
Fiat ni šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka nije imao reputaciju proizvođača kvalitetnih automobila. Taj nedostatak kvaliteta i reputacija koja je usledila su i doveli do odlaska Fiata s američkog tržišta. Sada se italijanska kompanija vratila sa 500 i 500L, a po J.D. Power studiji za 2014., kvalitet se nije poboljšao u meri u kojoj se to očekivalo. S druge strane, Fiat smatra da je objašnjenje za to veoma jednostavno.
J.D. Powerova studija o inicijalnom kvalitetu procenjuje nedostatke u koji se pokazuju u prvih 90 dana vlasništva novih vozila. Ne samo što je ubedljivo poslednji na listi, već i ubedljivo „vodi“. Fiatovi automobili su zabeležili 206 problema na 100 vozila što je mnogo u poređenju sa prosekom koji iznosi 116 problema po vozilu. Čak i pretposlednji Jeep ima skor od 146 problema po vozilu.
Ipak, objašnjenje za to može biti pronađeno, bar po šefu US Fiata, Džejsonu Stoićeviću. On smatra da je istraživanje sprovedeno u lošem momentu za marku. Proizvedeno je veoma malo modela 500 za 2014. da bi se dobilo na vremenu za uvođenje unapređene verzije za 2015. To znači da su oko 91 odsto analiziranih vozila činio model 500L . „To je novi model na kome uvek postoje sitnice koje treba rešiti“, izjavio je Stojićević. Ulaženje samo jednog modela u analizu je po njemu pokvarilo rezultat. S druge strane, to znači da je veći 500L zapravo problematičniji u odnosu na prosečnu vrednost brenda od 206 problema na 100 vozila.
Naravno, treba imati u vidu da J.D. Powerova studija podrazumeva ne samo konkretne probleme poput kvarova već i aspekte koji se tiču dizajna a ne odgovaraju ličnim afinitetima kupca, što je više nego subjektivno. Ipak, Stoićević je obećao ozbiljna unapređenja i bolje rezultate u godinama koje slede, što bi trebalo pod hitno uraditi, baš zbog Fiatove prilično loše reputacije u SAD.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
Gluplje pravdanje za poslednje mesto nije do sada izrečeno. "Bravo" FIAT. Teško kupcima
A kada je Fiat imao uopste reputaciju proizvodjaca kvalitetnih automobila?
A ja gluplji nacin testiranja kvaliteta nisam video.
Citam i ne verujem napisanom.
Kao problem navode to sto se nesto nekome ne dopada.
Ne zna se samo ko je gluplji.
Da li onaj ko kupuje automobil koji mu se ne dopada, ili onaj ko takvu "manu" ugradjuje u statistiku o nekvalitetu.
Da se ne lazemo, od evropskih su najgori, ali od Kia/Hyundai i GMomih konkurenata je svakako bolji auto.
500l je bolji od soula i od ix20, a od Avea ni da ne spominjemo.
A ako pogledamo da su Subaru i Mitsubishi sam par mesta od dna, onda je sve jasno.
Ovde se meri zadovoljstvo kupljenim. To sto je neko imao nerealna ocekivanja, nema veze sa upotrebnom vrednoscu vozila.
pa i ovde se meri zadovoljstvo kupljenim. ako je firma napravila nesto sto vecina gradjana ne moze da ukapira kako radi (kao recimo fordov sync sistem, zbog cega je ford uvek ispod proseka), to je naravno problem kupcu zbog cega vise nebe kupio taj auto. nego sta treba kupac da radi? da kaze "imam sync, koji je valjda odlican, ali ja neznam kako da ga koristim jer je previse komplikovan"?
meni je logično sledeće: sve studije o kvalitetu ili nekvalitettu su namještene *plaćene od strane proizvođača.ili nek navedu konkretne probleme u 90 dana..a da ti problei nisu..ručica se nešto čudno otvara i sl..ako su Nemci priznali da su lažirali rezultate,kako onda da vjerume Amerima, kako da ne povjerujem da je neko iz JD powera uzeo lovu da lažira
@Sale (cirilicno)
Mogao si za jednog strucnjaka malo bolje da srocis recenicu... ;)
Ja mogu da se složim da je ovakav način "testiranja" ( "kriterjumi" i "period", tj. samo prvih 90 dana ) teška glupost.
Ali, kada je pre neki dan na ovom istom "testu" KIA afirmativno opisana, neki komentari su veličali rezultat.
Malo doslednosti ne bi na odmet bilo (nekima)