
Švedski auto magazin TeknikensVarld redovno sprovodi poligonske testove automobila, a jedan od poslednjih automobila koji je bio na testu je Hyundai i30 sa 1.6 CRDi motorom i automatskim menjačem. Takođe, testni Hyundai i30 1.6 CRDi bio je postavljen na opcione 17-inčne točkove sa Hankook Ventus Prime 2 letnjim gumama u veličini 225/45 R17.
Na ‘srkaćenoj’ verziji testa izbegavanje prepreke Hyundai i30 nije se pokazao u najboljem svetlu ili bolje rečeno test vozačima je pružio dramatične situacije. Naime, test vozači TeknikensVarlda otkrili su niz čudnih ponašanja kod testiranih automobila, ali ništa nije bilo tako iznenađujuće loše kao Hyundai i30 1.6 CRDi sa automatskim menjačem.
Problem je u upravljačkom sistemu, tačnije, tokom testa izbegavanja prepreke upravljač je jednostavno ‘umro’ u srednjem sektoru testa, u momentu kada je upravljač najvažniji. Prema rečima testnog vozača, u ovoj situaciji za volanom navedenog Hyundai i30 modela iskustvo je bilo veoma zastrašujuće. U ovoj situaciji servo motor upravljačkog sistema jednostavno se isključio, kada najviše treba, usred manevara.
Za bolje razumevanje ove situacije test vozači TeknikensVarld savetuju da pokušajte kontrolisati svoj novi automobil sa ugašenim motorom, kako bi dobili realnu sliku koliko je teško upravljati automobilom bez servo motora upravljačkog sistema. Prema rečima test vozača TeknikensVarld magazina, Hyundai i30 1.6 CRDi sa automatskim menjačem je jedan od najgorih automobila koje su ikada isprobali na testnom poligonu.
Ipak, sedam dana posle napravili su novi test, ali sa drugim automobilom. Ovog puta isprobali su Hyundai i30 1.6 CRDi hatchback sa ručnim menjačem. Automobil je bio postavljen Hankook Ventus Prime 2 gume u veličini 205/55 R16 i na svu sreću Hyundaia, servo upravljač je radio bez problema.
O kakvom se problemu radi, da li serijskom ili sporadičnom, to ostaje na Hyundaiju da ispita, ali bez sumnje radi se o velikom sigurnosnom propustu.
Izvor: Carlander.ba
Šta bi rekli za našeg Punta iz Zastave. On sam mota volan povremeno :)))