home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

50 godina Škode MB

20 Mar 2014 - 05:00 Vesti Link

Kako prenosi Tanjug, u Češkoj i dalje ima registrovanih oko 16.000 automobila Škoda 1000 MB, ali su ova vozila na putevima, ipak, retkost. Prema podacima češkog Udruženja automobilske industrije prosečna starost MB-a je oko 48 godina.

Ove nedelje se navršava 50 godina od prvog predstavljanja Škode MB, objavila je agencija ČTK. Škoda MB bila je prvi model češkog proizvođača s motorom u zadnjem delu automobila i pogonom na zadnjim točkovima.

Za pet godina proizvodnje, do 1969, kroz kapije fabrike u Mladoj Boleslavi izašlo je 443.000 primeraka Škode MB.

Ovaj model postao je poslednjih godina predmet interesovanja kolekcionara. Pogodnost modela kao oldtajmera je, prema rečima jednog od vlasnika, Pavela Janačeka, njegova relativna dostupnost i dovoljno rezervnih delova.

Cena vozila počinje od oko 30.000 kruna (1.100 evra), ali može dostići i nekoliko stotina hiljada kruna u slučaju kompletno renoviranih ili raritetnih verzija, kao što je, na primer, kupe MBX.

Njih je proizvedeno svega oko 2.500 primeraka, i od tog broja postoji samo nekoliko desetina do kojih praktično ne može da se dođe. Ako se i nađu, radi se ili o olupini, ili o automobilu koji košta preko pola miliona kruna (18.000 evra).

Mnogi zainteresovani za oldtajmer MB žele ga iz nostalgije, jer je u svakoj porodici bio poneki primerak, kaže Janaček. Među oldtajmerima omiljeni su i naredni modeli s motorom u zadnjem delu, Škoda 100 i Škoda 110, dok njihovi naslednici iz osamdesetih godina dvadesetog veka ne mogu da računaju na takvu popularnost.

Devedesetih godina Škoda 1000 MB nije bila retkost na putevima u Češkoj. Međutim, veliku štetu ovom modelu nanelo je "čišćenje" centralnog registra vozila 1999. godine, zbog uvođenja obaveznog osiguranja. Tada je iz registra izbačeno više od 160.000 starih Škoda.

Stariji čitaoci setiće se da je Škoda 1000 MB bila prisutna i na putevima bivše SFRJ, s obzirom da su je Česi izvozili u zemlje istočne Evrope.

Izvor: Tanjug.rs / B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs / Škoda



čitanja : 4208



Komentari

Voleo bih da vidim reinkarnaciju ove Skode.Mogao bi ovo biti dobar lifestyle auto, mislim da bi sa nekom povoljnom cenom ovakav "nepraktican" auto bio pogodak za imidz.

Autor Bobo 20 Mar 2014, 09:02

Najlepši "repaš" tog doba.

Autor moron 20 Mar 2014, 09:12

Moj prvi automobil je bio Skoda 1000mb. Kupljena je nova kad sam ja rodio, u njoj sam odrastao, letovao kampovao, prve devoljke ljubio i sl.
Još je kod mene, nije u voznom stanju i razmišljalo se o njenoj detaljnoj popravci. Prešla je oko 300 000km, sa 2 generlne, krpljena je i farbana 4-5 puta i zadnji put registrovana neke 2003 god. Nikada je nije "dohvatio" drugi majstor izvan porodice.
Posle sam imao 100L, 110L, 110R, 120LS, 105L i 120L (zadnje dve restajling), kraće vreme Feliciju, vozim Fabiju 1 i 2 (sa Fabijama 1 sam prešao više od 200 000km), Rumster je član porodice, a i Oktavija je jako blizu....
Tako da molim, da se uvaže moja mišljenja o Skodi :)
PS
Nekada je Skoda 1000MB, nazivana u žargonu:
Sto kudite tako dobar auto i 1000 malih briga :)))

Autor mange 20 Mar 2014, 13:07

Ali, imala je i jednu "veliku" manu... Već posle 10-ak godina je znala da joj izbledi plastika zadnjih "migavaca" :)

Autor moron 20 Mar 2014, 14:36

moron
Plastika na 1000mb je bila sklona da izbledi, ali je bila još sklonija da pukne, jer je bila nameštena da se razbije. A od svega je bilo najteže naći zadnje štoplampe. Na sreću, pasovale su od Skodinog kombija. Inače tamo nekih 80tih godina prošglog veka, prvi put sam otkrio dvokomponentni epoksidni lepak, kojim sam "lečio - lepio" štoplampe i žmigavce. Novo čudo je došlo iz Nemačke :))
Inače, kuriozitet za ovaj model je bila trajna brzina za ovaj model od 100km/h, jer preko nje već posle 10tak minuta vožnje, motor je počinjao da se pregreva. Maksimalna bruzna je bila 120 pa do 125 km/h, u zavisnosti od tipa karburatora (42 ili 43ks :)) A na uzbrdicama, mogla je se voziti prvom pun gas sa zakačenom prikolicom i nema pregrevanja. Položaj "škrga za hlađenje" na zadnjem krilu je uzrok ovog fenomena.
Inače, motor je imao aluminijumski blog i gusanu glavu motora, što je retko neverovatna kombinacija, koja je bila i uzrok velike buke motora u kabini :)
Zanimljivost je bio i čitav niz prtljažnika. napred prtljažnik je bio veliki ali plitak, za dubinu većeg kofera. Ispod je rezervni točak, koji je imao posebna vrata - otvarala se prednja maska, a pored je mogla da stane i manja kištra sa alatom i rezervni delovi obavezni (platine - razvodna kapa - bobina - klinasti kaiševi - regler - svećice - dve unutarne gume - litar motornog ulja.....) A u gepeku je stajala i kanta sa 5 L vode zbog čestog pregrevanja motora. Od alata je bilo ... :) a posebno montirači za gume i pumpa i komplet TIP TOP fleknica, pod obavezno.
Postojao je gepek ispod i iza zadnjih sedišta i to pristojan.
Recimo, ovaj auto je imao filter na usisu vazduha za ventilaciju kabine i to pre 50 godina, a postoje i danas vozila koja to nemaju.
Sedišta u autu su mogla tako da se obore, da je komotno moglo da spava 2 osobe visine do 195cm, kao u krevetu. Glava i jastuci su bili u onom zadnjem gepeku iza zadnjeg sedišta :))

Autor mange 20 Mar 2014, 16:05

Svaka cast onom ko je ovo mogao da vozi! :)))
Zbog ovakvih i slicnih "eksponata" veoma cenim Skodicu!

Autor carobnjak 20 Mar 2014, 16:53

Meni je u sećanju ostala neka malo tamnija nijansa ove plave boje. Baš lep autić beše. Kakva i vremena

Autor moron 20 Mar 2014, 17:10

Mozda bi zanimljivo bilo spomenuti da su se Skode u bivsim socijalistickim zemljama nakon uplate, na isporuku cekale i po nekoliko godina. U Madjarskoj cak i 7 godina pa i vise. Dogadjaj vezan za isporuku uplacene Skode bio je ravan dobitku novorodjenceta. Neretko i veci.

Autor Vojvoda 20 Mar 2014, 22:59