home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) je danas objavila izveštaj o najnovijoj seriji crash testova bezbednosti.

U ovoj seriji je učestvovalo šest vozila, i to BMW Serije 2 Active Tourer, Nissan Pulsar, Renault Megane facelift, nova Škoda Fabia, Suzuki Celerio i Tesla Model S.

BMW Serije 2 Active Tourer, Nissan Pulsar, Škoda Fabia i Tesla Model S su dobili maksimalnih pet zvezdica za bezbednost, Renault Megane facelift je ocenjen sa četiri zvezdice, a Suzuki Celerio sa tri zvezdice.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Više na sajtu Euroncap.com:

BMW Serije 2 Active Tourer

Nissan Pulsar

Renault Megane facelift

Škoda Fabia

Suzuki Celerio

Tesla Model S

VIDEO:










čitanja : 1712



Komentari

Eto, trovratni megane iz 2014. opremiše malo bolje sa bezbednosnim gedžetima i on odmah osvoji 4 zvezdice, za razliku od petovratnog, koji je osvojio 3. Mada, očito ih nije "ubio" samo nedostatak gedžeta, već im je za "pet zvezda" nedostajalo još po nešto.
Smešno, ali ispade da je za ovog meganea nova fabija bezbednosno nedostižna, a da je ona skoro ista kao novi BMW 2AT (pa čak i bolja u zaštiti pešaka).
Sve čestitke za grupaciju VW. I za sve ostale, naravno.

Autor moron 05 Nov 2014, 13:08

@moron

suv-ovi, vanovi uvek imaju problem sa zaštitom pešaka, uvek loš PEDESTRIAN rezultat

Autor mik 05 Nov 2014, 13:34

Nema 5 zvezda ako nema AEB. To je standard za dobijanje (trebalo je da bude od 2015 ali...)

Autor Milan Nikolić 05 Nov 2014, 13:48

Ako je ikada postoja obolji rezultat od Tesle! Hahah

Pogledajmo udar sa strane u sub, ni malo nije zasao u kabinu!!!

Udar od napred!!! Toliko dobro apsorbuje prednja zona guzvanja, da su vrata NETAKNUTA!

Jasno je kako se sta ponasa na prvi pogled.

Autor Fordovac 05 Nov 2014, 14:42

Megan se pokazao odlicnim za zastitu putnika, samo mi nije jasno zasto je testiran imajuci u vidu da je poceo da se prodaje 2008, a fejsliftiran 2012.
@moron Nije trovratni megan testiran, vec petovratni,tj. uopste nije ponovo testiran nego su prilikom poslednjeg testa oduzeli deo bodova Meganu jer je sistem koji je upozoravao na stanje zadnjih pojaseva davao pisane informacije na samo nekoliko jezika, pa imajuci u vidu da je ovaj "nedostatak" ispravljen, dodati su odnosno vraceni poeni za bezbednosne sisteme jer je sistem funkcionisao prilikom testiranja, ali Litvanci nisu znali kakve im poruke salje. Takodje je bezbedniji priliko zastite putnika u autu prilikom sudara i kod zastite dece takodje prilikom sudara od Fabie.Jos jedna sitnica, kompletna oprema na Meganu je serijska, nisu u pitanju opcije, dok su kod Skode uzeti u obzir sistemi koji se doplacuju, odnosno koji nsu opcije.Tako da je testirana sa sistemom automatskog kocenja, sto mislim da je apsurd imajuci u vidu da ce se sa tim sistemom sigurno prodati jedno 12 Fabija.Inace ne znam zasto je to tako ali Fabije su uvek testirane sa opcionalnim sistemima.Tako je na primer i poslednji Twingo na testu osvojio nesto vise poena od PSA-Toyota blizanaca, a jednako kao i I10, iako su na I 10 uzeti i opcionalni dodaci u obzir,koje je Twingo imao serijski, a takodje nije uzeto u obzir da se kod Twinga od srednjeg paketa kao opcija nudi jedini u tom segmentu upozorenje za napustanje trake jer je procenjeno da to ljudi nece kupovati.Malo mi to apsurdno.Skoda je cinjenica odlicna sto se zastite pesaka tice.Ima tamo-sve pise.

