
Audi nastavlja da napreduje u razvoju sintetičkih goriva, a ovih dana su saopštili da su počeli proizvodnju e-dizela od vazduha, vode i elektriciteta.
Kako se navodi u saopštenju, nova fabrika, koja može da proizvede oko 160 litara goriva dnevno, radi na "power to liquid" principu, a sve što joj je potrebno za finalni proizvod je vazduh, voda i elektricitet.
Proces je veoma komplikovan, ali Audi navodi da se ugljen dioksid dobija direktno iz vazduha, dok se u drugom delu fabrike vrši elektroliza tokom koje se voda razdvaja na vodonik i kiseonik. Vodonik tada reaguje sa ugljen dioksidom u dva hemička procesa koji se vrše pri 220 stepeni Celzijusa i pritiskom od 25 bara, čime se dobija finalni proizvod nazvan "Blue Crude".
Nemačka kompanija je objasnila da ovako dobijeno gorivo može bez problema da se meša sa fosilnim dizelom za dalju upotrebu.
Izvor: Mojauto.rs
Svaka čast na trudu, ali bez poente... Ulozeno je verovatno mnogo vise energije nego sto je dobijeno. Poenta je naći i komecijalizovati jeftine i obnovljive izvore energije.
Zar nije pravilnije napisati "VW počeo da pravi sintetički dizel od vazduha, vode i struje.."?
Audi je samo brand, ime u vlasnistvu VW, koji razvija tehnologije za svoje brendove.
@Eki
U pravu si. To isto vazi i za Mercedes (Daimler), Subaru (Fuji Heavy Industr.) i jos neke.
@Miki
Ako bi se npr. samo bio-goriva koristila za pogon vozila, onda bi doslo do smanjenja proizvodnje hrane, jer bi se vecina poljoprivrede i industije okrenula proizvodnji sirovina za ta goriva. Kad je u pitanju vodonik, sa gorivnim celijama se negde stalo, a SUS motori na vodonik jos nisu zaziveli, iako je ta ideja zanimljiva. Kod vodonika je problem skladistenje i bezbednost, jer zna da bude nezgodan.
Kako da ne.
Vetrenjace, podvodne turbine i solarni paneli su toliko ocgiledno resenje, da uopste ne vidim poentu ovakvih eksperimenata.