
Volvo je objavio prodajne rezultate za mesec jun i prvih šest meseci ove godine. U junu je širom sveta prodato 43.132 automobila, što je za 5,4 posto više u odnosu na jun 2013. godine.
Istovremeno je u prvih šest meseci 2014. godine prodato ukupno 229.013 automobila, čitavih 9,5 posto više u odnosu na isti period prošle godine. Konstantno jaka potražnja na ključnim tržištima (Kina, Švedska i Zapadna Evropa), razlog je što Volvo već dvanaesti mesec zaredom beleži rast prodaje.
„Biti u mogućnosti imati konstantan rast tokom 12 meseci, naglašava uspjšan put transformacije Volvo Cars kompanije. Kako je prvih šest meseci ove godine uspešno iza nas, možemo zaključiti da je Volvo imao jak start 2014. godine.“ - kaže Alain Visser, stariji potpredsednik odeljenja za marketing, prodaju i brigu o kupcima pri Volvo Cars kompaniji.

Prodaja u Kini, porasla je za 30,8 posto u odnosu na jun prošle godine. Isporučeno je 7.583 automobila, što je još jedan mesečni prodajni rekord. Volvo XC60 i dalje je najpopularniji model, a slede ga „domaći“ S60L, te V40. U prvih šest meseci ove godine, Volvo je u Kini prodao 38.555 automobila, što predstavlja porast od 34,3 posto u odnosu na prvih šest meseci 2013. godine.
Jaki prodajni rezultati, nastavili su se i na domaćem tržištu Švedske, gde je Volvo u junu uz rast od 22,1 posto isporučio 5,624 automobila. Najprodavaniji modeli su karavanski V70 i V60, a sledi ih XC60. U prvih šest meseci 2014. godine, Volvo je u Švedskoj prodao 30.511 automobila, što predstavlja porast od 20,2 posto.

Prodaja je rasla i u Zapadnoj Evropi, naročito zahvaljujući solidnim rezultatima na ključnim tržištima, kao što su Velika Britanija, Holandija i Belgija. Naročita potražnja je zabeležena u Velikoj Britaniji, gde je prodaja u junu porasla za 23,5 posto, a u prvoj polovini godine za 17,6 posto. Od ostalih tržišta sa dobrom prodajom, vredi izvojiti Norvešku, Finsku i Španiju. Sveukupno, prodaja u Zapadnoj Evropi je u junu porasla za 4,5 posto na 15.762 automobila, dok rast u prvih šest meseci iznosi 8,7 posto (87.630 automobila).
U Sjedinjenim Američkim Državama, Volvo je u junu prodao 5.984 automobila, što predstavlja pad od 10,4 posto u odnosu na isti mesec prethodne godine. U prvih šest meseci, Amerikanci su kupili 29.331 Volvo automobil, 10 posto manje nego u prvih šest meseci 2013. godine. I u ostalim delovima sveta, Volvo je u junu zabeležio rast potražnje, naročito u Australiji, Brazilu, Kanadi, Tajvanu i Turskoj.
Volvo XC60 je bio najprodavaniji Volvo model u maju sa 12.098 prodatih primeraka. Sledi ga Volvo V40 i V40 Cross Country, za kojeg se odlučio 10.301 kupac. Treći najprodavaniji model bio je Volvo V60 sa 5.524 isporučena automobila.
Izvor: PR Volvo / Klix.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs