
Prelaskom na modularne platforme i fleksibilnije metode proizvodnje, automobilskim kompanijama je olakšan proces razvoja i izrade različitih varijanti i modela vozila. Postavlja se pitanje da li na tržištu zaista postoji potražnja za ovolikim brojem modela i do kada će se njihov broj povećavati?
Porast broja automobilskih modela i njihovih različitih varijanti naročito je izražen kod premijum proizvođača. Audi, koji je devedesetih godina 20. veka nudio kupcima desetak verzija svojih modela, sada u gami raspolaže sa oko 50 varijanti. Ovako velika ponuda stvara probleme prodavcima, ali i kupcima kojima je sve teže da se odluče između brojnih verzija i modela koji se međusobno neznatno razlikuju. Osim toga, u prodajnim salonima više nije moguće izložiti sve modele koji se nalaze u ponudi, pa se prodavci sve više oslanjaju na prezentaciju pomoću tableta, kako bi kupcima predstavili modele kojih nema u salonu.
Slično je i u BMW-u, gde postoji sve veći rizik od preklapanja među ponuđenim modelima. Prema rečima šefa prodaje, Iana Robertsona, u toj kompaniji svesni su da postoji problem i da će možda morati da preispitaju održivost pojedinih modela, kako se trendovi u auto-industriji budu menjali. BMW je takođe morao da promeni strategiju prodaje, tako da se sve više okreće virtuelnim prezentacijama modela u svojim prodajnim objektima.

Čak je i Porsche, koji ima relativno mali broj modela, razvio toliko mnogo verzija svoje 911-ice da će u 2015. u ponudi imati čak 22 varijante ovog sportskog automobila. Tolika ponuda stvara dodatne troškove za marketing, ali predstavlja i izazov za prodavce koji moraju da objasne kupcima koje su razlike između ponuđenih varijanti.

Analitičari smatraju da će uslediti prekretnica kada je reč o porastu ponude modela. Trenutno, svi nemački proizvođači automobila zajedno izrađuju više od 200 različlitih modela, a ponuda je za samo 3 poslednje godine povećana 25 odsto. Procenjuje se da će do 2018. kupcima na raspolaganju biti dostupno 230 modela nemačkih kompanija, što bi, prema tvrdnjama stručnjaka iz auto-industrije bio maksimalni nivo koji tržište može da prihvati i posle čega bi mogao da usledi period stagnacije.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Audi / BMW / Porsche