home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor: Novosti.rs

Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja biće najverovatnije usvojene do kraja godine. Zakonom će biti pooštrena i odgovornost putara u slučaju nesreće

Zakon koji je stupio na snagu krajem 2009. godine nije doneo očekivane rezultate, zbog čega su njegove izmene odavno najavljene. Rokovi su više puta probijeni, pa je uvođenje mera poput nulte tolerancije na konzumiranje alkohola i veće odgovornosti preduzeća za puteve - još uvek na čekanju. Ipak, stručnjaci su optimistični.

- Ove novine bi trebalo da smanje broj poginulih na našim putevima, kao i da smanje materijalnu štetu sa 700 na 500 miliona evra godišnje - kaže profesora Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić, koji je jedan od vodećih ljudi u radnoj grupi za izradu Nacrta zakona o izmenama i dopunama ZOBS-a. - Pored toga, planiramo da uvedemo nultu toleranciju na konzumiranje alkohola, stimulativne i destimulativne mera za vozače, ali i da povećamo odgovornost preduzeća za puteve.

Verovatno najdrastičnija izmena će biti da vozači ne smeju da imaju nimalo alkohola u krvi. Do sada je to bilo predviđeno samo za profesionalne vozače, ali profesor Vujanić kaže da nema razloga da bilo ko pije kada vozi.

- Pored ovoga, biće precizirana i odgovornost putara u slučaju kada dođe do nesreće. To podrazumeva da će i oni moći da budu krivično gonjeni, ako je do saobraćajne nesreće došlo zbog stanja na drumu.

Profesor Vujanić kaže da je ministarka Zorana Mihajlović preduzela korake da se konkretne stvari o kojima se još ranije govorilo konačno implementiraju u zakon.

- To je obiman posao, a osnovna verzija bi trebalo da bude gotova do septembra - rekao je za „Novosti“ profesor Vujanić. - Nakon toga, potrebno je da nacrt prođe raspravu i da stručna javnost da svoje mišljenje. To je obiman posao, ali samo tako može da bude urađen kako valja.

Zbog svega toga, profesor Vujanić smatra da se novi zakon ne može očekivati pre kraja novembra 2014. godine.

Više mesta za pešake

Radna grupa koja sprema novi zakon zalaže se da prilikom parkiranja vozila na trotoaru obavezno bude ostavljeno 1,6 metara mesta za pešake. Procene su da se godišnje od novčanih kazni za saobraćajne prekršaje prikupi oko 85 miliona evra. Taj novac bi ovim izmenama trebalo da bude više korišćen za unapređenje bezbednosti na putevima.



čitanja : 1628



Komentari

A ko ce policiju da testira na alkohol? Sama inicijativa mi je ok skroz.

Autor NemanjaBB 30 Jun 2014, 18:48

Ali sa ovih 1.6 metara... metar okruglo je sasvim dovoljno. a sporednim ulicama apsolutno nije problem i da nema toliko mesta. Kao da su svi natovareni ne znam ti ja kojim teretima i da je promet ne zna se koji. Ovu garnituru lepo do granice, izvolite papire nazad, pa ako neko hocje da vas prihvati da budete gradjani, vi slobodno, ali nazad u ovu zemlju ne moze.

Autor Fordovac 30 Jun 2014, 19:21

Bravo, i trebali bi jos vise da povecaju kazne za voznju u alkoholisanom stanju!
Bilo bi lepo da uvedu jos i da gradjani mogu da slikaju prekrsaje (crveno svetlo, preticanje na punoj, nepropisno parkiranje i sl.) i da donesu u PU i da dobiju tipa 20-30% (pa i 50% sto da ne, visi je cilj da ljudi manje ginu nego da drzava zaradi) od kazni... videcemo odmah poboljsanje - instant mera, instant rezultati...

Autor Orlo 30 Jun 2014, 19:38

Ma nema veze što haos prave oni sa par promila alkohole u krvi (ili obratno, krvi u alkoholi)
A to što srpska tradicijaq kaže, jednu rakijicu ujtro, s nogu - nikom ništa. Za to vreme Grci i mnogi drugi drže 0,5 promila bez problema. U SAD granica je 0,7 ili 0,8 (nisam siguran)
I tako. U kafane više oni što voze neće kao zalaziti.
Jednostavno, donosimo nenormalne zakone, protivprirodne.
A oni što imaju alkohole u krvi skoro kao i krvi - - i dalje će bezbrižno voziti i piti. Kao i patrole policije, nastaviće u starom dobrom maniru da "reketiraju" kafane i mehane pored drumova Srpskih.
Problem leži u glavama Srpskim. Niko neće da edukuje mlade.

Autor roker 30 Jun 2014, 19:57

Para nema, a ni u zatvoru nema mesta. Nekom mnogo i casa, nekom malo i flasa.
Ovo je vec dugo na snazi u Hrvatskoj.

Autor B.M. 30 Jun 2014, 20:09

Pored krivicne odgovornosti putara potrebno je uvesti po slicnoj analogiji i krivicnu odgovornost tehnickih pregleda koji svesno pustaju neispravna vozila. Verujem da bi se na taj nacin drasticno smanjio broj udesa, odnosno povredjenih u saobracajnim nesrecama.
Nulta tolerancija alkohola nije neophodna. Oni koji do sada nisu postovali 5 promila, nece postovati ni nultu tolernaciju pa se ovom merom nista znacajno nece postici.

