
Kinesko tržište automobila je najveće na svetu pa ne čudi i što je konkurencija tamo jača nego bilo gde. Samo kineskih proizvođača je tamo više od sto, ali taj broj bi mogao da se rapidno smanji u narednom periodu.
Naime, samo pet njih uspeva da proda više od milion vozila godišnje, a čak su i najjači domaći proizvođači prisiljeni na gašenje brendova. Geely će tako, primera radi, tri marke konsolidovati pod jednim krovom.
Zašto kupci zaobilaze kineske automobile?
WSJ piše da razlog leži u kvalitetu, odnosno njegovom nedostatku.
Kinezi kupuju kineske automobile zbog niske cene i kako bi podržali domaću proizvodnju, a zatim iz prve ruke shvate da njihovo vozilo u poređenju sa evropskim automobilima ne deluje kvalitetno. Nemački automobili, primera radi, koštaju više, ali deluju mnogo robusnije, piše američki list.

Pojedini kineski proizvođači shvatili su da sreća ne leži u kopiranju pa se sve više okreću preuzimanju etabliranih kompanija sa znanjem i prepoznatljivim brendom.
Tako je Geely kupio Volvo, SAIC MG, BAIC prava na Saabove starije modele, Dogfeng preuzeo 14 posto Peugeot-Citroena, a samo je pitanje vremena kada će još neki zapadni proizvođač završiti u kineskim rukama.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Geely