home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, kompanija FIAT automobili Srbija je u prvoj polovini godine ostvarila najveći izvoz od 797,7 miliona evra, koji je 21,5 odsto veći nego u istom periodu lane.

Sa izvozom od 178,5 miliona evra, kompanija NIS je druga na listi najvećih izvoznika u peridou januar-jun, koju je objavilo Ministarstvo finansija.

Slede Tigar sa izvozom vrednim 117,1 miliona evra, Železara Smederevo sa 94,6 miliona evra i Gorenje čiji je izvoz bio vredan 91 milion evra.

Izvor: Tanjug

Foto: arhiva Autoblog.rs / FAS



čitanja : 1268



Komentari

Pa šta se to u Srbiji uopšte i proizvodi, a šta se tek izvozi?
Fiat ima konkurenciju u starom siru i malinama :)) Smešno ali istinito.
Ali na žalost, pored ove vesti, vest je da je Fiat i najveći realni uvoznik u Srbiji.
Naravno, ništa ovde nije nova vest. Svaki mesec ista prazna priča.

Autor roker 10 Jul 2014, 16:17

Srafciger fabrika. Sve najvaznije komponente se uvoze. Zato i dan danas imamo crne strane ugovora :)

Autor NemanjaBB 10 Jul 2014, 16:41

I isti komentari! :)))

Autor carobnjak 10 Jul 2014, 16:44

carobnjak
Šta misliš što pokrivaju neke fiate 500L a neke ne? Evo na gornjoj slici. :)

Autor roker 10 Jul 2014, 17:09

TO ne postoji,krvarimo iz TOGA,imamo rak od TOGA,platicemo da TO neko uzme...vidi sad,TO postoji,TO izvozi,TO je medju najvecim izvoznicima
Premijeru izgleda da VI ne postojite

Autor Smederevac 10 Jul 2014, 17:41

A šta se uvozi?

Šta plaća država a šta „Fijat“?

Šta dobija država a šta „Fijat“?

Gde je dugo obećani ugovor?

Autor CaMIRO 10 Jul 2014, 17:51

CaMIRO, postoji nesto sto se zove poslovna tajna. To je veoma ozbiljna stvar koja je po vaznosti poput drzavne tajne... Kad vec toliko pametujes o postenju, daj nam link da procitamo ugovor izmedju Rumunije i Dacije ili Madjarske i Mercedesa, ili Slovacke i KIa-e, BiH i VW... Pokazi nam da baratas cinjenicama... Pa ti ugovori govore o strategijama razvoja proizvodjaca automobila a te informacije vrede milijarde evra, i sad ce jedan Vucic da ih objavi! Danas se vise kaznjava industrijska nego vojna spijunaza!

Autor Sinbad 10 Jul 2014, 18:32

@ roker

pokrivaju one koji se tovare na voz i posle na brod. One koji idu na kamione i negde blizu, ne pokrivaju.

Autor Sinbad 10 Jul 2014, 18:36

Vest je za citanje i uzivanje, i vec sada mozemo reci da je ovaj posao s Fiatom veliki uspeh. FAS ima godisnje veci izvoz nego sto je ukupno ulozeno u tu fabriku.. Radi se i dalje u tri smene, a potraznja ne prestaje.
Svaki 500L ima broj prema kome se transportuje kupcu, i ima svoje mesto u vozu, brodu i sleperu. Dodatnu zastitu dobivaju zavisno od rizika da usput budu osteceni.

Autor B.M. 10 Jul 2014, 18:38

B.M.
Oooooo, pa ti nikako da razumeš da Fiat uveze jednako koliko izveze. Ovo sa uvozom nikako ne uzimaš u obzir. Valjda ti se ne sviđa :)))

Autor roker 10 Jul 2014, 19:12

"postoji nesto sto se zove poslovna tajna. To je veoma ozbiljna stvar koja je po vaznosti poput drzavne tajne..."

Sve bi ovo bilo tačno da se radi o ugovoru potpisanom između dva privatna subjekta, ali pošto je reč o ugovoru koji obavezuje državu koju finansiraju građani, isti su dužni da znaju šta konkretno finansiraju, gde novac odlazi, kako se troši i slično. Sve dok je ugovor netransparentan sve finansijske manipulacije oko tog "posla stoleća" su moguće i to je nešto što nebi trebalo da se događa, a događa se pošto je ugovor sa FIAT-om netransparentan. Osim toga svi govore koliko je FAS prodao automobila u novcu, a niko ne govori koliki je profit od prodaje zatošto ga nema, jer FIAT u Srbiji knjiži samo gubitke koje će na kraju kada se nakon isteka važenja subvencija FIAT povuče da plaćaju poreski obveznici!

