
Prema zvaničnim podacima, FAS je u toku 2013. godine proizveo preko 117.000 vozila. Od ukupnog broja vozila koja su sišla sa proizvodne trake, izvezeno je oko 97% ili 113.711 a na domaćem tržištu je prodato blizu 3% ili 2.700 Fiata 500L.
Prema zvaničnim podacima iz Carine Srbije, najviše Fiata 500L je izvezeno, tačnije reeksportovano u Italiju (76.432) odakle je plasiran i na okolna tržišta EU. Sledeći najveći partner FAS, prema zvaničnim podacima je onaj od kojeg se najviše i očekuje, Amerika sa 20.305 isporučenih vozila. Ostala najveća tržišta FAS-a u 2013. su Nemačka sa gotovo 6.000, te Poljska i Austrija sa oko 2.000 uvezenih modela Fiat 500L.Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / FAS
Ove godine bice jos bolje, jer je prosle sa nekoliko meseci zakasnjenja poceo izvoz u Britaniju i SAD. Skidam kapu, ali fabrika moze mnogo vise, kad iduce godine krene jos jedan model. A onda ce doci jos komponentasa.
Da li će Zastava početi da pravi neki normalniji model i jeftiniji? Ako hoće, vredi čekati, a 500L nije nizašta po izgledu i nameni i udobnosti.
@loša
Zastava vise ne postoji a ti pod hitno zakazi probnu voznju pa ces da vidis da je ekstra udoban!
Normalniji? Namena?
Hahaha!
Ovo je odlican rezultat, s obzirom da jos autoputput nije uradjen, obilaznica oko grada, i nije modernizovana pruga. Kako mislite da dolaze delovi i izvoze se automobili? Leteci.
A 500L se dosad pokazao kao sasvim solidan auto.
@moron
cifra je odlicna za nasu situaciju, seti se samo Zastave, koliko je bila trazena na Zapadu pa su citave serije vracene i ovde prodavane kao "poboljsane"! :)))
U drzavi u kojoj je vazna vest na pr. pobeda Djokovica na nekom turniru, izvoz 100.000 automobila je premija. za verovali ili ne, s obzirom na krizu u kojoj zivimo. Spustite se emalo na zemlju.
Ne mogu da razumem da neko smatra 500L ozbiljnim automobilom. Uzgrded, kakve veze imaju ulice i 500L?
Lično mislim, da je 500L u potpunom skladu sa Srbijom. Kakva zemlja, takav model automobila. Pravili bi oni 300 hiljada komada kad bi imao ko da kupi.
Sleperi s delovima dugo cekaju na ulazak u fabriku, iako ima dva glavna ulaza. A ujedno i zagusuju saobracaj. Fiat ima problema s infrakstrukturokm u Kragujevcu i o tome je vise puta receno. Neki kooperanti su izgradili magacine blizu fabrike, jer je dostaviti delove na vreme ponekad nemoguca misija.
Ja nisam primetio neko zagušenje saobraćaja u vezi Fiata u Kragujevcu. To nije tačno a većinu otpremanja i dopremanja Zastava radi preko pruge.
Problem Fiata je što se 500L slabo traži.
Evo kakav je odnos drzave:
Vest od 17. 01. 2011.
Autoput do Kragujevca gotov ove godine
Ugovor sa "Fijatom“ obavezuje državu da do kraja ove godine napravi autoput koji će Kragujevac i novu auto-industriju povezivati sa Koridorom 10.
http://www.vesti-online.com/Vesti/Ekonomija/110883/Autoput-do-Kragujevca-gotov-ove-godine
@losa. Bilo je letos na TV Kragujevcu, vozaci kamiona cekaju ispred fabrike po nekoliko sati da udju u FAS, i svadjaju se ko ce prvi.
najprodavaniji model u svojoj klasi u prvoj godini, ne treba trositi reci dalje...
@B.M.
Nemam nista protiv tebe, kao ni protiv bilo koga drugog ovde.
Medjutim, samo se javljas sa vestima o Fiatu Srbija, vidi se da ili radis za njih ili si u Dinkicevoj stranci, malo gusis sa tim hvalospevama, kao da nam nameces svoje neke podatke i tako to. Ja sam prvi za to da se nasa Zastava digne, ali nije to tako lako.
---Kada se budu znale crne strane ugovora, onda mozemo otvoreno da pricamo, a do tada ces nam ti servirati neke vase istine i price..jos jednom, bez ljutnje
@B.M.
Ako se vozači svađaju na ulazu u fiat, to je do nemara Fiata, a ne naše vlade, jer očigledno je da su srećno stigli do kapije, ali ne i do Fiata.
Kad bi se napravio autoput, gužva pred kapijom bi bila veća. Znači, treba smeniti šefove fiata u Zastavi.
Rekla kazala - sagledajte stavri pa onda pisite
U Fas-u je sve organizovano i funkcionise kako treba samo bi trebalo da se postuju pravila i ne bi bilo nikakvih problema.Svaki kamion ima planiranoo vreme dolaska i ulaska u fabriku, nemarnost kamiondzija dovodi do problema cekanja ispred ulaza kao i za sve drugo uz red rad i minimalnu disciplinu, mogli bi mnogo vise da postignemo i ostvarimo.
"Problem Fiata je što se 500L slabo traži."
Autor loša 11 Mar 2014, 21:13
Haha, pa ko je trazeniji u segmentu?
Opoziv za više od 19.000 Fiata 500L u SAD-u i Kanadi zbog menjača:
http://www.autoblog.com/2014/03/11/fiat-recalling-2014-500l-over-dual-clutch-transmission/
A u stvarnosti najlosije proadavan model u segmentu u US, a juce i opozvani svi modeli sa automatskim menjacima zbog greske u proizvodnji.
U vezi autoputa on je potreban Kragujevcu i bez Fiata, i kraj price. Fiat je samo razlog vise. A pisem o tome jer pratim taj posao od pocetka, i poznate su mi sve cinjenice. Na zalost, nisam strucnjak opste prakse kao pojedini.
Pa, brže je opozvao Fiat svojih 19.000 "automatika" iz Amerike ( zbog greške softvera ), nego VW par stotina hiljada DSG-a iz Kine, tako da je taj potez Fiata za pohvalu.
Ali, svejedno, mislim da je obim prodaje FIAT-a 500 L u 2013. godini relativno slab i da nije za utehu sve i i ako je najprodavaniji u svom "segmentu" ( da li će ta "uteha" da donese neku ekonomsku korist? ). Pa, to vozilo se (čini mi se) manje prodaje (godišnje posmatrano) nego i neki karavani C segmenta u prošlosti