home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Danas.rs

Kragujevac - Ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji Grupe Zastave vozila, odnosno Zastave kamiona i kineske kompanije JAK definitivno bi, prema poslednjim informacijama iz kragujevačke fabrike, trebalo da bude potpisan sredinom narednog meseca u Kini. Potpisivanju ugovora prethodiće odlazak grupe stručnjaka i radnika Zastave kamiona u sedište JAK-a, u gradu Anži, gde će se obučavati za sklapanje i proizvodnju kineskih teretnih vozila.

Podsetimo da su Grupa Zastava vozila i kompanija JAK u martu u Ministarstvu privrede verifikovali memorandum o razumevanju, kojim je predviđeno potpisivanje ugovora o poslovno-tehničkoj saradnji, koji treba da bude realizovan u tri faze. U prvoj fazi sklapaće se u Zastavi jedan od lakih JAK-ovih kamiona, najverovatnije N75, najnižeg nivoa rastavljenosti. Potom će se u drugoj povećavati učešće Zastave i potencijalnih domaćih dobavljača u sklapanju kineskih vozila, dok je u trećoj predviđeno formiranje zajedničke kompanije, sa sedištem u Kragujevcu.

Načelni dogovor dveju strana potvrđen je krajem aprila, kad je delegacija Zastavinih stručnjaka boravila u jednonedeljnoj poseti sedištu kompanije JAK. Kineska vozila proizvedena u Zastavi, prema dogovoru sa menadžmentom JAK-a, pored domaćih biće ponuđena i kupcima u zemljama severne Afrike, Bliskog istoka, CEFTA sporazuma, kao i Evropske unije, s obzirom na to da se u njih ugrađuju motori koji zadovoljavaju evropske ekološke standarde.

U poslovodstvu Zastave kamiona tvrde da pregovori sa Kinezima teku prema planu, i da je realno očekivati da prva serija kineskih vozila iz pogona kragujevačke firme izađe početkom poslednjeg ovogodišnjeg kvartala, najverovatnije, kao što je naš list većnajavljivao, 2. oktobra kada „kamiondžije“ obeležavaju dan fabrike. Menadžment Zastave kamiona nastojaće da i nakon početka sklapanja kineskih teretnjaka u Kragujevcu, barem u prvim fazama saradnje sa JAK-om, nastave sa proizvodnjom sopstvenih lakih kamiona i vojnih vozila, čiji su prototipovi napravljeni još pre nekoliko godina. U Zastavi dodaju da bi želeli da u pregovorima sa JAK-om, državnom kompanijom i najvećim proizvođačem terenskih i teretnih vozila u Kini, imaju veću podršku Vlade Srbije.

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1034



Komentari

Nema od ta posla nista. Radnicima Zastava kamiona dati da ciste plac oko Zastave od kise i poplava, i to bi im bila prva plata koju su posteno zaradili.

Autor B.M. 26 Maj 2014, 18:50

B.M.
Ma po tebi su samo radnici FAS-a, a ovo se ostalo ne računa.
Zastava kamioni će biti mnogo profitabilnija firma od FAS-a. Da ne pominjem koliko je novaca bačeno i Srbija se zadužila bez potrebe u vezi FAS-a.
Treba dati samo 5% od FAS-a, FAPu, Zastava kamionima i sl, kompanijama i Sbija će imati solvetne firme koje će zaposliti u zbiru duplo više radnika od gubitaša kao FAS.

Autor roker 26 Maj 2014, 21:25

Druze nismo vise u socijalizmu, to preduzece je odavno trebalo prodati. Zastava Kamionima preti zatvaranje, kao i ostalim drustvenim preduzecima koji su veliki gubitasi i na trosku drzave. Trazili su partnere godinama po celom svetu, a zadnjih par godina u Kini, jer su samo tamo mogli i da nadju. Jasno je da tu nema ni reci o ulaganju Kineza, jer nisu ni dolazili u kragujevac, niti ih zanima fabrika. Prodavace nam delove za sklapanje, a kome to posle prodati ih ne zanima. Voleo bih da nisam u pravu, al mislim da je ovo samo kupovina vremena da nebi ugasili fabriku. Ionako je iz fabrike otislo sve sto vredi .

Autor B.M. 27 Maj 2014, 01:21

To će biti odličan posao za Zastava kamione, ako se radi o sklapanju kamiona. Mala ulaganja, dosta zaposlenih.
Slažem se da je FAS najveća promašena investicija u Srbiji. To je reč o surovom kapitalizmu i iskorišćavanju Srbije. Nekada su molerske zadruge zapošljavale više radnika nego danas Fiat u Srbiji, koja je dala milijarde evra u Fiat.

Autor frenki 27 Maj 2014, 12:49

Prvo su nesposobnim direktorima dali odresene ruke, oni su preduzeca zbog licnih interesa doveli do propasti, pa drzava treba da zatvara ta preduzeca i otpusta radnike jer pazi bogati njima nema spasa a imali smo industriju za ponos... i onda ti isti koji su unistili privredu kako bi zaradili ogromne svote novca, popuju o kapitalizmu a masa to prihvata, u kojemo smo uveliko, kako bi opravdali dalje postupke ali i one prethodne...
Drago mi je sto ce za Zastava kamione da se nadje neko resenje jer Fiat sa svojim podruznicama, poput Iveca, nije nasao interes ovde... sigurno je (pre)mnogo para otislo iz budzeta na "dil veka" zvani FAS pa nije ostalo nista za ovu firmu ili druge koje "nista ne moze da spasi" poput same Zastave...

Autor Orlo 28 Maj 2014, 08:48