Autor Zastava 10 Jul 2014, 19:35

Nekima je dobro ako je Fijatu dobro. To je ili naivni dečiji entuzijazam, ili spada pod karmom, indijska i budistička filozofija koja nema veze sa kapitalizmom i tako hvalospeve o slobodnom tržištu i floskule o zaštiti podataka nemaju mesta u razgovoru o suštini ovog problema.

A suština je sledeće: Država tj. *građani* su ovoj privatnoj kompaniji dali para i resursa. Ti isti građani imaju pravo da znaju šta su tačno dali i šta su od toga dobili. Vesti poput ove su potpuno beznačajne bez podataka o uvozu.

Takva transparentnost je, inače, obećana još od 6. maja 2008. (a posebno ove godine pred izbore, kada su više člana današnje vlade obećali da će do 15. marta ugovori sa Fijatom i Etihadom biti objavljeni).

Autor CaMIRO 10 Jul 2014, 19:45

Privreda Sumadije je u ovom periodu u plusu negde oko 273 mil $, a bez FASa bila bi u minusu svakako. Znaci itekako imamo zaradu. Dodro je sto su i kooperanti poceli da izvoze.

Autor B.M. 10 Jul 2014, 20:02

Počinjem i ja da uvidjam da je FAS veoma profitabilno ulaganje za našu zemlju, jer je FAS za 2013. ostvario oporezivu neto dobit od 1.131.858.000 dinara ili oko 9,8 miliona EUR. Kada se odbije porez, izračuna "naš deo" ( 33,3% ), pod pretpostavkom da se ostvarena dobit i deli članovima društva svake godine ( što ne može bez saglasnosti italijanskog ulagača ), te da ovakva dobit bude i narednih godina, lako je izračunati kada bi ( za koliko decenija ) naša država, za početak, uspela da povrati uloženo (5.257.671.446,80 RSD „plus“ 4.969.830.050,00 RSD) i da počne da zaradjuje. Jednom u nikada.
A da bi se shvatio značaj saglasnosti drugog člana za isplatu dobiti, treba se setiti slučaja NIS-a, koji je znatno preko decenije bio manjinski suvlasnik hotela "Hyatt", tj. firme BMP ( dok je većinski akcionar bio North Heven ). Mada je hotel odlično radio i donosio izuzetno ogromnu dobit, dok je NIS bio akcionar, nije isplaćen ni jedan dolar ostvarene dobiti ( jer to nije hteo većinski akcionar), a čim je NIS ( pre "ulaska" Rusa) prodao svoj udeo ( North Heven-u), već sledeće godine "BMP" ( Hyatt) je isplatio dobit ( svojim tadašnjim akcionarima). A NIS je dobio "šipak". Valjda Srbija neće tako "dobro proći".

Autor moron 10 Jul 2014, 20:40

Jeste li vi svesni da se ovo finansira iz budzeta svih gradjana, a mi ne znamo sta se tacno finansira?
I kad ce obecani novi modeli?

Autor NemanjaBB 10 Jul 2014, 20:49

Drzava nece izgubiti nista, jer ce za nekoliko godina Fiat kupiti deo Srbije u FASu, znaci tih 33%. Srbija ce sve ulozeno vratiti i zaraditi. Tih 33% je garancija da ce Srbija ispostovati dogovoreno, jer mora kao suvlasnik.

Autor B.M. 10 Jul 2014, 21:02

Sto gospoda koja brani ovaj "posao veka" ne iznese podatak koliko je od svih ovih fenomenalnih brojki otislo u budzet... bilo bi lepo. FAS-u moze i 15 milijardi da bude izvoz a da priliv u kasu bude nistica.
Osim toga oni izvezu 500L u tolikom obimu, to lepo zvuci, ali isto tako ne kazu da nisu svi ni prodati ali isto tako ni koliki nam uvoz pravi... i tako u krug, brojke lepe, mazu oci ljudima i tako...