Autor Bobo 05 Nov 2014, 14:49

Renault se nije mnogo trudio da tokom vremena unapredi Megane III u pogledu bezbednosti, zapravo nije ni malo, tako da su im 3 zvezdice doslo kao otreznjenje... dobro sada su unapredili softver, ima vise jezika (verovatno kineski mandarinski, srpski, crnogorski... :) ) na kome moze da upozori da pojasevi nisu vezani pa je tako i broj zvezdica skocio na i dalje ne tako sjajnih 4 kada se pogleda Pulsar koji realno i nije tako "svez"... restilizacija sluzi za to, kod njih samo estetika je bitna, a nekada su bili marka koja se dicila da cela gama ima 5 zvezdica...

Autor Orlo 05 Nov 2014, 16:57

moron 05 Nov 2014, 13:08

Nije isto 5 zvijezdica od Fabije i 4 zvijezdica od Megana.

Autor hh 05 Nov 2014, 17:04

Fabia 5:4 Sandero

Autor NoAmer 05 Nov 2014, 17:09

I tako od paketa opreme, do Ncap testova..... Totalna glupost koja je prevazišla sve granice.....

Autor fanfatal 05 Nov 2014, 17:10

@mik
Pa, BMW i3 nije ni SUV, ni van, pa na NCAP ima još gori rezultat u pogledu zaštite pešaka od BMW 2AT ...

Autor moron 05 Nov 2014, 21:10

@Orlo
Tako je.Dobro si to rekao.Svi ostali iz 2008. su se potrudili kod restajlinga, pa su godinu dana pre novog modela dobili 5 zvezdica, a to su...ne pada mi niko na pamet?Hyundai I30? Opel Astra?Ovaj je bez ikakvih unapredjenja, sa serijskom opremom dobio 4.Da je imao sistem za upozoravanje napustanja trake ili za automatsko kocenje dobio bi pet.Auto iz 2008. to nema.Nema ni jedan u C segmentu, cak ni oni koji su dobili 5 zvezdica, kada ih kupis bez tog sistema.Proveri na EURONCAP pa ces videti.Tako da je ovaj rezultat u rangu Nissan pulsara, koji nije nista drugo do isti ovaj Megan sa opremom koju sam opisao.Poenta, Ovaj Megan na kraju karijere ispunjava po pitanju cvrstine karoserije i zastite putnika sve bezbednosne uslove i to na najvisem nivou, kao i najnoviji konkurenti.Manjak bezbednosti se ogleda u sistemima koji bi trebalo da sprece da do sudara ne dodje.To je ta plasticna kanta.

Autor Bobo 06 Nov 2014, 07:03

@Bobo
Jesam dobro rekao, a konkurenti tipa Focus, Astra su nakon restilizacije dobili ozbiljne bezbednosne sisteme (neke su imali i ranije a tada su unapredjeni) poput adaptivnog tempomata, upozorenje o napustanju trake, prepoznavanje saob. znakova, adaptivna svetla, upozorenje na vozila u mrtvom uglu itd a tu su godistima blizu i restilizacije su bile tu blizu... a to sve nema Megane cak ni za doplatu, pa mozda i jeste plasticna kanta kako ti napisa... i bese prvo 3 zvezdice...
P.S. Neosporno je to da je struktura kabine prilicno ocuvana, ali 3 i 4 nisu 5, i ne bih se bas u potpunosti slozio jer najnoviji konkurenti tipa Golf, Mazda 3, Leon, Octavia mogu to i znatno bolje... ;)

Autor Orlo 06 Nov 2014, 12:04

Mada je u vreme svog lansiranja bio bezbednosno veoma avangardan, ko zna da li bi i RAPID danas u slučaju ponovnog testiranja osvojio svih 5 zvezdica. Ali, nemaju svi pravo na "ponovnu šansu" ...

