
Prošla su četiri meseca otkako je prvi “srpski mercedes” izašao sa proizvodne trake fabrike “Ikarbus”, a za njega još nije pronađen kupac, piše Istinomer.
Prema rečima generalnog direktora “Ikarbusa” Aleksandra Vićentića, osim prototipa nije napravljeno nijedno novo vozilo, a za sada jedini “srpski mercedes” nalazi se “na homologaciji”, na testiranju u ovlašćenoj laboratoriji. Vićentić ističe da je glavni krivac – kriza.
Direktor “Ikarbusa” ipak dodaje da postoje šanse da će prve porudžbine stići do jeseni. A ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji između “Ikarbusa” i “Mercedesa” biće potpisan, naglašava Vićentić, tek kada se pronađe prvi kupac.
Kada je u martu tadašnji prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić lično zakačio znak nemačkog automobilskog giganta na novi autobus istakao je da je to “pokazatelj rasta industrijske snage Srbije”. Vučić je tom prilikom naglasio da se za novi autobus već interesuju iz susedstva, dodajući da će se prodavati na području cele jugoistočne Evrope.
Bivši ministar privrede Saša Radulović naglašavao je da nije u pitanju “Mercedesova” investicija, već će ta kompanija samo prodavati delove za autobuse, podseća Istinomer. Na Radulovićeve primedbe direktor “Ikarbusa” je odgovorio da su “besmislene“, ističući da će njegova fabrika postati jedan od ‘Mercedesovih’ ovlašćenih “bodibildera” - od njih će dobijati šasiju i na njoj sklapati autobus.
Izvor: Istinomer / B92
Foto: arhiva Autoblog.rs / Beobuild.rs
Radulovic je bio u pravu. Cista obmana.
Ovo je sklepan bus sa nalepljenim meckinim znakom, sramota!!
Sledeci je Bg na vodi, onda fabrika cipova, struja na vetar, 100 milijardi..bla bla bla
Nbb
I to nije sve ( znaš ono kao u Top shopu ).
Ima koliko hoćeš ove šarade hapšenja afera itd.
A na kraju rezultat - ništa.
To je samo priprema kad krenu sad, po narodu, kao ovo sa osiguranjem, kad se pobuni narod da kažu, šta je, šta vi hoćete, jel smo uhapsili ovog i onog.
Ikarbus je uništen još 2009.god., kada je od oko 720 radnika otpušteno 350 ili tu negde.
Direktor je par meseci pre toga završio u zatvoru zbog malverzacija u vezi klima uređaja.
Poverenje italijana (Bredamenarinibus) je tada izgubljeno, a današnji direktor za pet godina otkad je preuzeo fabriku nije video ni 30 kompletiranih buseva.
Platni spisak te garniture je tada javno objavljen, čudo koliko su ti silni direktor pokupili para a ništa ne rade.
@Pit
Razumemo se. Sad cu malo otici van teme, ali je sve ovo na kontu ovog Amera sa slike.
Bitno je da se patetise i glumi veliki vodja, naredjuje i te takve gluposti, da su nam ministri alkosi i navodni doktori, kao i gradonacelnik....A ovaj u Obrenovcu pusti da se potopi grad i kao spasavaju gradjane...pa onda peru ruke u Sapcu i da jedan gradonacelnik tog grada da ostavku zbog izbijanja lanca komande nad policijom, bruka sa toliko ljudi koji su otisli da pomognu, a nije imao ko da ih usmeri(policija otkazala poslusnost gradskoj upravi), pa su tako smenili vlast.
Imamo slucaj sa busplusom i ostalim stvarima koje nisu resene, samo su spominjane, kao i oni silni dzakovi. Ugovor sa Etihadom je isto zanimljiv. Koliko nisam podnosio nesposobnog Tadica, ovi me isterase iz takta.
