
Nemačka kompanija BMW će dizajnirati vozove koji će se naći u novoj podzemnoj železnici u Maleziji.
Iako je Malezija u centru pažnje poslednjih par nedelja zbog tračigne vesti o nestanku aviona tokom leta MH370, u jednoj drugoj sferi transporta u toj zemlji ima i razloga za zadovoljstvo.
Naime, uskoro će u mestu Klang Valley, koje se nalazi u blizini glavnog grada ove zemlje, Kuala Lumpura, a koje broji 4 miliona stanovnika, naći novi vozovi koje je konstruisao nemački proizvođač Simens, a koji će dizajnerski osmisliti BMW.

"Spoljašnji dizajn je hrabra izjava o našoj dinamičnosti i snazi. Ona simbolizuje samopouzdanje, tehnološko vođstvo, progres i bezbednost," rekao je Lorenc Šafer, predsednik BMW dizajnerske grupe.
U planu je proizvodnja 58 vozova, koji će se kretati bez vozača, tj. mašinovođe. Svaki će biti sastavljen od četiri kupea i moći će da primi 1 200 putnika. Vozovi će biti izrađeni od lakog nerđajućeg čelika i moći će da se reciklira čak 95% voza. Životni vek ovih vozova koji će biti spremni za saobraćanje do 2017. je 30 godina.
Preuzeto sa: Autoportal.rs
БМВ воз... :))
Таман кад помислим да Баварци не могу остатку света да показују како се праве деца, они ме изнова демантују!! ;))
Gagiba
Gde si ti covece, nema te.
Bas sam hteo da upitam gde je Gagiba.
Medjutim, evo vratio se neki novi Gagiba sa afinitetima prema vozovima, vrv je razlog bmw. : )))
Mozda bude i šinobus, diližansa i ko zna sta sve jos. Eto, ko bi rekao da ce bmw fanovi pored motornih testera da postanu i fanovi vozova, trolejbusa itd. : )
Stvarno odlicna vest, a ne ko onaj MB sto pravi decu u F1 ! : )))
Заправо сад сам приметио да претходни пост није био комплетан. Потпунија верзија би требала да гласи:
"Таман када сам помислио да БМВ нема КУД ВИШЕ да показује радионичарима како се..." ;))
Пит
Ту сам братунга, него сам пар месеци "ладио" од нета. ;)
Као што видиш све се мења, ја развијам афинитете према дизајну, ти напрасно према Ф1...Само још тома да крене благонаклоно да гледа према Дајмлеру и то је то!! ;))
Прочитао сам да си експлодирао после крајње неочекиване победе Мерца у трци косачица!! А ред је и био, једаред и Мерц фанови да се обрадују каквом било успеху Бркиних пензионера.
Проблем је што је тек прва трка... о.О ;))
милан
Истина, тако кажу...само дизајн. Ал' то је само међустаница. Следеће дизајнирају спејс-шатл!! :)
Gagiba
Haha, neko u F1 neko vozove. : )))
Simpaticni ste vi MB "obozavaoci".
Jedva cekam svaku sledecu trku da citam vase komentare. : )))
"Samo druga, samo treca, samo ova sezona, videcete vi 2020-e" itd. : )))
Doduse, ima i onih koji su odma prihvatili, evo Duka ne moze da gleda. : )))
Vi ste tvrdoglaviji, mazohisticki ne zelite da prihvatite cinjenice nego verujete u neke zamisljene stvari. Bice jos mnogo "iznenadjenja" i "neocekivanih" stvari za vas.
Vi kao da ste proveli vreme u nekoj vremenskoj rupi, neobavesteni, ili jednostavno ne zelite dodir sa realnoscu.
I8 krklema vam je buducnost, a F1 nije, nego kosilica.
toliko o objektivnosti.
inace ta kosilica je nesto najbrze u autosportu. A onu krklemu na koju padate u trans, 1,5 drajcilinder i "vrh tehnologije" ce A45 AMG da preslisa.
A vrh su LFR i P1, kad je u pitanju street legal tehnologija koja je danas u F1. Drzte se elektricnog kombeta, ili novog malog miša fwd, sa krupnim ocima, F1 je odavno istorija za bmw. : )
Naravno, samo kao dobavljac motora, posto nesto spocitavate MB-u, a MB kao kompletan tim, uzima titulu ove sezone. I niko od vas ne sme da prihvati opkladu ? : ( A toboze verujete u ono sto pricate...
Gagiba
pazi ovaj citat:
"Nek je ukinu slobodno. Ili nek stave motore sa skutera :)))
Koga zanima da F1 bude ekološka. Zar ne mogu,F1 i Moto GP kao vrhunac auto-moto sporta da budu poštedjeni tih gluposti? 20 formula i 20 motora će baš upropastiti svet. Da ne pričam što je sve to farsa,ali... Propaganda...
