
Pre sedam godina Audi TT, BMW Z4 i Mercedes SLK zajedno su prodati u 114.000 primeraka. Samo tri godine kasnije njihova prodaja je pala za 45 posto. Danas? Nešto malo bolje nego 2010.
BMW-ov šef prodaje Ian Robertson kaže da se prodaja i popularnost sportskih automobila nikada neće vratiti na nivo pre krize, koja je najviše pogodila baš segment 'sportista'. I Robertson je svestan da se tržište menja, te da kupci najviše kupuju SUV-ove i crossovere. Sportski automobili pate, kaže Robertson, i na rastućim tržištima poput Kine, gde bogataši ipak više traže limuzine.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Audi
To je sasvim logicno.
Ako se trzistu ponudi automobil sa 400 KS u stoku za simbolicnu sumu novca u odnosu na cenu rasnog sportiste, jasno je da ce kod mnogih kupaca preovladati pragmatizam.
Tu imamo dva problema. Prvi je da su vecina "sportskih" modela bajati, ili tako deluju.
370z, SL, SLK, S5, Z4... nista to nije "novo".
I uopsteno, neprakticni su.
Jedno vreme je to bio "trend", ali kad su se ljudi opametili i shvatli da jedan S4 skrece i ide bolje od TTa, a da kosta isto, i da se pritom vozis udobno, a ne kao u kociji, i da imas gde da stavis stvari, trend se zavrsio.