home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Da li ste se ikada zapitali kako proizvođači automobila uspevaju da proizvedu toliko veliki broj različitih modela, a da im se to isplati? Odgovor leži u deljenju platformi i mnogih drugih komponenti koje drastično smanjuju troškove proizvodnje. Npr. većina platformi je kreirana tako da se na njih može staviti nekoliko potpuno različitih oblika karoserije, a to znači da se više automobila može bukvalno sklapati na istoj proizvodnoj traci.

S druge strane, ako se pojavi problem na nekoj od tih zajedničkih komponenti, proizvođači mogu zapasti u velike teškoće, jer to znači da će od iste bolesti patiti više različitih modela.

Bilo kako bilo, sviđalo se to nekima ili ne, autoindustrija ide u tom pravcu pa će u budućnosti deljenje platformi i delova biti još drastičnije. Uzmite za primer Volkswagen grupu koja je, po svemu sudeći, započela opšti trend sa svojom modularnom MQB platformom: prilično je fleksibilna, omogućava korišćenje različitih međuosovinskih rastojanja i postavki oslanjanja, pa je samim tim savršena za današnje doba u kome proizvođači nastoje da uštede svaki evro, plašeći se da će ih opet pogoditi žestoka kriza kao ona iz 2008.godine. Tim putem će u budućnosti krenuti BMW i Mercedes-Benz koji takođe žele da što više smanje troškove i ubrzaju razvoj novih modela.

Krenućemo od kompanije iz Minhena. BMW zajedno sa Minijem trenutno koristi pet različitih platformi. Međutim, prema rečima Herberta Diessa, člana BMW-ovog odeljenja za istraživanje i razvoj, njihov broj će se u skorijoj budućnosti smanjiti na samo dve! Preciznije rečeno, postojaće jedna platforma za modele na prednji pogon i jedna za one sa zadnjim pogonom. Treba reći da i3 i i8 kao i svi budući hibridni/električni BMW-ovi automobili neće potpadati pod ovo pravilo,pa će oni i dalje koristiti posebne platforme.

Diess je takođe naglasio da će zajedno sa platformama modeli deliti iste elektronske sisteme i komponente. Na taj način će npr. Miniji i najmanji BMW-ovi moći preuzeti tehnologije iz Serije 3,4,5 i 7.

Mercedes će biti nešto manje radikalan. Thomas Weber, Mercedesov šef za istraživanje i razvoj, izjavio je da će ova kompanija smanjiti broj platformi sa devet, koliko su ih imali 2009.godine, na samo četiri: MFA, MRA, MHA, MSA. Prva će se koristiti za modele na prednji pogon (A i B-klasa), druga za modele sa zadnjim pogonom (C, E, S i GLK), treća za velike crossovere i SUV-ove (ML, GL i budući 2-vratni model baziran na ML-u) i četvrta za sportske automobile (SL, SLK i verovatno AMG GT (naslednik SLS-a)).

Kao rezultat ovih promena, još veći broj modela BMW-a, Mercedesa i Minija će deliti veliki broj komponenti. Weber tvrdi da će ovakav plan doneti ogromne uštede, omogućiće predstavljanje brojnih novih modela dok će u isto vreme rezultirati boljim opštim kvalitetom.

Izvor: Novavozila.ba

Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW / Mercedes



čitanja : 1254



Komentari

Najisplatvije bi bilo da svaki brend ima samo po jednu platformu

Autor moron 16 Mar 2014, 11:22

Pa vidi se ko je gazda, ko štedi, i ko je mala manufaktura.

Autor loša 16 Mar 2014, 11:23

Ako BMW serije 3 i serije 7 budu na istoj platdormi, to će svakako umanjiti ekskluzivnost većeg modela.

Autor Miloš Vasin 16 Mar 2014, 13:54

Ne, nece.

Volkswagen deli dizajnersku platformu sa friziderima, sporetima i ves masinama vec godinama. ahaaah

Ali, jeste smesno da Mercedes ima 4.

Autor Fordovac 16 Mar 2014, 15:46