Misko im je bio glavna parola i jedna velika budalastina, ima na kraju da nas odere u Strazburu...kampanja "borba za nova radna mesta kao borba protiv korupcije" - smehoteka. Otezali su male privrednike sa porezima, ne znaju gde biju...a 4.Jula u Am. ambasadi, na prijemu kod ambasadora ceo politicki vrh, kao i Miskovic. Pozaposljavani su mnogi teletabisi u pravnom sektoru, sve sami SNSovci koji diriguju i bahanalisu se, prete i tako to.
Ministri su nam neki Vulin, Ilic, Stefanovic itd...vecina njih nema dana radnog iskustva, kao i njegovo Visocanstvo-Vucic, sve sto je radio je sedenje u poslanickoj klupi. Ono sto BoTa nije prihvatio, on i Dacic su potpisali - Briselski sporazum. Umesto da se fokusiraju na rad u Vladi, da dovode dobre ljude i organizuju ih, oni prenose decu i pakete vode u onim katastrofama, skupljaju jeftine politicke poene...tuga
Eto, mi smo jedna kora od banane...ovo mi sad proletelo kroz glavu, ima dosta toga.
@auto, jbg izvinite na preopsirnosti...uskoro cu i ja da palim odavde, do*izdilo mi je :)
Sto Mercedes ne proda taj autobus? Nego nije hteo kao Fiat da citav posao i rizik prodaje preuzme na sebe. I novu fabriku da nam naprave i ostave mi bi upropastili.
Za 4 meseca fabrika nije napravila niti jedno vozilo, pretpostavljam da menadžeri takođe nisu dobili niti dinar plate, pošto ništa prodali ili uradili nisu!
Kriza? Eh, uvek lep i dobrodošao izgovor za loše poslovanje i nedovoljno angažovanja. Da je kvalitetan i povoljan, lako bi ga bilo prodati, dakle očigledno to nije!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/43/IK-218M_GSP_Beograd.jpg/1024px-IK-218M_GSP_Beograd.jpg
Zar ovo nije isti autobus,samo sa znakom originala?
Posto radim u centru Bg, a parking mesto sam dao kolegi koji mora da dolazi kolima, svakodnevno se vozim gradskim prevozom. Neka se i ovaj Vicentic prvo malo provoza Ikarbusovim niskopodnim krsevima, pa onda udje u npr. Solaris. Razlika je k'o nebo i zemlja. Stvarno mi nije jasno koji to debili konstruisu enterijer Ikarbusovih autobusa! Cuj, "srpski Mercedes"! Mislim da brkicu boli zeludac zato sto je uopste dozvolio da se znacka montira na ovo sokocalo.
Pa ovaj autobus je nerealno skuplji od konnurencije u okruženju.
Tako da Hrvatska Dubrava proizvodi visokopodni autobus koji imao osnovu Merc - Skanija -Volvo, koji je turistički sa svom opremom, a jeftiniji od ovoga golog gradskog autobusa.
Situacija je smešna, a svi u Ikarbusu su znali da se neće na tržištu moći uklopoiti sa cenama + što kvalitet završne obrade je ravan 0.
Računali su na domaće prevoznike, gradski prevoz Bg iNS, ali sve je malo mornen.
Trebalo je mesto Merc znaka staviti Vučićevu sliku :)
@Nemanja
Slazem se da je to jedino resenje za koliko-toliko normalan zivot: bezanija iz ove crne rupe! "Srpski Mercedes"! Kad prevedes, oni otvoreno narodu porucuju :"Ovce, spremite se, pojacavamo dranje!"
O.P. 13:01
Slažem se, razmišljam i ja o toj opciji. Ko izadje poslednji, nek ugasi svetlo. :)
Prov ovakav tip vozila se kupuje u velikom broju, radi lakseg kasnijeg servisiranja, obuka majstora itd.
Dakle, malo strpljenja dok neki grad ne krene u obnovu game.
Druga stvar, verovatno je preskup za ono sto nudi, prezentacija mu je nikakva, a odnos prema musterijama ne postoji, jer smo ipak u Srbiji.