
U najnovijem istraživanju briselske ekološke grupe "Transport & Environment", pokazalo se da je nemački Mercedes najveći manipulator testova potrošnje, a da njihovi automobili koštaju svoje vlasnike dodatnih 500 evra godišnje zbog goriva.
Istraživanje je naglasilo da, ukoliko se ne reše propusti u testovima o potrošnji goriva novih automobila, koje sve automobilske firme uspešno koriste za objavljivanje minimalnih potrošnji, do 2020. godine će potrošači plaćati 1.5 puta više za gorivo od onoga što očekuju na osnovu fabričkih podataka.
"Ako vaš Mercedes guta 40 posto više goriva od onoga što se navodi u brošuri, za to nije odgovorna vaša teška noga. Problem je što je Mercedes trenutno najveći manipulator testova potrošnje, vršeći testove u laboratorijskim uslovima koji se ne mogu primeniti u svakodnevnoj vožnji", navodi se u saopštenju kompanije "Transport & Environment".
Kada je Opel u pitanju, manje od 20 posto procenjenog smanjenja potrošnje je zapravo zabeleženo u proteklih pet godina, a čak polovina od ukupnih poboljšanja od kada su uvedeni novi EU zakoni 2008. godine se nikada nisu dogodila.
Mercedes je svestan velikog broja kritika koje su primili: "Razlika stvarno postoji, ali treba uzeti u obzir i veliki uticaj vozača. Određene studije su pokazale da taj uticaj može da iznosi čak 30 posto", rekao je Johanes Rejfenrat iz Mercedesa.
"Procedure testiranja ne određuju proizvođači automobila već zakoni. Evropska unija određuje pravila po kojima mi igramo, a mi u Mercedesu se uvek trudimo da smanjimo razliku između standardne i realne potrošnje", dodao je Rejfenrat.
Izvor: Mojauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Mercedes
Ma, šta je 40% razlike :)
A samo malo dete bi poverovalo bilo čijim deklarisanim podacima o potrošnji ...
40% je jos i dobro, lazu svi toliko da je totalno suludo gledati njihove sarene laze o potrosnji, a jos izgleda ima onih koji veruju u te bajke.
Znam otprilike koliko koji auto moze da trosi, u realnim uslovima, na lazi fabrika se nasmejem samo.
Dodatni problem je sto se svi hvataju za prosecnu potrosnju, pa onda u gradu kad im ispadne 2 ili 3 puta vise, onda se cude. :)
Manja je razlika ako gledas deklarisanu potrosnju u uslovima kojima vozis ( grad za grad, otvoreno za otvoreno ).
Kazem, dodatni je problem sto se vecina lepi za istaknutu prosecnu a vecina tera po gradu, pa to dodje onda drasticno vise. Pogotovo kod jacih kola.
Upravo, problem je u propisima, a oni su direktno vezani za marketing (nemojte misliti da proizvodjaci nisu lobirali upravo za ovakve propise).
Pogledajte samo sta su napisali za novu S klasu koliko trosi, i zapitajte se kako neko nije zavrsio u zatvoru zbog vredjanja inteligencije kupaca :)
EU pod hitno da usvoji zakon da samo Novosti u celoj Evropi smeju da testiraju potrošnju. Kod njih auto uvek troši manje od fabričke deklarisane.