
Kako prenosi list Danas, petočlana delegacija Zastavinih stručnjaka otputovala je juče u Kinu, gde će, zajedno sa tamošnjim kolegama, do 30. aprila pripremati potpisivanje ugovora o poslovno-tehničkoj saradnji između Grupe Zastava vozila, odnosno Zastave kamiona i kineske kompanije JAK. Zastavini stručnjaci će u sedištu JAK-a biti angažovani i na stvaranju tehničkih uslova za transport i dopremu prvog kontingenta delova kineskih vozila koji će početi da se sklapaju u Kragujevcu.
Ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji kompanije JAK i Zastave kamiona, prema nedavnom dogovoru dveju strana, biće realizovan u tri faze. Prva faza predviđa sklapanje jednog modela kineskog teretnog vozila, najvišeg nivoa rastavljenosti, najverovatnije JAK-ovog lakog kamiona N75 nosivosti do 4,5 tona, u Kragujevcu. U drugoj fazi u Zastavi bi se uz učešće pojedinih domaćih dobavljača, sklapala vozila manjeg stepena rastavljenosti, s time što bi se, pored kamiona, ovde montirali i kombiji. Uspešna realizacije prve dve treba da omogući realizaciju treće faze saradnje Zastave i JAK-a, odnosno formiranje zajedničke kompanije za proizvodnju teretnih i terenskih vozila, sa sedištem u Kragujevcu

Predviđeno je da se kineska vozila proizvedena u Zastavi ponude tržištima severne Afrike, Bliskog istoka, CEFTA sporazuma i Evropske unije, uz napomenu da se u JAK-ova vozila ugrađuju savremeni motori koji zadovoljavaju evropske ekološke standarde.
Sklapanje pilot serije JAK-ovih lakih kamiona u Kragujevcu treba da počne u junu, dok bi masovna montaža (ili proizvodnja, kako to vole da kažu u Zastavi) mogla da startuje 2. oktobra - na Dan Zastave kamiona.
Izvor: Danas.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs/ Zastava Kamioni / JAC
Protiv sam ovog posla iz vise razloga:
1. Koja je racunica cak iz Kine dovoziti delove u Kragujevac, tu ih sklapati, a zatim prodavati u na pr. Africi?
2. Koji su to domaci proizvodjaci koji bi to ispratili, kad oni nemaju ni za plate?
3. Kako misle napraviti zajednicku kompaniju dve drzavne firme? Nismo u socijalizmu.
Treba uloziti u delove, transport, prodaju, usvajanju proizvodnje, jer je nasa oprema zastarela.
Znaci ovaj promasaj ce neko da plati, nejverovatnije gradjani Srbije.
@ B.M.
Ovo je ozbiljan posao u odnosu na Fiat, koji 100% uvozi i koji je koštao papreno Srbiju. Ovde je pošteno, sklopi se na postojećoj opremi i ne košta ništa. Srbiji je dvoljan još 1 Fiat, da bankrotira.
S Kinezima je ovo ko zna koji dogovor po redu. Pre toga su bile neke druge kineske firme u opticaju i niko nije hteo, jer nema ekonomske racunice. A pre toga su pokusavali da nagovore Fiat makar da im rade bilo sta. Kinezi jos nisu ni dosli u Kragujevac da vide pogone, sto dovoljno govori o ozbiljnosti posla.
Ovaj posao moze da uspe samo ako neka kompanija kupi kinesku, pa odluci da ulaze u Kragujevac sto spada u verovali ili ne. A pre toga treba kinezi da kupe deo zastava kamiona, sto takodje spada u verovali ili ne. Najverovatnije ce naruciti manju seriju delova iz Kine, napraviti neke kamione za drzavne firme i razlaz.
Gde su ekonomisti da daju svoje misljenje? Pa ni Kinezi ne cene svoje kamione nego kupuju strane.