home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenose agencije, Dženeral Motors je 2005. godine odlučio da ne menja kontakt-bravu, čiji je kvar uzrokovao smrt 13 osoba, zbog dodatnog troška od jednog dolara po automobilu. To piše u internom dokumentu GM-a pruženom na uvid američkim kongresnim istražiteljima.

Američki Komitet za energetiku i trgovinu obelodanio je dokumente GM-a, nakon što su zakonodavci zatražili od izvršne direktorke kompanije, Meri Bara, da objasni zašto kompanija na čijem je čelu nije uspela da opozove 2,6 miliona automobila tokom perioda dužeg od jedne decenije, odnosno čim je primećen problem sa kontakt-bravom, koja u vožnji može isključiti motor i blokirati volan, što je dovelo do brojnih udesa i najmanje 13 poginulih, preneo je Rojters.

Kongresmenka iz američke države Kolorado, Dajana Degete, predstavila je dokument GM-a iz 2005. godine, koji prema njenim rečima, ukazuje na trošak od 57 centi po popravci.

Ona nije želela da dostavi javnosti taj dokument, a Rojters nije bio u stanju da dobije kopiju.

Ipak, agencija Rojters došla je u posed jednog drugog dokumenta, odnosno elektronske prepiske između inženjera GM-a iz 2005, u kojoj oni razmatraju izmenu kontakt-brave. U jednom od tih imejlova piše da bi cena te izmene bila dodatnih 90 centi po jedinici, dok bi dodatni troškovi alata iznosili 400.000 dolara.

Kako ocenjuje Rojters, ovi poslednji troškovi obično budu amortizovani kroz nekoliko godina.

U drugom elektronskom mejlu, jedan od inženjena, DŽon Hendler, kaže da je njegov tim spreman da nastavi sa korišćenjem kontak-brave proizvođača Delfi automotiva koji je GM već odobrio, uprkos tome što je Delfi početkom 2002. obavestio DŽeneral motors da ta brava ne ispunjava specifikacije performansi GM-a.

Direktorka Dženeral motorsa Meri Bara provela je tri sata na saslušanju u Kongresu, gde je obećala da će taj proizvođač više voditi računa o bezbednosti.

Bara je pred Kongresom SAD obećala da će taj proizvođač automobila više voditi računa o kupcima i bezbednosti kako bi se izbegle nesreće zbog neispravnih vozila.

Meri Bara koja je na čelu GM manje tri meseca, prošle noći je skoro tri sata na saslušanju odgovarala na pitanja kongresmena o tome zašto je njena firma 10 godina prodavala milione neispravnih automobila.

Bara je frustrirala poslanike time što nije odgovarala na pitanja o tome, uz objašnjenje da čeka rezultat interne istrage u GM-u, da ne zna zašto je GM čekao više od 10 godina da odluči da povuče vozila za koja je znao da imaju problema s kontakt-bravom, da ne zna ko je odgovoran da se odloži povlačenje vozila...

"GM će se više brinuti o kupcima, nego o zaradi", rekla je ona i dodala da će kompanija više obraćati pažnju na bezbednost i kvalitet vozila.

Saslušanju su prisustvovale porodice 12 žrtava sudara zbog neispravnih automobila Dženeral Motorsa. Meri Bara je obećala da će razmotriri i odštetu za te porodice.

Od februara, GM je povukao 6,1 miliona svojih vozila zbog raznih neispravnosti, prvenstveno kontakt-brave koja se isključuje od vibracija tokom vožnje, i vazdušnih jastuka koji se ne aktiviraju u slučaju sudara.

Izvor: Beta.rs / Tanjug.rs



čitanja : 1152



Komentari

Tako to radi ozbiljna kompanija...

Autor carobnjak 02 Apr 2014, 17:41

dolar po dolar i bogatstvo

Autor moron 02 Apr 2014, 19:11

Ono sta ja stalno ponavlajm ,a to je da tako veliki centralizovani sistemi samo dovode do sposteve birokratske zapetljanosti.

Vise bi ustedeli da su smanjili birokratiju, a ispravili ovaj problem.

Ovako, pre svega kosta popravka vise nego da je ugradjivan drugi deo, plus kazna, plus tuzbe, plus cena vozila... van pameti.

Ali, pohlepa, jer neki pojedinac je zaradio na tome sto nije preduzeto nista.

Autor Fordovac 02 Apr 2014, 19:23