
Novi Peugeot 308, Evropski automobil 2014. godine, nedavno je dobio novi benzinski turbo motor PureTech od 130KS. 308-ica sa ovim motorom je zabeležila potrošnju goriva od 2,85 litara/100 km i 1810 km pređenih sa jednim rezervoarom goriva.
Ovaj rezultat ostvaren je na stazi u Almeriji (Španija) pod nadzorom francuske organizacije UTAC (Union Technique de l'Automobile, du motocycle et du Cycle). Novi Peugeot 308 iz serijske proizvodnje, pokretan novim 3-cilindarskim turbo benzinskim PureTech motorom i ručnim menjačem sa šest stepeni prenosa, vozio je više od 32 sata i potrošio je 51,4 litara goriva. Novi Peugeot 308 oborio je novi rekord u potrošnji i udaljenosti pređenoj sa samo jednim rezervoarom goriva. Da bi se to postiglo, više vozača se menjalo za volanom tokom testne vožnje.
Taj rezultatje realizovan sa serijskim modelom 308 1,2 l e-THP 130. Turbo motor je kompaktan i efikasan, tehnološki moderan. Ima veoma efikasan turbo nove generacije i direktno ubrizgavanje pod visokim pritiskom (200 bara). U najkompaktnijem i najlaganijem automobilu u segmentu, izuzetna dinamičnost ovog motora može u potpunosti doći do izražaja.
Novi Peugeot 308 je već postao referenca u svom segmentu sa verzijom BlueHDi 120KS, koja ima prosečnu potrošnju od 3,1 l/100 km i emisiju CO2 od 82 g/km. Sa motorom 1,2 e-THP 130 prosečna potrošnja iznosi 4,6 l/100 km, a emisija 107 g CO2/km.
Izvor: PR Peugeot / Autosport.hr
Prosecna brzina?
Verovatno su sve vreme odrzavali neku istu, a smesnu brzinu kretanja drzeci auto u 6oj. Pod obavezno spusten i oblepljen selotejpom da smanji koeficijent otpora (u Eu je to legalno), mozda cak i sa otkinutim retrovizorima.
Unutra su izbacili sta su mogli, vozili mrsavi vozaci sa svim mogucim elektricnim iskljucenim.
Pod takvim uslovima bi i neki 10 godina star auto kome je deklarisana potrosnja 10 litara trosio 7.
Ne znam kako su ovo postigli, mislio bi da je nemoguće, što je svakako u realnim uslovima.
Ako može duplo od toga i to na otvorenom, super...
Ovakav "test" predstavlja potcenjivanje zdravog razuma svakoga čoveka.
U praksi će taj e-THP u proseku da troši kao i svaki sličan "savremeni engine"( TSI, TCE, Ecoboost i sl. ), tj. možda i oko dva puta više i od "deklarisanog".
A kada bi ti mali "turbaši" imali razumnu nabavnu cenu, "ubili" bi potpuno dizele