
Da li ste se ikada zapitali kako proizvođači automobila uspevaju da proizvedu toliko veliki broj različitih modela, a da im se to isplati? Odgovor leži u deljenju platformi i mnogih drugih komponenti koje drastično smanjuju troškove proizvodnje. Npr. većina platformi je kreirana tako da se na njih može staviti nekoliko potpuno različitih oblika karoserije, a to znači da se više automobila može bukvalno sklapati na istoj proizvodnoj traci.
S druge strane, ako se pojavi problem na nekoj od tih zajedničkih komponenti, proizvođači mogu zapasti u velike teškoće, jer to znači da će od iste bolesti patiti više različitih modela.
Bilo kako bilo, sviđalo se to nekima ili ne, autoindustrija ide u tom pravcu pa će u budućnosti deljenje platformi i delova biti još drastičnije. Uzmite za primer Volkswagen grupu koja je, po svemu sudeći, započela opšti trend sa svojom modularnom MQB platformom: prilično je fleksibilna, omogućava korišćenje različitih međuosovinskih rastojanja i postavki oslanjanja, pa je samim tim savršena za današnje doba u kome proizvođači nastoje da uštede svaki evro, plašeći se da će ih opet pogoditi žestoka kriza kao ona iz 2008.godine. Tim putem će u budućnosti krenuti BMW i Mercedes-Benz koji takođe žele da što više smanje troškove i ubrzaju razvoj novih modela.
Krenućemo od kompanije iz Minhena. BMW zajedno sa Minijem trenutno koristi pet različitih platformi. Međutim, prema rečima Herberta Diessa, člana BMW-ovog odeljenja za istraživanje i razvoj, njihov broj će se u skorijoj budućnosti smanjiti na samo dve! Preciznije rečeno, postojaće jedna platforma za modele na prednji pogon i jedna za one sa zadnjim pogonom. Treba reći da i3 i i8 kao i svi budući hibridni/električni BMW-ovi automobili neće potpadati pod ovo pravilo,pa će oni i dalje koristiti posebne platforme.
Diess je takođe naglasio da će zajedno sa platformama modeli deliti iste elektronske sisteme i komponente. Na taj način će npr. Miniji i najmanji BMW-ovi moći preuzeti tehnologije iz Serije 3,4,5 i 7.

Mercedes će biti nešto manje radikalan. Thomas Weber, Mercedesov šef za istraživanje i razvoj, izjavio je da će ova kompanija smanjiti broj platformi sa devet, koliko su ih imali 2009.godine, na samo četiri: MFA, MRA, MHA, MSA. Prva će se koristiti za modele na prednji pogon (A i B-klasa), druga za modele sa zadnjim pogonom (C, E, S i GLK), treća za velike crossovere i SUV-ove (ML, GL i budući 2-vratni model baziran na ML-u) i četvrta za sportske automobile (SL, SLK i verovatno AMG GT (naslednik SLS-a)).
Kao rezultat ovih promena, još veći broj modela BMW-a, Mercedesa i Minija će deliti veliki broj komponenti. Weber tvrdi da će ovakav plan doneti ogromne uštede, omogućiće predstavljanje brojnih novih modela dok će u isto vreme rezultirati boljim opštim kvalitetom.
Izvor: Novavozila.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW / Mercedes