Srećom,F1 me odavno ne interesuje,već Moto GP,a tu se od sledeće godine vraćaju hiljadarke ! :)))
P.S. Koliko li zagadjuju oni stari autobusi,kamioni i stara kola u banana zemljama??? Baš bilo u SAT-u sad,voze iza kamiona,ništa se ne vidi,oblak dima.
Autor PITBULL™ 23 Jun 2011, 16:02"
Kad je neko dosledan, onda je dosledan:)))
Пит
Отвори 25 тема одједанпут!! :))
Ценио сам да ћеш да се осврнеш на супериорност баварских дизајнерских магова а ти одмах по ономе што те жуља. :)
Бркица улагао деценијама у Ф1 почевши од куповине готовог тима (оно што иначе Брка једино и уме да уради, да издвоји кеш од камиона и проследи га у куповину) па онда године и године сипања у празно док је сокаџија држао лекције, и сад после увођења мотора од косачица и Мерцове случајне победе одмах глорификација и хвалоспеви!! :)) Полакооооо...тек ће Сокаџија да прилагоди болид новим правилима. Мерц је искористио привилегију дужег тестирања али то је само трку-две а после ће стандардно: Фетел на звиждукавој косачици да подели лекције а Бркица ће тек да отвара буђелар и да се пита: "А што ја не умем овако??" :)
П.С.
Пре ће Београд да добије метро са БМВ-овим возовима него што ће Брка да подигне шампионски пехар на крају сезоне!! ;))
pit
Mercedes je bukvalno (ali bukvalno) prelepio svoj bedz preko onog na kojem je pisalo BrownGP. Dakle tako je nastao Mercedes F1 tim. Audi se makar potrudi pa u VW razapne kozhu preko sedista...:))
Ma ti si moj covek. Karakter.:)
I sta kazes, interesuje te F1?:))))
Ih kad bi Mercedes primenio malo svoje tehnologije pa da je oteza na jedno 1500kg. Al bi letela:))))
тома
Срећом ту је стара добра архива!! Али ништа то није за замерити. Приоритети се мењају, интересовања такође. Да Мерц није направио солидан болид-пакет са косачица агрегатом Питунга би остао на раније задатим позицијама, овако има мало разлога за ликовање па и по цену да прогута нешто што је...(да не цитирам др Шешеља баш од речи до речи) ;))
Ти као бивши студент знаш како функционише бруцошки ентузијазам. У октобру пуни амфитеатри, сви пажљиво слушају, записују, коментаришу предавање у паузама. Како семестар одмиче осипа се и студентарија и ентузијазам.
Пред крај године нигде никога ни од корова...
Нећу посебно наглашавати аналогију и упоређивати ни са ким, закључци ће се наметати сами са временом! ;))
Него какав је твој коментар за овај дизајнерски искорак? До сада су се углавном ауто компаније бавиле (уколико мало одступе од аутомобила) дизајном луксузних пловила. Ово је релативна занимљивост. Бар мени. А фора би била кад би му накачили БМВ беџ на "њушку"!! :)
toma
Jeste kupio Brown GP.
Ali sad je sve od nule, nova pravila. Pa Red Bul ( Reno ) je do sad dominirao, a sad najbolji posao odradio Mercedes.
Najbolji motor, najbolja formula.
Nego, sto se bojite opklade ?!
Ni sami ne verujete u ono sto pisete. : )
Ali makar nije kupio RR i da pravi crossover. : )))
Ako dobro prodje, bice i RR karavan, mali gradski auto, kombe s prednjom vucom, samo stancuj !
Eto ko je pravi destruktor tradicije i imidza.
Samo, verujem da ce pojedini slepi fanatici i za to da nadju opravdanje. : )))
Uh sto boli ove ljubitelje trokolice sto MB dominira u F1. : )
BMW se izgleda konačno okreće vozilima na struju :)
Veoma čudan odabir investitora, obzirom da je poznato da BMW pravi skromne i nemaštovite enterijere. A spoljni dizajn je ni uzmi ni ostavi a zna da podbaci, kao na jedinici....
Toma
Nazalost, to je trend i realnost, sto se mene tice, V12 bi trebalo vratiti.
Nisam nikad rekao da je bolje ovo nego jaci atmosferac. Ali ovo je sad realnost i trend i kao sto vidimo, MB se najbolje snasao i odradio posao. Ja necu kao ti da lupetam da se 1,5 trocilindras cuje kao shestak, da je super i bla bla.
