
Kako prenosi Tanjug, javno preduzeće „Parking servis” od danas je počelo lisicama da blokira točkove vozila sa stranim tablicama, za koje nije plaćen parking, a koja imaju najmanje dve neplaćene dnevne parking karte u zoniranim delovima Beograda. Najveći dužnici u Beogradu u poslednje tri godine su vlasnik automobila sa registarskim tablicama iz SAD, čije dugovanje iznosi 1.726.010 dinara, i vlasnik vozila crnogorskih tablica sa dugom od 1.645.600 dinara.
U skladu sa Odlukom o javnim parkiralištima, vozači će o postavljanju lisica biti informisani obaveštenjem uz dnevnu kartu i nalepnicom upozorenja istaknutom na vetrobranskom staklu , kako ne bi pokušali da pokrenu vozilo i time ga oštete.
Blokada točkova primenjivaće se isključivo na vozila sa stranim tablicama, za koje „Parking servis” nema mogućnost da pokrene postupak za naplatu dugovanja, dok će se za vozila sa domaćim tablicama primenjivati ista pravila kao i do sada.
Vršilac dužnosti direktora „Parking servisa” Andrija Čupković rekao je novinarima da su vozači vozila sa stranim tablicama, samo u poslednje tri godine, napravili dug od skoro 400 miliona dinara prema tom preduzeću.
Prema njegovim rečima, za taj novac grad bi mogao da dobije jednu manju podzemnu garažu i na taj način, barem delimično, reši problem parkiranja u gradu.
Čupković je dodao da lisice neće postavljati na svaki automobil sa stranim tablicama koji dobije nalog za plaćanje dnevne karte, jer svakom može da se desi da zakasni ili zaboravi da plati parking, već će biti blokirana vozila čiji su vlasnici napravili veliki dug i očigledno je da svesno i namerno izbegavaju plaćanje parkiranja.
„To nisu stranci, već domaći građani koji koriste rupu u zakonu tako što nismo mogli da utvrdimo njihov identitet, i na taj način su izvrgavali zakon i godinama unazad nisu plaćali obaveze za parkiranje”, naveo je Čupković.
On je rekao i da se, na dnevnom nivou, više od 500 dnevnih karata izdaje na vozila sa stranima tablicama, a što se ne plaća.
Čupković je pozvao domaće građane koji imaju obaveze prema „Parking servisu” da se do 28. aprila prijave za reprogram duga, jer će u suprotnom, preduzeće biti u obavezi da, putem sudskih izvršitelja, naplaćuje sporna potraživanja.
Četvrtina svih naloga za plaćanje dnevnih karata izdata je vozilima sa stranim registarskim oznakama, a u poslednje tri godine kontrolori „Parking servisa” su im izdali oko 200.000 naloga.
Nakon stavljanja lisica, vozač u roku od 24 sata može da izmiri sve obaveze do tog datuma, a ako to ne uradi, pauk će odneti vozilo na svoj plac sa koga vozilo neće moći da se preuzme dok ne budu izmirene sve obaveze.
Uslov da se uklone lisice jeste da dužnik plati ceo dug za dnevne karte do dana kada je postavljena blokada, dok se montaža i demontaža lisica neće naplaćivati.
Takođe, Grad pregovara sa MUP-om o povezivanju sa informacionim sistemom pogranične policije kako nijedno vozilo sa stranim tablicama koje duguje za parkiranje ili za saobraćajni prekršaj, ne bi moglo da napusti teritoriju Srbije dok ne plati obaveze.
Po broju naloga u poslednje tri godine, 31.541 nalog imaju vozači sa crnogorskim tablicama, 27.473 sa BiH tablicama, 21.336 sa italijanskim, 18.891 sa nemačkim, 14.615 sa francuskim, 10.985 sa slovenačkim, 5.571 sa hrvatskim i 2.731 sa makedonskim.