Autor Orlo 10 Jul 2014, 22:11

http://www.blic.rs/Vesti/Politika/479593/Putin-rekao-njet-za-fijat-iz-Kragujevca

Autor Pit 11 Jul 2014, 00:29

Sve je to lepo, pokrenuta fabrika, rade nasi ljudi, imaju solidne plate...znam njih par koji rade, niko se ne zali na uslove.
Ali je ovo i dalje tanka prica, ovo je finansirano za oko 10 000 e po radniku, plus su dobili zemljiste i jos puno olaksica koje mi obicni smrtnici ne znamo jer su u crnim stranama ugovora.
Dok oni ne podnu da proizvode 100% auto ovde, dakle motor i menjac, kao i jos 1-2 modela, ovo ce biti sklapajuca fabrika, od koga drzava nema nista. Budzet se ne puni i onda nam eto tako povecaju autoosiguranje za 45%.

Autor NemanjaBB 11 Jul 2014, 01:30

@ Camiro

Kako ide Florida? :-)

Autor M 11 Jul 2014, 02:13

Zasto FIAT ne pozatvara svoje fabrike i ulozi milijarde evra da seli proizvodnju u Srbiju?".

To je BUKVALNO sta kazete kad pitate sto se u Srbiji ne proizvode motori i menjaci , ili kad kukate da se tamo "samo sklapa" automobil a ne proizvodi 100% delova.

Autor B.M. 11 Jul 2014, 06:48

Verovatno dobro! Zaslužno odmara u garaži, morao bih malo da je izvedem. Nikada manje problema sa autom u 90.000 km, ma da su mi Kamaro i Bjuik bili tu negde po pouzdanosti.

Nego je mnogo malo vozim, trenutno me okupira restauracija R18 Turbo. Koja kombinacija udobnosti, brzine i stealth faktora i to pre trideset godina ...

Autor CaMIRO 11 Jul 2014, 08:12

Ne postoji uvoz vezano za Fijatove automobile, osim onog koji je ostvaren radi sklapanja automobila i reyervnih delova koji se prodaju u Srbiji.Sve ostalo je u tranzitu.Izvoz je nesto manji, ali cena kostanja proizvodnje dela koji se ugradjuju je oko 30 % od trzisne cene tog dela kada bi ga kupovali u maloprodaji.Dakle, ako je 60% delova za Fijat napravljeno preko,oni ne ucestvuju 60% u ceni finalnog proizvoda vec okvirno,oko 18 %(manje-vise).Toliko otprilike treba oduzeti od vrednosti izvoza i to je priblizno tacna cifra izvoza, dakle realan izvoz je za sestinu manji, sto je opet dobro.Dalje, realna dobit za drzavu i budzet se ogleda i u platama zaposlenih, jer oko 30% zarade se uplacuje u budzet i to se firmi koja proizvodi vozila racuna kao troskovi proizvodnje koji odlaze na zarade zaposlenih, a drzavi je to kroz fondove pio i poreze na zaradu cista dobit.Dalje i zarade koje zaposleni zarade se potrose na unutrasnjem trzistu Srbije gde opet dobar deo novca bude opet vracen u budzet.Tih 10 000 eura potrosenih na svako rano mesto se za tri cetiri godine vec vratilo budzetu.Dobit FAS a nije isto sto i dobit drzave od celog posla.Radnici u Zastavi su poslednje dve decenije pravili nekonkurentne automobile, koji su fabrici stvarali gubitke, a drzavi posredno jos vece, jer su veliki budyetski korisnici trpeli stetu zbog obaveze da kupuju Zastavine automobile, ta steta je tesko merljiva, ali je udomljavanje zastave bilo nuzno po svaku cenu, bilo kakav ugovor je bio manje stetan od daljeg odlaganja prodaje Zastave.Nemam ambiciju da tvrdim da neko tu nije ucario, ali je pravo olaksanje da vise drzava ne mora iz budzeta da placa radnike zastave, da ne mora da placa troskove proizvodnje, da veliki drzavni sistemi ne moraju da zakljucuju stetne ugovore o nabavci zastavinih vozila(stetni jer su zastavina vozila bila nekvalitetna, nebezbedna, veliki potrosaci,sa kratkim ciklusima eksploatacije...)itd.

Autor Bobo 11 Jul 2014, 14:30