home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kinesko tržište automobila je najveće na svetu pa ne čudi i što je konkurencija tamo jača nego bilo gde. Samo kineskih proizvođača je tamo više od sto, ali taj broj bi mogao da se rapidno smanji u narednom periodu.

Naime, samo pet njih uspeva da proda više od milion vozila godišnje, a čak su i najjači domaći proizvođači prisiljeni na gašenje brendova. Geely će tako, primera radi, tri marke konsolidovati pod jednim krovom.

Zašto kupci zaobilaze kineske automobile?

WSJ piše da razlog leži u kvalitetu, odnosno njegovom nedostatku.

Kinezi kupuju kineske automobile zbog niske cene i kako bi podržali domaću proizvodnju, a zatim iz prve ruke shvate da njihovo vozilo u poređenju sa evropskim automobilima ne deluje kvalitetno. Nemački automobili, primera radi, koštaju više, ali deluju mnogo robusnije, piše američki list.

Pojedini kineski proizvođači shvatili su da sreća ne leži u kopiranju pa se sve više okreću preuzimanju etabliranih kompanija sa znanjem i prepoznatljivim brendom.

Tako je Geely kupio Volvo, SAIC MG, BAIC prava na Saabove starije modele, Dogfeng preuzeo 14 posto Peugeot-Citroena, a samo je pitanje vremena kada će još neki zapadni proizvođač završiti u kineskim rukama.

Izvor: Tportal.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs / Geely



čitanja : 1022



Komentari

Znao sam.

Autor milan 24 Apr 2014, 07:36

Neki od njihovih automobila kao da su za jednokratnu upotrebu.

Ali popravljaju se.

Autor Damko 24 Apr 2014, 17:59