home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Novi Peugeot 308, Evropski automobil 2014. godine, nedavno je dobio novi benzinski turbo motor PureTech od 130KS. 308-ica sa ovim motorom je zabeležila potrošnju goriva od 2,85 litara/100 km i 1810 km pređenih sa jednim rezervoarom goriva.

Ovaj rezultat ostvaren je na stazi u Almeriji (Španija) pod nadzorom francuske organizacije UTAC (Union Technique de l'Automobile, du motocycle et du Cycle). Novi Peugeot 308 iz serijske proizvodnje, pokretan novim 3-cilindarskim turbo benzinskim PureTech motorom i ručnim menjačem sa šest stepeni prenosa, vozio je više od 32 sata i potrošio je 51,4 litara goriva. Novi Peugeot 308 oborio je novi rekord u potrošnji i udaljenosti pređenoj sa samo jednim rezervoarom goriva. Da bi se to postiglo, više vozača se menjalo za volanom tokom testne vožnje.

Taj rezultatje realizovan sa serijskim modelom 308 1,2 l e-THP 130. Turbo motor je kompaktan i efikasan, tehnološki moderan. Ima veoma efikasan turbo nove generacije i direktno ubrizgavanje pod visokim pritiskom (200 bara). U najkompaktnijem i najlaganijem automobilu u segmentu, izuzetna dinamičnost ovog motora može u potpunosti doći do izražaja.

Novi Peugeot 308 je već postao referenca u svom segmentu sa verzijom BlueHDi 120KS, koja ima prosečnu potrošnju od 3,1 l/100 km i emisiju CO2 od 82 g/km. Sa motorom 1,2 e-THP 130 prosečna potrošnja iznosi 4,6 l/100 km, a emisija 107 g CO2/km.

Izvor: PR Peugeot / Autosport.hr



čitanja : 3182



Komentari

Prosecna brzina?

Verovatno su sve vreme odrzavali neku istu, a smesnu brzinu kretanja drzeci auto u 6oj. Pod obavezno spusten i oblepljen selotejpom da smanji koeficijent otpora (u Eu je to legalno), mozda cak i sa otkinutim retrovizorima.

Unutra su izbacili sta su mogli, vozili mrsavi vozaci sa svim mogucim elektricnim iskljucenim.

Pod takvim uslovima bi i neki 10 godina star auto kome je deklarisana potrosnja 10 litara trosio 7.

Autor Fordovac 20 Mar 2014, 03:14

Ne znam kako su ovo postigli, mislio bi da je nemoguće, što je svakako u realnim uslovima.
Ako može duplo od toga i to na otvorenom, super...

Autor Pit 20 Mar 2014, 03:48

Ovakav "test" predstavlja potcenjivanje zdravog razuma svakoga čoveka.
U praksi će taj e-THP u proseku da troši kao i svaki sličan "savremeni engine"( TSI, TCE, Ecoboost i sl. ), tj. možda i oko dva puta više i od "deklarisanog".
A kada bi ti mali "turbaši" imali razumnu nabavnu cenu, "ubili" bi potpuno dizele

Autor moron 20 Mar 2014, 09:24

Postignut rezultat jeste za respekt, ali se mora napomenuti da je rec o kretanju u izlovanim uslovima, a ne u realnom saobaracaju.
U slicnim uslovima impresivne rezultate postigla bi i vozila starije generacije.

Autor Vojvoda 20 Mar 2014, 23:19