Za razliku od nekih, barem ne lažem sebe i ne doživljavam trans na tri cilindra. :)
Gagiba
BMW DesignWorks USA sa sedistem u Californiji je BMW-ov dizajn studio koji ima primarnu funkciju da pomaze ovima u Minhenu oko dizajna automobila. Nekoliko automobila su kompletno dizajnirana u ovom studiju. Ali rade i sve ostalo. Dizajnirali su jahte, mobilne telefone, avione, kucista za pc racunare, itd, itd. Dalje, tu se dizajniraju BMW bicikli, BMW kolekcija odece, satovi, itd. Nesto slicno Porsche design studiju koji takodje dizajnira sve i svasta. Evo, ja recimo vec 4 godine kupujem adidas patike koje je potpisao porsche design. A sto se tice ove vesti, da je upotpunim - BMW DesignWorks je dizajnirao kompletan metro, ne samo vozila, vec i celu unutrasnju arhitekturu, infrastrukturu,...
toma
Tom odeljenju dizajnera iz SAD, bolje bi bilo da obrati pažnju na aktomobile, posebno na dizajn enterijera.
Što se tiče prevoza, BMW-u su mnogo bliži klipni avioni od vozova :)
тома
Знао сам да имаш шта додати! ;)
Морам да признам да нисам знао за тај дизајнерски центар. Ето, сваки дан се по нешто ново научи. :)
А што се тиче патика, претврде су, неудобне али су екстремно лагане и баш предвиђене за вожњу, пружају ванредан осећај педала.
pit
"Nazalost, to je trend i realnost, sto se mene tice, V12 bi trebalo vratiti.
Nisam nikad rekao da je bolje ovo nego jaci atmosferac. Ali ovo je sad realnost i trend i kao sto vidimo, MB se najbolje snasao i odradio posao. Ja necu kao ti da lupetam da se 1,5 trocilindras cuje kao shestak, da je super i bla bla."
Prvo, oko lupetanja.
Ja nikada nisam rekao da se trocilindras cuje kao sestocilinras. Ako ne verujes nadji sa search temu o prototipu serije 1 sa trocilindricnim motorm pa procitaj.
A sto se lupetanja tice evo tvojih reci iz juna 2011. :"Da ne pričam što je sve to farsa,ali... Propaganda...
Srećom,F1 me odavno ne interesuje"
Dakle 2011. si rekao da te F1 ne interesuje odavno. U vreme V10 i V8 atmosferskih motora F1 je bila farsa i nije te interesovala, ali sada u vreme V6 turbo usisivaca odjednom si najveci fan. Dakle ti si totalno nedosledan, pa nemas ni jedan argument da meni bilo sta prigovoris.
toma F1 pratim odavno, pre Moto GP-a, mada kad postane dosadno zbog nečije dominacije, onda i ne pratim. Za razliku od tebe, biću iskren i pošteno ću reći, da MB nije odradio odličan posao, ne bi gledao, gledao bi Moto GP samo. Ali pošto mi je MB omiljen u auto svetu, naravno da mi je drago. A specijalno zbog svih vas, koji ste lagali, lupali gluposti, pričalni totalne nebuloze. I šta sad ?! Ćutite ko zaliveni, jer vas MB zalio delima. :) Dakle kažeš da je 1,6 V6 turbo usisivač ?! Pa šta je onda i8 ? Ona ručna mutilica za Nes kafu. :))) Eto vidiš, šta je zapravo promena priče. Zar niste vi bmw fanovi pljuvali Mercedesove motore kao kamionske i razne budalaštine. A hvalili naravno bmw-ove, kao male, efikasne, turbo i šta sve. Bi turbo, tri turbo još bolji. Jeste to vi ili su sad neki drugi bmw fanovi ovde ?! Sad ne valja to. Nisi li ti pričao da je hibridna tehnologija budućnost, zbog i8 a sad pljuješ vrhunac te tehnologije u F1 ?! Niste li vi hvalili 28i motor, da biste došli da pljujete kad je MB zadao domaći sa 45 AMG motorom ?! Ja nikad neću reći da se ovi bolje čuju od V8, V10 i V12 atmosferaca. Poznato je da ne simpatišem "downsizing" dok ste vi zagovornici te teze. E sad odjednom ne valja, pošto je MB razbio u F1. Samo treba uporediti zvuk novih M5/M6 sa starim atmo V10 i odgovor je jasan. Ali nažalost, trend je takav da ćemo na kraju voziti 0,8 turbo hibride dok se ne predje totalno na baterije. Samo je razlika što ja neću pričati kako više volim to od V8 6,3 atmosferca, dok ćeš ti ovde pisati romane i bajke kako je to bolje.
mange Sto BMW napravi (enterijer ili eksterijer, svejedno) neki ga hvale, neki kude, ali vremenom svi pocnu da prate. http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=928894 Upozorenje, za BMW mrzce. Ovo na slici nije koncept enterijer, vec serijski. Pocine prodaja u junu:) Naravno da su mu blizi avioni (kakvi god) od vozova. BMW ne pravi vozove, ali je pravio avione.