
Danas je u Revozu i zvanično krenula proizvodnja novog Twinga
Ako kupci dobro prihvate nove modele Twinga i Smarta, Revoz bi smogao da se vrati na vrh liste slovenačkih izvoznika.
Novi Twingo cilja na evropsko tržište, dok će se Smart prodavati i u Americi te ostalim vanevropskim tržištima. U Revozu planiraju godišnje proizvoditi oko 120.000 Twinga i 80.000 Smarta. Proizvodnja oba modela trajala bi sedam godina.
U Revozu zbog novih modela ove godine planiraju rast i ukupni prihod od 780 miliona evra. Od kraja februara su zaposlili 270 radnika, od toga 70 u Revozu a ostale preko agencija. Očekuju da će ove godine biti dodatnih zapošljavanja.
Investicije u dva nova modela u Revozu procenjuju na 450 miliona evra. Kao i u slučaju prethodnog Twinga, 30 posto delova automobila biće izrađeno u Sloveniji.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Siol.net
Cini mi se da ce Twingo prihvatiti samo deca, kao stvoren je za njih...
Sudeći poutiscima iz Ženeve, ovaj auto je u stvari najveća premijera tog sajma, a na netu možete pronaći naslove u najrenomiranijim časopisima i medijima utiske o njemu i uglavnom se svi slažu da je hrabar,drugačiji, da opet iznova redefiniše segment i da ne mogu da dočekaju da počne proizvodnja.Predviđam mu mnogo bolju prodaju od planirane, vreme će pokazati, a deca uglavnom ženska, će kao i do sada voziti fiat 500 sve do skorog bankrota, koji je avioni kamioni alfa možda premijum maserati ručni rad novi nikad punto odlični neshvaćeni bravo pokojna lančia dabar neminovan.
Cudo niko nije primetio da se samo 30% delova ovih modela proizvodi u Sloveniji. A njihova privreda je mnogo jaca od nase. Nama je malo i 65%.
Dinkićev broj od 65% za 500L je smešan. Ponavljati ga svakom prilikom ne čini ga tačnijim.
Tekođe je smešno poređivati REVOZ i "Zastavu". Za razliku od sistema "Zastave" (sve sa kooperantima), IMV nikada nije imao *proizvodnju*, još kada je sklapao modele "Austin" ali i "Renoe" R4 i R18 i (u manjem broju) R12 i R16.
U proizvodnoj ceni vozila, sa koliko procenata u proseku učestvuju CENA motora i menjača? Glupo je (ekonomski ) sagladevati procentualno učešće neke pozicije na osnovu ukupnog broja pozicija (a ne njihovih vrednosti), pa pri takvoj "matematici" motor i menjač smatrati samo kao "dve pozicije", kao što, npr. "jedna metlica brisača" i "jedna žabica" predstavljaju samo dve pozicije ...
A koja to nasa firma moze da pravi motor i menjac za 500L? Predstavnici Fiata su obisli sve nase firme koje su trazile da proizvode delove, jos kad se radio Punto. Jednostavno ne zadovoljavamo uslove ni u pogledu firmi ni u pogledu kvaliteta, i kraj price. Fiat nije duzan praviti i fabrike komponeneta, niti moze. Nema tog proizvodjaca automobila koji ujedno i proizvodi sve komponente za svoja vozila. Jedan GM preko 70% delova za svoje automobile kupuje na trzistu.
Postoje uslovi za one koji bi hteli da budu komponentasi Fiata i oni su istio za sve.
Prvo, firma mora biti poslovati pozitivno najmanje tri zadnje godine.
Drugo, mora imati svoju savremenu labaratoriju za ispitivanje kvaliteta.
Trece, mora zadovoljiti po ceni, kolicini i brzini dostave.
Cetvrto, mora stalno poboljsavati kvalitet delova i ispunjavati najnovije standarde koje postavlja autoindustrija, u ovom slucaju Fiat.
To je osnovno a posle toga ima i drugih uslova koji se definisu ugovorom, koji se obnavlja a i ne mora. Znmaci ako je neko komponentas, niko mune garantuje da ce to i ostati. Znaci prvo se edukujte malo, pre nego sto pocnete pisati o delovima i ko ih i koliko moze praviti.
B.M.
Šesto, nisi nabrojajo, a to je da nemože biti u Srbiji Fiat komponetaša koji rade skupe i isplative komponente. Može nešto da se radi oko sedišta i instalacije, tapacira i tu je kraj. Kakvi motori, kakvi bakrači!
Revoz je firma koja posluje od 70tih godina na zdravim principima. Ne radi motore i menjače, radi i vitalne delove za razilku od FAS. Nije Revoz kao FAS pa da za dve godine napravi dug od 200 milona €.
Sve jedno, ovaj Twingo će brzo imati produkciju 300 000 komada godišnje, što 500L neće moći ni za 3 godine.
@roker, mislim da sam te zamolio da mi se vise ne obracas. Pisi sta hoces ali bez mene. Ako nemas znanja bar imaj kulture.
A oni što znanja imaju znaju i da jedan motor ili jedan menjač vredi više od jedne metlice brisača ili jednog tapacirunga ... Tj. da "jedan nije uvek jednako jedan"
"Jednostavno ne zadovoljavamo uslove ni u pogledu firmi ni u pogledu kvaliteta, i kraj price".
Ovo je već dokaz da je Vlada trebala drugačije da pristupi.
Šablon "Fijat" je verovatno u tom trenutku bilo rešenje za neku političku partiju, možda i za samog "Fijata" - ali nikako za "Zastavu" i njenu mrežu kooperanata.
Fiat ima fabrike motora u Italiji i Poljskoj, i jos jedna u Srbiji mu za sada ne treba. Trebalo bi da proizvodnja bude mnogo veca da bi se odlucili da ovde prave fabriku motora. Drugo, komponentasi nisu dobili iste uslove kao i Fiat, pa se mnogima vise isplati da uvezu delove, nego zbog 500L da prave fabriku kod nas. Tim pre sto je kriza pa imaju problema da uposle i postojece kapacitete. Trebalo je i s njima napraviti nekakav dogovor a ne misliti da ce zbog Fiata svi doci u Srbiju.
"ovaj Twingo će brzo imati produkciju 300 000 komada godišnje, što 500L neće moći ni za 3 godine."
He-he, ovo isto je i Dinkić još davne 2008-e godine govorio kada je doveo FIAT u Srbiju. Čak i u ugovoru stoji 300000 automobila godišnje. Prošlo je 6 godina, a FAS tek na polovini od ugovorenog. Onaj ko se imalo razume brojke i autoindustriju zna da je za dostizanje proizvodnje od 300000 automobila godišnje potrebne su godine i godine tako da ovi iz Revoza načekaće se pravo dok ne dostignu tu zacrtanu brojku.