home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Porsche je odlučio da proizvodnju Cayenna u potpunosti preseli izvan Nemačke, što je velika promena za brend koji se ponosio upravo time što su sva njegova vozila nemački proizvod, piše Financial Times.

Predsednik Porschea Matthias Mueller izjavio je da će se od 2016. sve naredne generacije SUV-a Cayenne proizvoditi u Bratislavi u Slovačkoj. Odluka je doneta u okviru reorganizacije proizvodnje u Porscheu i čitavoj Volkswagen grupi.

Trenutno se veći deo Cayennea, uključujući karoseriju, proizvodi u Bratislavi, ali se sastavlja u Lajpcigu.

Većina nemačkih proizvođača automobila odavno je odustala od ideje da se sva njihova vozila sklapaju u Nemačkoj pa su otvorili fabrike u inostranstvu, bliže tržištima koja beleže brzi rast. Porsche se delimično opirao tom trendu jer je oznaka "Proizvedeno u Nemačkoj" smatrana ključnim delom njegovog korporativnog identiteta i marketinga. Na novim tržištima, kupci su spremni da plate visoku cenu za nemački, britanski ili italijanski inženjering, pa zato proizvođači rezervisano pristupaju seljenju fabrika u inostranstvo.

Na primer, Volkswagen je prošle godine potrošio 800 miliona funti na renoviranje fabrike u Creweu kako bi Bentley zadržao etiketu "Proizvedeno u Britaniji“, odnosno kako svoj novi model SUV-a ne bi proizvodio u Slovačkoj, što bi inače bilo jeftinije.

Fiat, koji je vlasnik brenda Maserati, takođe je obećao da će uložiti novac u svoje italijanske fabrike kako bi ovaj sportski auto nastavio da bude italijanski proizvod, uprkos zabrinutosti oko troškova.

Autor/izvor: Financial Times / Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs / Porsche



čitanja : 1508



Komentari

Boxster i Cayman su iz Finske...
http://www.valmet-automotive.com/automotive/bulletin.nsf/headlinespubliceng/ADB15534224D1B0CC225788400418888

Autor Bogi 20 Mar 2014, 13:37

Sta to cujem. Proizvodi negde drugde a sastavlja u Lajpcigu... na sta me to bese podseca?

Fiat 500L?

Autor Fordovac 20 Mar 2014, 19:54

Od mesta gde se neki automobil proizvodi mnogo je znacajnije ko obavlja kontrolu kvaliteta.

Autor Vojvoda 20 Mar 2014, 22:37

Kakve veze ima to gde se automobil sastavlja. Ako su delovi i nadzor kvaliteta iz maticne zemlje, sama montaza i pedantnost radnika na montaznoj liniji, moze cak i da popravi kvalitet.
@ Fordovac
Kada je rec o 500L, mozda je nas radnik pedantniji od Italijana za koje cujemo samo lose stvari.
Cak se i neki luksuzni automobili sastavljaju u Kini i dovoze u Evropu ( nisam siguran, mislim da Merc S klase)

Autor Alfista 21 Mar 2014, 11:51

Zapravo najbitnije za kvalitet nekog proizvoda je cinjenica kom trzistu je taj proizvod namenjen, a ne gde se on proizvodi, i tako postoje i razredi kvaliteta - A, B i C odnosno razliciti standardi koji se primenjuju za proizvode namenjenim razlicitim trzistima. Ekonomski jake zemlje imaju organizacije, laboratorije i udruzenja koje prate kvalitet proizvoda, a ujedno i oglasavaju javno sta od proizvoda ne valja i sta se povlaci sa trzista, pa se proizvodjaci sa takvim stvarima ne sale, dok je kod nas npr obrnuto. Proizvodjac primenjuje iste standarde u svim svojim fabrikama sto se tice kontrole kvaliteta, samo sto za razlicita trzista ne ide isti kvalitet ugradjenih delova.

Autor Orlo 21 Mar 2014, 17:32

@Orlo
to onda znaci da su polovnjaci uvezeni iz EU kvalitetniji nego nova vozila kupljena ovde?!?

Autor carobnjak 21 Mar 2014, 18:54

@carobnjak
Sasvim sigurno, a isto to vazi i za televizore, telefone, belu tehniku, itd.

Autor Orlo 21 Mar 2014, 20:52

@Orlo
bio si na sajmu?
Koliko kosta 500L? :)

Autor carobnjak 21 Mar 2014, 21:15

@carobnjak
Ej nisam, nije bilo prilike, ali sam video da 500L kosta 13.990 eura... u verziji Trekking... ;) :P

Autor Orlo 22 Mar 2014, 15:22