Davne 1987. godine, kompanije Bosch i Continental udružile su snage sa proizvođačima BMW i Mercedes-Benz kako bi zajedno razvile novi bezbednosni sistem pod imenom Elektronisches Stabilitätsprogramm ili skraćeno ESP (ESC i DSC su najčešće alternativne oznake). Punih 5 godina trajao je razvoj i testiranje ESP-a, sve do 1992. godine, da bi se 1995. pojavili prvi automobili opremljeni ovim sistemom (Mercedes W140).
22 godina posle, Evropska unija je odlučila da svi novi automobili i laka teretna vozila (do 3,5 tona nosivosti) koja se prodaju na tržištu zemalja EU moraju biti opremljena ESP sistemom. Prema statistikama, 84 posto novih automobila prodatih u Evropi tokom ove godine imali su ugrađen ESP sistem, dok ta brojka na globalnom nivou iznosi 59 %. U SAD-u i Kanadi ESP je obavezan još od 2011. godine.
Prema nedavnim istraživanjima, nakon sigurnosnog pojasa, ESP sistem je drugi najveći spasilac života i nalazi se ispred vazdušnih jastuka. U 2011. godini, u 25 zemalja EU, elektronski program stabilnosti je zaslužan za izbegavanje više od 33.000 nesreća, a spašeno je više od 1.000 života.
Princip rada elektronskog program stabilnosti je prilično jednostavan: kada senzori povezani sa točkovima i upravljačkim mehanizmom detektuju gubitak kontrole nad vozilom (proklizavanje pojedinih točkova ili zanošenje vozila), centralna jedinica koči pojedine točkove i smanjuje snagu motora kako bi se vozilo vratilo u ispravnu putanju.
Izvor: Cdm.me
Najbolji i najdragoceniji sistem u autu.
Ko zna koliko života je sačuvao.
ja imam u bmw.u 750il.92 godiste taj sistem..ali naziv je asc..u svakom amortizeru ima senzor..
prvi automobili sa sistemom stabilnosti bmw e32 sednica koja se pravila od 86..do 94..95..u redizajnu je bio taj sistem 9o godina
Mene je dva puta izvukao. Jednom bas,bas.
Obisao sam kombi, a nisam izvalio da je krivina ispred mene odmah, koci, motaj volan, gas i izvukoh se nekako da ne ocesem bankinu..
ivan 01 Nov 2014, 06:57
Nije, to je ASR - anti slip regulation odnosno kontrola trakcije.
Ekstra!
Bilo bi lepo da i kod nas bude tako, mada lobi uvoznika je jak... ipak je bolje da oni zarade euro vise, zakinu kupce, a da popuju o bezbednosti kod polovnjaka...
drugo je asr..a drugo asc..kad auto nije stabilno oduzima mi gas..sve dok auto ne bude stabilno..ima dugme sa asr..i dugme sa asc..
BMW-ov naziv za ESP je DSC... a ASC nije isto sto i DSC (ESP), jer ASC sluzi kao kontola proklizavanja i oponasa diferencijal sa ogranicenim proklizavanjem tako sto koci odgovorajuci tocak (npr u krivini ili kada se tockovi nalaze na razlicitim podlogama) kada dodje do proklizavanja...
ASR ili TC je samo kontrola proklizavanja...
orlo procitaj i raspitaj se malo...gresis..asc je sistem za stabulnost...napisi na guglu asc bmw..sistem stabilnosti,,pa procitaj
vidi 92 godiste kako se zvao asc je stabilnost auta asc+t je trakcija kontrol..imam 2 auta sa tim oba su 92..http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(E34) evo ti za 5 e34,,ima i e32..
cim ti meni pokazujes sta ima 330i..sigurno si mlad..mozda nikad nisi ni video sta sve ima 750il..92 god...
@ Orlo
U pravu ste obojica. Osim što Ivan nije naveo da se u njegovom automobilu nalazi sistem ASC+T, to je bila BMW-ova oznaka za nešto kao sadašnji ESP, a sve to devedesetih godina prošlog veka.
http://www.7-forum.com/modelle/e32/technik_lexikon.php
pa sama rec asc..znaci..automatic stability control..samo sam hteo da kazem da je bmw prvi to ugradio 92..
Ivane, bravo za tebe sto si toliko uporan... hoces da iskrenes istoriju,ali dzaba,merc je prvi i svi to znaju
milose svi znaju da je mercedes..oni koji ne znaju istoriju..oni kojima drugi serviraju pricu...pa milose widi na linku wikipedije sta pise to je istorija..e32 i e34..redizajn 92 je prvi imao..mozda su u tekstu mislili na novi model koji je prvi imao..ali i to je sumnjivo posto je i e38 isto imao 95..