
Kako prenosi Beta, američki "Dženeral motors" (GM) je još 2001. godine utvrdio postojanje problema zbog kojeg je tek nedavno opozvao 1,6 miliona vozila u Severnoj Americi. Iz dokumenta koji je juče postao dostupan, vidi se da je GM za taj smrtonosni problem znao tri godine pre nego što je to sada priznao.
Taj problem kontakt-brave automobila zbog kojeg se motor iznenada gasi tokom vožnje, a upravljac blokira, povezan je sa trideset nesreća uz pogibiju 12 ljudi.
Američke vlasti žele da saznaju zašto je GM čekao više od deset godina da
opozove vozila koja imaju takav nedostatak kontak-brave da se ključ može
okrenuti od vibracija u vožni ili težine priveska.
Vodeći američki proizvođač automobila se tako našao u centru višestruke
istrage: američke Agencije za bezbednost saobraćaja (NHTSA), zatim jednog
odbora Predstavničkog doma Kongresa SAD, i, po američkim medijima, jednog
odeljenja Ministarstva pravosuđa.
GM je februara u dve faze pozvao na zamenu kontakt-brave 1,62 miliona vozila u
Severnoj Americi (SAD, Kanada i Meksiko), uglavnom malih "ševroleta",
"pontijaka" i "saturna", proizvedenih od 2003. do 2007.
Nova, današnja hronologija problema kontakt-brave, potiče iz NHTSA, i
agencija AFP je dobila primerak dokumenta u kojem se iznosi do sada neviđen niz
informacija o tome.
Tokom sastanka 17. decembra 2013, a potom i na još jednom, 31. januara ove
godine, viši zvaničnici GM su pitali da li treba opozvati samo modele
"ševrolet kobalt" i "pontijake" proizvedene između 2005. i
2007.
Podaci GM iz februara pominju da isti defekt imaju i drugi modeli, kao što
je "saturn ion", piše u dokumentu. Još 2001. taj problem je bio
otkriven na "saturnu ion" i to u fazi pretproizvodnje. Odlučeno je da
će promena dizajna biti dovoljna. Dve godine kasnije jedan tehničar GM je
prijavio da je jedan "saturn ion" otkazao dok ga je vozio. Godine
2003, GM je takođe rekao da je primio nekoliko žalbi kupaca da "saturn
ion" ne može ni da se pokrene.
GM se suočava s kaznom od 35 miliona dolara što je beznačajan iznos u odnosu na
njegov prihod od 155 milijardi dolara.
Ta prva kriza od kako je na čelu te kompanije prva žena Meri Bara,
najverovatnije će GM koštati reputacije, jedva obnovljene posle bankrota 2009.
godine.
- Danas je GM u potpunosti posvećen učenju iz prošlosti, držeći se najvišeg
standarda kvaliteta i performansi - prokomentarisao je portparol GM.
Izvor: Beta
Foto: arhiva Autoblog.rs / Chevrolet