
Globalna automobilska grupacija, Alijansa Renault-Nissan, slavi 15. godišnjicu osnivanja
Renault i Nissan su snage udružili 1999., kada je Renault uložio 643 milijarde jena (otprilike pet milijardi evra, odnosno 5,4 milijardi američkih dolara) za kupovinu 36,8 % učešća u Nissanu, koji je tada bio pred bankrotom. Od tada su ove firme, koje su 1999. prodale 4,8 miliona vozila, dostigle prodaju od 8,3 miliona vozila i ušle u najviši rang proizvođača automobila. Danas Renault ima 43,4-postotni udeo u Nissanu, a Nissan ima 15-postotni udeo u Renaultu.
„Zajedničkim snagama Renault i Nissan su znatno povećali svoj globalni uticaj i stvorili rast neuporedivo veći nego što bi ga ijedna firma mogla postići sama”, izjavio je Carlos Ghosn, predsednik i glavni izvršni direktor Alijanse Renault-Nissan. „Renault i Nissan već 15 godina kroče svojim putem, povećavajući sinergiju istovremeno negujući specifične brendove i poslovnu kulturu svakog proizvođača.

Alijansa Renault-Nissan sada je najdugovečnija i najproduktivnija međukulturalna saradnja u automobilskoj industriji – uzoran poslovni model u industriji poznatoj po raskidima poslovne saradnje.
2013.: Još jedna rekordna godina
Alijansa, koja uključuje AVTOVAZ, najvećeg ruskog proizvođača automobila, 2013. godine prodala je rekordnih 8,3 miliona automobila. Svaki deseti prodati automobil na svetu je proizvod Alijanse Renault-Nissan, četvrtog najvećeg proizvođača automobila na svetu. Pod okriljem Alijanse okupljeno je osam marki: Renault, Nissan, Renault Samsung, Infiniti, Venucia, Dacia, Datsun i Lada.

Alijansa je 2013. ostvarila ukupno 2,8 milijardi evra u sinergiji, još jedan novi rekord. Sinergija se ostvaruje smanjenjem troškova, izbegavanjem troškova i povećanjem prihoda. Samo nova ili inkrementalna sinergija, a ne kumulativna sinergija, računa se za svaku godinu.

Nakon spajanja odeljenja za inženjering, za upravljanje proizvodnjom i lancem snabdevanja, za kupovinu i za ljudske resurse (to se desilo 1. aprila), očekuje se da bi taj iznos do 2016. godine mogao da naraste do najmanje 4,3 milijarde evra.

Spajanje označava sledeći korak u 15-godišnjoj evoluciji Alijanse. Prema planu spajanja, glavnim funkcijama Renault i Nissan upravljaće zajednički. Svaku funkciju će vršiti novo imenovani izvršni potpredsednici Alijanse, a novi upravljački odbor nadziraće sprovođenje.

Rast na tržištima u razvoju
Kada je osnovana 1999., Alijansa Renault-Nissan u takozvanim državama BRIK-a – Brazilu, Rusiji, Indiji i Kini, ostvarila je otprilike 1 % ukupne prodaje grupacije. Prošle godine više od 30 % ukupne prodaje grupacije je ostvareno samo u ove četiri države. Prošle godine Alijansa je lansirala i potpuno novu zajedničku arhitekturu vozila razvijenu posebno za tržišta u razvoju, nazvanu CMF-A.

Renault-Nissan je akođe i pionir mobilnosti uz nultu stopu emisija. Renault i Nissan 2013. su prodali ukupno 134.000 vozila sa nultom stopom emisija širom sveta od početka prodaje Nissana LEAF u decembru 2010., više nego svi ostali veliki proizvođači automobila zajedno.

Alijansa se od 1999. širi kako bi uključila nove projekte i partnere širom sveta. Danas je Alijansa u posedu većinskog udela zajedničkog poduhvata kojim kontroliše AVTOVAZ, najvećeg ruskog proizvođača automobila. Alijansa takođe održava važne strateške odnose sa nemačkim Daimlerom, kineskim proizvođačem Dongfeng Motor, indijskim proizvođačem Ashok Leyland i japanskim proizvođačem Mitsubishi Motors.

Alijansa Renault-Nissan zapošljava otprilike 450.000 ljudi širom sveta, uključujući zaposlene AVTOVAZ-a i kineskog preduzeća Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Company, Nissanovog zajedničkog poduhvata sa kineskim preduzećem Dongfeng Motor.
Izvor: Auto-info.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs