home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Stiven Odel, izvršni podpredsednik i predsednik kompanije Ford Motor za Evropu, Bliski istok i Afriku, upućuje otvoreno pismo donosiocima političkih odluka i drugim zainteresovanim stranama širom Evropske unije, pozivajući na združenu akciju da se sačuvaju radna mesta, promoviše privredni rast i poboljša konkurentnost.

Gospodin Odel smatra da je osnivanje nove Evropske komisije u narednim nedeljama prilika za usmerenje na osnaživanje i jačanje konkurentnosti u automobilskoj industriji i stvaranje industrijske baze u Evropi u svetlu rastuće konkurencije na svetskom nivou.

Kompletan tekst pisma gospodina Odela:

Ohrabruje činjenica da smo svedočili tome da su vođe Evropske unije na nedavne izbore odreagovali jasnim usmerenjem na rast, radna mesta i konkurentnost. Sada je stvarni izazov sa kojim se svi suočavamo pretvaranje ovog cilja u stvarnost.

Evropsko jedinstveno tržište je ključno za stabilnost evropske ekonomije već niz decenija, pomažući stvaranje bogatstva i radnih mesta do nivoa koji bi bez njega bio nezamisliv. Jedinstveno tržište je omogućilo slobodno kretanje robe, usluga i ljudi, zajednički regulatorni okvir koji će pomoći da se održe naše poslovne aktivnosti kao i obim poslovanja koji je neophodan da se iskoriste prilike za ugovaranje koje se otvaraju na nivou svetske trgovine. Sve su to prednosti koje Ford u potpunosti podržava i za koje veruje da ih treba štititi i unapređivati.

Takođe je tačno i to da je jaka evropska automobilska industrija, koja je konkurentna na svetskom nivou, ključni pokretač jedinstvenog tržišta, time što stvara bogatstvo, inovativnost i stalna radna mesta. Evropska automobilska industrija zapošljava skoro 13 miliona ljudi i predstavlja najvećeg investitora Evropske unije u oblasti Istraživanja i razvoja.

Ipak, ovakvo kontinuirano evropsko okruženje je istovremeno i izazov. Ekonomski oporavak je slab i postepen, nezaposlenost uporno ostaje na visokom nivou, a Evropa se suočava sa rastućim i akutnim privrednim izazovima koji dolaze iz ostalih regiona u svetu.

U tom smislu, verujem da je jedini način da iskoristimo potencijalne prednosti jedinstvenog tržišta da u Evropi zauzmemo potpuno novi kurs.

Kao prvo – a i najvažnije – radna mesta, konkurentnost i rast moraju moraju biti pokretačka snaga na kojoj se zasniva politika Evropske unije. Kada god se razmatra neki novi propis ili sklapanje trgovinskog sporazuma, potrebno je da se oni razmotre u kontekstu toga na koji način će oni koristiti evropskoj privredi i da li će se time pomoći da se poboljša zaposlenost, rast i konkurentnost. Ovakav način razmišljanja mora doći s vrha, od novih rukovodilaca Komisije Evropske unije i Parlamenta, a mora dobiti i punu podršku svih država članica.

Kao drugo, neophodno je da postoji novi pristup izradi zakona u Evropskoj uniji – takav koji će istinski primeniti načela pametne regulative. Automobilska industrija predstavlja avangardu tehnologije i inovacija u Evropi i mi smo ponosni na vodeću ulogu u svetu koju imamo u definisanju standarda u oblasti zaštite životne sredine i bezbednosti – kao i na poslove visokog nivoa koje stvaramo u okviru ovih najnovijih tehnologija istraživanja i razvoja. Ali, ako se i uvode novi standardi, obezbedimo da njihov uticaj na konkurentnost bude primereno i nezavisno procenjen. Kao što je rekao i sam predsednik Evropske unije, gospodin Barozo (Barroso), nekada je za Evropsku uniju bolje da učini manje.

Kao treće, za nas je neophodno da iskoristimo prilike za rast, tako što ćemo aktivno sklapati trgovinske sporazume koji su pravični i dobro izbalansirani. Pružanje podrške slobodnoj trgovini je postalo deo Fordove prirode. Više od 50 odsto Fordove proizvodnje se prodaje na svetskom nivou, a naš posao zavisi od mogućnosti da se vozila i njihovi delovi slobodno uvoze i izvoze.

Opsežni trgovinski dogovori između Evropske unije i SAD bi, na primer, mogli da donesu ogromnu koirst za rast, radna mesta i potrošače i na nama je da očuvamo inicijativu u pravcu sklapanja odgovarajućeg sporazuma.

Trgovinski dogovori, pored toga što moraju biti slobodni, moraju isto tako biti i pravični. Predloženi sporazum između Evropske unije i Japana primer je neizbalansiranog dogovora, koji nudi neograničeni pristup tržištu Evropske unije bez liberalizacije japanskog tržišta. Time se automobilska industrija izlaže nelojalnoj konkurenciji subvencionisanoj namerno oslabljenom japanskom valutom i riziku od gubitka na hiljade radnih mesta u Evropi. Navedeno je usledilo nakon sporazuma o slobodnoj trgovini između Evropske unije i Koreje, sklopljenog pre tri godine. Ovim sporazumom je evropsko tržište potpuno otvoreno za korejske konkurente, pri čemu korejsko tržište nije otvoreno za proizvođače velikog obima iz Evrope – oni se i dalje drže podalje zahvaljujući stalnom uvođenju novih prepreka koje nisu povezane sa cenama.

Evropa se nalazi u globalnom okruženju u kome konkurencija stalno raste. Neka evropska preduzeća, među kojima i Ford, donela su teške odluke poslednjih godina da unaprede konkurentnu poziciju našeg poslovanja u Evropi. Ali, potrebno nam je združeno, panevropsko rukovođenje, kao i pokretanje akcija u saradnji sa svim zainteresovanim stranama, kako bi se vizija o konkurentnijoj Evropi pretvorila u stvarnost i kako bi evropsko jedinstveno tržište – koje već godinama podržavamo – ispunilo svoj istinski potencijal.

Ford ostaje potpuno posvećen svom angažovanju u oblasti investiranja u Evropi – kao što smo to činili u peridou dužem od 100 proteklih godina. Ipak, mi smatramo da je danas, isto tako kao kada je prvi put kreirano jedinstveno tržište, ključni momenat za sve zainteresovane strane u evropskoj privredi da pokažu svoju odvažnost i odlučnost.

Mi stoga pozivamo donosioce političkih odluka širom Evrope i u novoj Komisiji, kao i rukovodioce privrednih društava i sindikata, da se posvete stvaranju jače i konkurentnije automobilske industrije i industrijskih centara u Evropi koji će stvoriti radna mesta i bogastvo, kako za dobrobit današnjice tako i za buduće generacije.

Stiven Odel (Stephen Odell) izvršni podpredsednik i predsednik Ford Motor Company za Evropu, Bliski istok i Afriku

Ford PR saopštenje



čitanja : 1044



Komentari