Autor vojvoda 30 Jun 2014, 21:59

Ovo je glupost i nicemu ne doprinosi osim punjenja kase od kazni. Ko ce se nalokati i voziti, on ce to uraditi bez obzira bilo to 0.5/4/3/2 ili 0.0. Tako da ovo ide samo na stetu onoga ko ce popiti jedno pivo npr.

Autor hh 30 Jun 2014, 22:49

@Fordovac, jesi li ti nekada video kolica za blizance? 1m je malo da ona prodju trotoarom...

Autor Sinbad 01 Jul 2014, 12:40

@Sinbad. Naravno da na vecini mesta ima daleko vise od jednog metra, ali postoji MNOGO mesta za parking koja su neiskoriscena jer su trotoari nepotrebno siroki.

Trenutno i realno stanje je: u ulicama sa malim prometom kola se parkiraju ispred (svoje) kuce, uz ogradu, sa ostavljemim slobodnim prostorom oko ulaza u dvorista, zgrade i garaze. Sav saobracaj, ukljucujuci pesacki se obavlja na asfaltu, jer trotoar efektivno ne postoji.

Novo pravilo: Trotoar 1.6 metara s obe strane. Sada ne moze da se parkira nista, pa svi, ukljucujici i tvoje blizance pesace 5kilometara jer parkinzi u blizini ne postoje. A ta kolica postoje i u varijanti sa jednim iza drugog.

Dakle, donositi zakone sa pravilima radi pravila nema apsolutno nikakvog smisla.

Ne govorim da u centru grada treba da ne postoji trotoar, ali ko god da je bio na Vozdovcu, Karaburmi, Zemunu, Surcinu, Batajnici, Kaludjerici zna da ovo pravilo ne moze da stoji.

Autor Fordovac 01 Jul 2014, 13:01

Kažem, donosimo nerealne i nepotrebne zakone. ZOBS još iz titivog vremana je bio Ok. Ovi novi su upalili svetla po danu, izmislili znak "kućice" koji se postavlja bez veze, i napravili 100 nelogičnosti, koje koriste veštaci da dokažu sve po željama.
Putari su i do sada imali odgovornost i krivičnu i svaku drugu. A treba li da imaju odgovornost i premijeri i ministrii koji od cene benzina ne izdvajaju ni dinara što je protivzakonito, pa ti isti putari nemaj ni hleba da kupe?
Trba da znate da postoji drugi zakon koji se bavi putevima. Zakon o javnim putevima. Postoje i službe koje se bave njime. Tako da guranje puteva u ZOBS je nenormalno nezakonita radnja. U istom tom Zakonu o javnim putevima definisane su obaveze upravljača puteva i putara. Kao i finansianje puteva. A puteve danas niko ne finansira.
Samo Mr Vujanić prosipa tešku demagogiju....
I ova predmetna priča o 1,6m odstojanja od kola do kolovoza na trotoaru je nenormalna. Jednostavo, nekada je određeno da pešaci prolaze sa druge strane vozila. 0,75m je dovoljno za jednog pešaka po standardu, za dva je 1,5m, a što bi bilo ovo 1,6m, to bi valjda znao samo Mr Vujanić. Valjda ima neku toleranciju, ili šta već.
Za nas b najbolje bilo da ustane Tito iz kuće cveća....

Autor roker 01 Jul 2014, 14:50

@vojvoda
Potpuno si u pravu sto se tice odgovornosti tehnickih pregleda, ali tu bi na prvom mestu trebalo pojacati kontrolu istih kao i kako oni dolaze do dozvola za rad.
Gresis sto se tice drasticnog smanjenja broja saobracajnih nezgoda (termin nesreca strucno ne postoji) uklanjanjem tehnickih neispravnih vozila, jer vozilo i put su najmanje razlog za nastanak nezgoda (naravno ne i zanemarljiv) ali je i dalje (i uvek ce biti) covek, i greske koje pravi, najveci uzrok za nastanak saobracajnih nezgoda.
Vidi princip je prost, kada imas auto kome kocnice ne "hvataju" dobro, ili nema ispravan sistem za upravljanje, neces sigurno (ako nisi sem kamikaza ili lud) da vozis 100 ili 120 km/h... jednostavno... ili ako vidis los put ti ces da usporis i ides sporije...

@roker
Edukacije mladih ce imati efekta za mozda 10, 15 pa i vise godina, jer procenat mladih vozaca je mali u odnosu na ostalu populaciju vozaca, problem su ovi koji vec imaju dozvole i koji glume ludilo i bahatost, i sa njima se treba "obracunati"... kao jednu od dugorocnih mera edukacija je odlicna i to se svugde primenjuje ali to nama nece pomoci sada ili uskoro...

Autor Orlo 01 Jul 2014, 17:59

Orlo
Prvo sam mislio na kućnu, pa društvenu edukaciju i to ne samo saobraćajnu, nego opštu edukaciju ponašanja u društvu.
Najveći doprinos izmenama ZOBSa bi bilo recimo zabrana rada diskoteka i kafića posle 24 časa. Ozbiljo mislim, i to ne samo po pitanji teških nesreća u saobraćaju nego ubistava, narkomanije i sličnih pošasti.

Autor roker 01 Jul 2014, 18:25

Koga je briga za bezbednost vozača i građana?!Važno je napuniti budžet...toje suština.
Kada bi se i ovaj sada drakonski (da ne kažem fašistički)zakon koristio,ne bi bilo nikakvih problema!Ovako...naši političari samo čekaju neku ozbiljnu saobraćajnu nesreću,uz pomoć medija podignu na određen nivo i sledi nov "zakon" koji im garantuje veći priliv novca!

Autor Orvel 04 Jul 2014, 07:38