Izvor: Tanjug
Ma onaj bata što ih je isekao je pobedio ! :)))
Ostaviš im olupinu od lisica, smore se. :)))
Treba pohvaliti ovakvu akciju, vidi se da je sve osmisljeno u pravo vreme i da se u JP sve radi prakticno proaktivno... ;) ...cekali su da prodju samo tri godine i da se dug nagomila na 400 miliona da bi sada poceli sa ovim akcijama i povezivanjem sa MUP-om i pogranicnom policijom kako bi se stalo na put neplatisama... moglo je jos da se ceka pa da npr zastari ili da mogucnost naplate bude minimalna ili nikakva... ne bi me zacudilo da nemaju dovoljno ovih lisica ili tipa nabavili su 5 za ceo BG... :)))))
Čekaj, ko je napravio dug parking servisu?? Šta su oni to uložili pa da im neko duguje?
Treba građani da pokrenu akciju ne plaćanja parkinga, tz građanska neposlušnost. Pa da vidimo onda ko kome duguje.
Kao što je bilo sa RTS!
Ma to je čist bezobrazluk, naplaćivati parkinge koje je Tito izgradio.
Ma ovo treba da rade i pogresno parkiranim autima, a ne odmah pauk, pa naplata usluge pa ovo pa ono... Pauk treba da nosi samo aute koji su parkirani tako da ometaju saobracaj.
Mogu sa MUPOM da pregovaraju koliko hoce ali to nece moci tako kako oni misle. Zna se da to nije ustavno I da pravno ne morate da platite parking. Ja ne placam uopste. Samo gledaju gde da otmu par, koliko se samo sliva para od parking naplate a nigde se ne vide gde se trose...
Potpuno podržavam politiku "lisica", jer je bahatost mnogih vozača prešla sve granice. Posebno,ako neko ima novac za "besna kola", valjda ima i 30-40 dinara da plati parking (a ne da svojim "besnim kolima", često zaustavljenim u kontra smeru (jer za njega jednosmerne ne važe),zatvori slobodno parking mesto ili na njemu parkirana kola (za šta je taj platio parkiranje), dok on lagano ispija piće negde u obližnjem kafiću). Ako nema za parkiranje,može kupi sebi bicikl,za njega se ne plaća parkiranje (i ne smeta one koji plaćaju parkiranje).
Dakle, moja puna podrška uvodjenju "komunalnog reda" i uterivanju "neplatiša".
Nastavak ove vesti:
http://www.alo.rs/vesti/hronika/nije-placao-parking-mesecima-a-onda-je-brusilicom-skinuo-lisice-sa-svog-vozila-foto/50917
Ja sam vec ovo pisao ali da ponovim i ovde:On je ostetio tudju stvar i to je krivicno delo.Takodje stavljanje lisica na auto je u suprotnosti sa ustavom i krivicnim zakonom, jer se svodi na nasilno ogranicavanje koriscenja sopstvene imovine, radi naplate duga, a bez odluke nadleznog suda.To je svojevrsna iznuda, slicna onoj kao kada bi radnici kojima drzava po nekom osnovu duguje novac, nebitno po kom, uzeli iste takve lisice i postavili na vozila vlade ili skupstine.Za sta postoje sudovi? Poenta je da sudovi pocnu efikasnije da rade, imaju sirok dijapazon mera, jedna bi mogla biti, da se lica pod pretnjom zatvora alternativno kazne drustveno korisnim radom, npr.u istom komunalnom preduzecu bez naknade dok ne otplate dug.Medjutim drugi problem takodje predstavljaju plate u komunalnim preduzecima, jer su vislje od republickog proseka.Dakle komunalna preduzeca treba da rade u javnomn interesu, dakle da obavljaju poslove koje obavljaju po ceni koliko takav rad prosecno kosta u Republici, a da prihode koje ostvare koriste za pobol;jsanje komunalnih usluga, dakle uslova zivota gradjana, a ne svojih uslova zivota.Dakle, plate minimalne, a visak sredstava usmeriti na poboljsanje infrastrukture, broja parkinga, olaksavanju placanja i td.Sve do tad, ovo je reket.Ja tako mislim.