Autor moron 06 Nov 2014, 14:49

Kod Tesle bocni udar u stub odlicno izgleda zato sto ima baterije u podu, pa cvstoca tih baterija sprecava prodiranje stuba u kabinu.
Stvarno izgleda odlicno!

Autor Vlada 06 Nov 2014, 18:34

@Orlo
Konkurenti tipa Focus Astra su dobili koliko zvezdica restilizovani?Zasto?
Megan je dobio 4 2014.Proizveden je 2008.Sva oprema testiranog je serijska u svim nivoima doplate.Koliko si Fabija 2014 sa sistemom za upozoravanje video?Koliko ces ih videti?Isto vazi i za Astru i Fokus.Sa tim opcijama Megan je Pulsar(vidi sliku).Novi Megan ce,kladim se u to iako ne mogu da tvrdim,ponovo postaviti standarde na tom polju.Prosto.I Klio je, kao i Twingo.

Autor Bobo 06 Nov 2014, 21:38

@Bobo
Vidi, samo samo sam povukao paralelu sa vecitim rivalima kod kojih se bezbednost (pa i neke druge stvari al' ajd sad) unapredjivala tokom vremena za razliku od Megana, nista drugo... i ne znam sta se ti cudis, prakticno ni jedan novi automobil u bilo kojoj klasi nema sve raspolozive bezbednosne sisteme u osnovnoj verziji, sve se prakticno doplacuje, ali se testiraju svi ti sistemi... ali i pored toga kupac nema ni da ih doplati kod Megana i da hoce...
A Megan nije Pulsar, ne potenciraj... a do novog Megana cemo jos da sacekamo kako se cini, osim ako ne skrate proces razvoja pa nesto skarabudze na brzinu na ovoj akltuelnoj platformi kao sto su uradili sa Cliom...

Autor Orlo 06 Nov 2014, 22:29

Ne testiraju se svi sistemi, kako EURONCAP proceni, imas u komentarima testova.Tamo procenjuju da li ce veci deo biti prodat sa nekom opcijom ili ne.Kod Fabije su procenili da ce vecina biti prodata sa opremom koju su testirali pa i sistemom za prevenciju sudara.Kod testa gradskih automobila, Twingu nisu uzeli u obzir da ima kao opciju sistem za upozoravanje napustanja trake, pa je testiran Twingo bez opcija, a recimo i10koji je testiran imao je neke opcije.Nemam nameru da Twrdim ovom prilikom da je Twingo bolji, vec da kazem da podatke treba uzeti sa rezervom, narocito kada kupujes auto, ako ti je bezbednost vazna stvar proveri da li auto koji zelis ima tu opremu kao testirani model.Kod Renoa Klio,Twingo,Captur i Megan su testirani bez opcija, mozes proveriti.Nisam mislio da je bukvalno Pulsar,vec da u preduzecu imaju te sistema kojima bi osvojili 5 zvezdica.Pa izgleda da su sa karabudzenjem utrefili...preporucio bh svim ostalim proizvodjacima da pribegnu karabudzenju jer donosi dobre rezultate, nema potrebe da razbacuju silni novac na razvoj novih platformi poput na primer Opela, sa Korsom.Kad smo vec kod toga, sta bi rekao kad bi znao da je Pulsar budzenje iste platforme kao i Klio.

Autor Bobo 07 Nov 2014, 07:29

@Bobo
Rekao bi valjda dobro, svaka cast ili blago njima... ;)
Samo sam opisao princip kako dolaze do novih modela u poslednje vreme nista vise... :)
Cudi me kako u ovu pricu nisi spomenuo Daciju, posto cak i na temama koje nemaju ni malo veze sa njom ti je spomenes sa pridevima poput super, best buy, najisplativija, najracionalnija, najbolja... :D

Autor Orlo 07 Nov 2014, 10:12