima vlasništva nad automobilima, koja su nametnuta u pojedinim gradovima kao odgovor na probleme zagađenja smogom i saobraćajnih gužvi.
Svetske automobilske kompanije usmerene su ka Kini u cilju povećanja prodaje i mnogo ulažu u razvijanje modela koji zadovoljavaju kineske ukuse, što potiskuje kineske proizvođače automobila.
Izvor: Beta / B92
Foto: arhiva Autoblog.rs / Citroen