
Iz Volkswagena nam uskoro stiže potpuno nova generacija benzinskih motora koja bi trebala da unese veliki pomak u dosadašnju koncepciju ovog tipa agregata.
Prema najavama iz vodećeg nemačkog proizvođača automobila, uskoro nas očekuje prava mala revolucija na polju benzinskih agregata, pre svega kada je reč o efikasnosti. Naime, Audijev tehnički direktor Ulrich Hackenberg je izjavio da su trenutno u procesu razvoja motori sa „elektro-mehaničkim sistemom nadpunjenja“, kao i agregati sa „varijabilnim kompresionim odnosom“.
Naravno, nikakvi detalji vezani za ove revolucionarne sisteme nisu objavljeni, ali ukoliko se to zaista i ostvari, napraviće pravi kvantni skok na polju iskorišćenosti benzinskih agregata. Audi je 2012. godine već demonstrirao „hibridni“ twin-turbo na V6 motoru, odnosno turbo punjače koji se pri malim brojevima obrtaja, pogone od strane elektromotora, pri čemu se eliminiše tzv. „turbo rupa“.
Sa druge strane, švedski Saab je još 2000. godine napravio eksperimentalni SVC motor opremljen kako turbo punjačem, tako i mehaničkim kompresorom, a koji je koristio posebno konstruisan blok motora koji se „naginjao“ za određeni ugao, pri čemu je kompresioni odnos varirao od 8:1 do 14:1.
Izvor: Topspeed.rs
Ako je "radikalno" onda bi to znacilo da aktuelna paleta motora ne valja nista!
Bolje je reci "napredno"...
"Gore-levo" deluje kao jadac..
Da li je to sreća za VW? Koju su stranu dobili?
Nastavljaju sa marketingom.. Sve po starom..
Iz VW još nije izašlo ništa revolucionarno. Najveća revolucija je bila kada je umesto Bube izašo Golf 1. Te revolucije se sećaju mnogi, a od tada ništa.
pa s time se već godinama bave svi... recimo PSA-ova verzija se naziva MCE-5 i već tamo negdje 2009-te su najavljivali serijsku proizvodnju....
evo linka na sajt sa slikicama, animacijama i (za razliku od ovoga gore) praktićki svim tehničkim podatcima... :)
http://www.mce-5.com/
ovo se u Pugu 497 vozalo okolo več 2009-te..... mislim, toliko o "revolucionarnosti"... sa istom "revolucijom" se već dugo bavi svatko u branši :) ;)
Vec izvesno vreme vlada misljenje da je za pracenje autoindustrije dovoljno pratiti ono sto radi Volksvagen i da druge proizvodjace nije potrebno ni gledati. Ova vest samo potvrdjuje ovakvu tvrdnju. Melozvucne nazive toboze novih tehnologija kakvim u poslendnjoj deceniji pribegavaju japanski proizvodjaci, samo za neupucene mogu biti zanimljivi. Realno su daleko od istine.