
Manji broj radnih dana zakočio je rast prodaje automobila u SAD-u u junu, saopštio je specijalizovani internet portal, ističući ipak optimizam čelnika automobilske industrije za drugu polovinu godine.
U prošlom mesecu je u SAD-u prodato 1,4 miliona automobila, samo jedan posto više nego u istom periodu prošle godine, objavila je juče Autodata.
U maju je prodaja skočila čak 11 posto, uz prodatih 1,6 miliona automobila, zahvaljujući povoljnim vremenskim prilikama, kalendarskim faktorima i popustima.
U Autodati kao glavni razlog osetno sporijeg rasta prodaje navode dva radna dana manje u odnosu na prošlogodišnji jun.
Izražavaju ipak optimizam za drugu polovinu godine s obzirom na dobar rezultat u 12-mesečnom periodu do kraja juna, uz prodatih čak 17,2 miliona automobila, najviše u gotovo osam godina, i solidan nivo poverenja potrošača.
"Poverenje potrošača je na najvišem nivou u poslednjih šest godina a široko su dostupne i opcije finansiranja, inače nadomak rekordno niskim nivoima, pa očekujemo da će se rast industrije i dalje poboljšavati", procenjuje Toyotin čelnik Bill Fay. Zato očekuje da će druga polovina godine biti nešto bolja od prvih šest meseci.
Među vodećim američkim proizvođačima najveći skok prodaje u junu je zabeležio Chrysler, za devet posto. General Motors je zabeležio isti rast prodaje na godišnjem nivou kao i ukupno tržište, dok je prodaja Forda smanjena šest posto.
Među vodećim inostranim proizvođačima Toyota je povećala prodaju za skromna tri procenta a približno isti rast, od dva posto, zabeležila je i Hyundai-Kia.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs / Chrysler