
Nova generacija Mazdinih benzinskih motora doneće pravu revoluciju kada je reč o efikasnosti, ali i potrošnji i emisiji izduvnih gasova.
Prema najavama zvaničnika iz Mazde, nova generacija benzinskih motora ovog japanskog proizvođača imaće emisije CO2 jednake današnjim električnim automobilima, uz smanjenje prosečne potrošnje goriva za oko 30 procenata.
Podsetimo, Mazda se umesto na downsizing praćen turbo prehranjivanjem, odlučila na potpuno drugačiji put, u vidu nove SkyActiv tehnologije, a benzinski motori koje danas odlikuje najviši stepen kompresije od čak 14:1, u narednoj generaciji trebali bi taj odnos da povećaju na fantastičnih 18:1, što će biti dovoljno da i benzin samodetonira, poput dizela.
Ovaj princip bi se koristio pri manjim opterećenjima, do oko 50 procenata „otvorenog gasa“, kada se koristi daleko ređa smeša, te je benzinac efikasan poput dizela, uz gotovo nultu emisiju azotnih oksida. Pri većim opterećenjima, koje zahteva bogatiju smešu, motor bi prelazio u klasičan režim rada paljenja smeše varnicom.
Prema tvrdnjama Mazde, cena troškova razvoja novih motora klasične konstrukcije koji bi do 2020. godine trebali da ispune normu od 95 g/km CO2, povećaće cenu vozila za čak 4000 evra, dok bi dalje pooštrenje ekoloških normi na 70 g/km do 2025. doprinelo naknadnom povećanju od čak 8000 evra na postojeću cenu automobila. Međutim, upotrebom SkyActiv tehnologije, ovo povećanje bi se drastično smanjilo i izbegla visoka cena novih automobila.
Izvor: Mazda / TopSpeed.rs
Ovaj deo prognoze je najlepši: "cena troškova razvoja novih motora klasične konstrukcije koji bi do 2020. godine trebali da ispune normu od 95 g/km CO2, povećaće cenu vozila za čak 4000 evra, dok bi dalje pooštrenje ekoloških normi na 70 g/km do 2025. doprinelo naknadnom povećanju od čak 8000 evra na postojeću cenu automobila. "