
Budućnost automobilske industrije, čini se, leži u radikalnoj konsolidaciji ako je verovati analitičarima Morgan Stanleya koji predviđaju da ćemo u sledećeih 15 do 20 godina sa 30 velikih automobilskih kompanija spasti na svega 6.
Industrijski analitičar Adam Jonas veruje da je trenutni broj proizvođača na tržištu jednostavno neodrživ. Većina je pritom više fokusirana na nove modele u kratkoročnom periodu nego na prilagođavanje budućim tehnološkim izazovima.
The Detroit News piše da u Morgan Stanleyu kao predvodnika novih trendova vide Teslu Motors. Proizvođač električnih automobila iz Palo Alta naglavačke je okrenuo trendove i pokazao da čak i potpuno neafirmisani brend može praktično preko noći postaviti smernice koje će drugi slediti.
Ovo nije prvi put da slušamo ovakve prognoze o budućnosti autoindustrije, ali osim nekolicine preuzimanja i partnerstava, automobilska industrija se čak i u vremenima najsnažnije krize poteklih godina pokazala veoma otpornom na promene.
Do kada? Vreme će pokazati.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Tesla Motors
Ne verujem u ovo. Pa samo Audi, Mercedes i bmw su 3, koje ce uvek "ziveti". Pritom dodati jos Folciku, Tojotu, pa po jednu makar Francusku, Americku, Britansku, to je opet vise.
Moguce je da dodje do kupovine, kao sto je to i sada slucaj, ali verujem da ce ziveti dosta brendova.
Ne, vec suprotno, veliki ce se smanjiti, a udeo preuzeti novi sistemi sa svezim nacinom razmisljanja. Dakle, bice ih daleko vise.
@Pit,
dosta kompanija se vode kao jedna kompanija. primera radi, audi i vw u ovom slucaju se nebi vodili kao dve kompanije. znaci verovatno misle na volkswagen grupu, toyotu, gm, daimler, renault-nissan, fiat-chrysler, mada opet nema misla da je samo 6 jer gde su ford, bmw, peugeot citroen ...
@carobljak
Tesla model S cini mi se. Naprijed je vrhunski dok se i meni pozadi bas ne svidja.
"hjundai i kia" ce ojacati....plus jos jedna kineska marka
zivi bili pa videli
Ovo je jos pre nekoliko godina izjavio Markione.
Sve je veca proizvodnja automobila i guzva na trzistu i logicno da ce samo najaci, tj. nekoliko kompanija opstati. Potrebna su ogromna ulaganja i zato je isplativije da se vise kompanija udruze i podele trosak.. Na pr, neke ce ulagati vise u motore, neke u opremu, enterijer i sl. Zatim male fabrike tj. ispod 200-300.000 se takodje na isplate, sem ako nisu usko specijalizovane. Mi smo uhvatili zadnji voz, jer u Srbiji najverovatnije niko nikada nece praviti fabriku. U Evropi ih je vec previse.