home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Beta, kalifornijske saobraćajne vlasti su počele da razmatraju složena pitanja kako regulisati vožnju automobilima kojima upravljaju kompjuteri, a ne ljudi. Jedan od problema mogao bi biti kako zaštiti privatnost vlasnika, odnosno kako onemogućiti zloupotrebu podataka o kretanju vozila za praćenje ljudi u njima.

Kako sada stvari stoje, kompjutersko upravljanje vozilima, što je donedavno bilo u domenu naučne fantastike, moglo bi biti komercijalno dostupno do kraja decenije.

Kompanija Google već je izvela na puteve svoje modele opremljene senzorima, koje testira u realnim uslovima u saobraćaju, a i mnogi veliki proizvodjači automobila takođe isprobavaju svoje test prototipove.

Kalifornijsko odeljenje za motorna vozila zbog toga radi na pravilima koja će urediti na koji način kompanije mogu da isprobavaju novu tehnologiju samoupravljajućih vozila.Ta služba održala javno saslušanje o tome kako integrisati autombile bez vozača u javni saobraćaj, a veći deo rasprave bio je fokusiran na pitanja privatnosti.

Kalifornijski zakon zahteva da vozila bez vozača beleže operacije tako da se ti podaci mogu iskoristiti za rekonstrukciju nesreće, a članovi organizacije za zaštitu potrošača kažu da takvi automobili ne smeju biti još jedan način za praćenje ljudi.

Takođe se raspravljalo o bezbednosti takvih automobila i da li će vlasnici znati kako da ih bezbedno koriste.

Izvor: Beta.rs / B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs / Google



čitanja : 597



Komentari