
Kako prenosi Tanjug, nemački Folksvagen će u Poljskoj izgraditi fabriku u koju će uložiti 800 miliona evra.
U fabrici Folksvagena u Poljskoj zaposliće se 2.300 radnika. U saopštenju, koje prenosi agencija AFP, navodi se da će fabrika i prateći objekti biti izgrađeni na površini od 220 hektara.
Očekuje se da će izgradnja fabrike početi krajem 2014, a da će proizvodnja krenuti u četvrtom tromesečju 2016. Proizvodni kapacitet fabrike biće 100.000 vozila godišnje.
U poljskoj fabrici proizvodiće se „krafter furgon“, koji se do sada proizvodio u Nemačkoj.
Izvor: Tanjug
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Ocigledno niko vise nece kod nas da pravi fabriku. Pre ce u Poljskoj, Slovackoj il Madjarskoj da naprave jos pet, nego kod nas jos jednu. Jedino Fiat da prosiri FAS na 300-350.000 auta, al posto je slaba infrakstruktura sumnjam.
B.M.
Pa neće niko da pravi fabriku kod nas, kad je Fiatu:
1.Poklonjena stara fabrika;
2.Uložila Srbija u Fiat bar 400 mil €;
3. Postoji "zatamljeni ugovor" koji se može biti konkurencija u Srbiji ne tpi;
4. Potencijalni investitori sad bi tražili iste ili slične uslove kao što ima Fiat;
A eto, VW ulaže u Poljsku fabriku 800mil €, a kod nas Fiat bi neke autoputeve, a u suštini nema tržište za 500L.
Za to vreme, renault proizvodi u STAROJ ladinoj fabrici bez proiblema, gde zašpošljava 3 puta više radnika, baš kao i u Rumuniji u starim fabrikama Dacija.
I kakve veze ima infrastruktura Srbije sa proizvodnjom Fiata ?? Pa dnevno se isporuče 1 do max 2 kompozicije voza za Bar, a kapacitet je najmanje 10 ??? B.M. fiatov proizvod 500L se ne može prodati u količini koju ti pominješ. To je problem i nemoj našu zemlju mešati u Fiat nesposobnost.
A da je tako svi bi dosli u Srbiju da dobiju isto sto i Fiat. Istina je drugacija.
Fiat je u Kragujevcu dobio polurazrusene zgrade od Nato bombardovanja, i zastarele masine s kojima ni Yugo nije valjao. Ulozio je veliki kapital, a Srbija jos ni put nije zavrsila. Sama izrada novog modela kosta mnogo vise nego sto je Srbija ulozila.
Kao sto rekoh da je Srbija tako dobra za ulaganje dosli bi nemci, Francuzi i ostali, i nebi molili Fiat.
B.M.
Pa neće da dođu druge firme, izgleda upravo zbog Fiata, i ograničenja i loših uslova zbog njega.
Fabrika Lada u Toljatiju je napravljena 1970 i gora je bila od Zastave.
Zašto mešaš cenu razvoja jednog modela i veličinu ulaganja Srbije u Fiat? Stvar je Fiata kako i koliko će koštati razvoj automobila i to nema veze sa fabrikom. Evo Nemci ulažu 800 mil € u fabriku, a razvoj modela nema veze sa tim?? Kako ne razumeš osnovne pojmove autoindustrije?
Fiat je mogao da bira i lose je prosao, zato ostali ne dolaze.
A nije isto jel fabrika pravi stari model Punta ili 500L. Znaci bitno je i sta pravi i koliko je ulozeno u taj model. Srbija u taj model nije ulozila nista, ni u living i treking, a uzima trecinu od prodaje.