home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prelaskom na modularne platforme i fleksibilnije metode proizvodnje, automobilskim kompanijama je olakšan proces razvoja i izrade različitih varijanti i modela vozila. Postavlja se pitanje da li na tržištu zaista postoji potražnja za ovolikim brojem modela i do kada će se njihov broj povećavati?

Porast broja automobilskih modela i njihovih različitih varijanti naročito je izražen kod premijum proizvođača. Audi, koji je devedesetih godina 20. veka nudio kupcima desetak verzija svojih modela, sada u gami raspolaže sa oko 50 varijanti. Ovako velika ponuda stvara probleme prodavcima, ali i kupcima kojima je sve teže da se odluče između brojnih verzija i modela koji se međusobno neznatno razlikuju. Osim toga, u prodajnim salonima više nije moguće izložiti sve modele koji se nalaze u ponudi, pa se prodavci sve više oslanjaju na prezentaciju pomoću tableta, kako bi kupcima predstavili modele kojih nema u salonu.

Slično je i u BMW-u, gde postoji sve veći rizik od preklapanja među ponuđenim modelima. Prema rečima šefa prodaje, Iana Robertsona, u toj kompaniji svesni su da postoji problem i da će možda morati da preispitaju održivost pojedinih modela, kako se trendovi u auto-industriji budu menjali. BMW je takođe morao da promeni strategiju prodaje, tako da se sve više okreće virtuelnim prezentacijama modela u svojim prodajnim objektima.

Čak je i Porsche, koji ima relativno mali broj modela, razvio toliko mnogo verzija svoje 911-ice da će u 2015. u ponudi imati čak 22 varijante ovog sportskog automobila. Tolika ponuda stvara dodatne troškove za marketing, ali predstavlja i izazov za prodavce koji moraju da objasne kupcima koje su razlike između ponuđenih varijanti.

Analitičari smatraju da će uslediti prekretnica kada je reč o porastu ponude modela. Trenutno, svi nemački proizvođači automobila zajedno izrađuju više od 200 različlitih modela, a ponuda je za samo 3 poslednje godine povećana 25 odsto. Procenjuje se da će do 2018. kupcima na raspolaganju biti dostupno 230 modela nemačkih kompanija, što bi, prema tvrdnjama stručnjaka iz auto-industrije bio maksimalni nivo koji tržište može da prihvati i posle čega bi mogao da usledi period stagnacije.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs / Audi / BMW / Porsche



čitanja : 1026



Komentari

I zato ce da prosire gamu. : )

Autor Pit 17 Nov 2014, 23:30

Djavola. Gledaju da zgrabe svakog kupca na kontu imidza. Sada, kada je konkurencija jaka, gleda se svaka nisa.

Ulaganja su mala za ovakve konverzije, pa Mercedes ce ponuditi X6 konkurenta baziranog na 10 godina staroj M klasi.

Autor Fordovac 18 Nov 2014, 01:56