home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kompanija FAS u okviru SMART KID kampanje posetila je porodilište Ginekološko-akušerske klinike u Kliničkom centru u Kragujevcu i uručila zaštitna auto sedišta majkama deset prvorođenih beba

U okviru nacionalne kampanje SMART KID, posvećene podizanju svesti o bezbednosti dece u saobraćaju, kompanija FIAT Automobili Srbija (FAS) obišla je porodilište Ginekološko-akušerske klinike u Kliničkom centru u Kragujevcu, gde su predstavnici kompanije uručili deset zaštitinih auto sedišta za decu majkama prvih deset beba rođenih 16. novembra. Ovaj datum kompanija FAS odabrala je u znak obeležavanja Dana sećanja na žrtve poginule u automobilskim nesrećama.

„Ovom prilikom bismo želeli da čestitamo svim majkama novorođenih beba u porodilištu u Kragujevcu. Imajući u vidu nedovoljnu upotrebu zaštitnih sedišta za decu, na ovaj način želimo da pomognemo i doprinesemo poboljšanju bezbednosti dece u saobraćaju, što je i osnovna ideja SMART KID kampanje“ rekao je g. Frančesko Čanča (Francesco Ciancia), direktor fabrike FIAT Automobili Srbija.  On je dodao „Naša želja je da utičemo ne samo na decu, već i na roditelje, da promene navike i ponašanje u saobraćaju, te da tako doprinesemo smanjenju broja saobraćajnih nesreća.“

Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, procenat upotrebe sigurnosnih pojaseva na zadnjem sedištu u Srbiji iznosi 3,1%, dok je procenat upotrebe zaštitnih sedišta u automobilima za decu do 3 godine starosti 32%, što Srbiju svrstava u zemlje veoma niskog nivoa upotrebe zaštitnih sistema za decu.

Nacionalna edukativna kampanja SMART KID, koju organizuje i sprovodi kompanija FIAT Automobili Srbija u partnerstvu sa Agencijom za bezbednost saobraćaja Republike Srbije, posvećena je podizanju svesti o bezbednosti dece u saobraćaju. U okviru SMART KID kampanje, pokrenut je web portal www.smartkid.rs, pomoću kojeg roditelji i deca mogu da se na jednostavan i zabavan način informišu o tome kako da bezbedno učestvuju u saobraćaju.

U okviru kampanje organizovane su i brojne druge edukativne i zabavne aktivnosti da bi se najneposrednije moguće angažovali i roditelji i deca i naveli da preduzmu sve neophodne mere predostrožnosti kao aktivni učesnici u saobraćaju.

PR saopštenje – FIAT Automobili Srbija



čitanja : 1599



Komentari

A sto se gradske vlasti nisu toga setile? Vise nam Fiat pomaze nego grad. Poklon djacima;
http://www.ikragujevac.com/vesti/22814-fas-obradovao-dake-prvake.html

Autor B.M. 18 Nov 2014, 15:26

Da mene država subvencioniše, bio bih i ja veoma plemenit i altruističan, poklanjao bih samo tako. Dakako, u granicama subvencije, kao i sa ovih 10 dečijih sedišta

Autor moron 18 Nov 2014, 18:23

Ko god izvozi 1.5 milijarde $ godisnje normalno da ima pomoc od drzave. Zastavu smo pomagali 50 god., a od toga je 30 god pravila isti model. Kada je prodata Talijanima oko 25 god je bila u tehnoloskom zaostatku a hale preko 30 god.. I to ne tvrdim ja vec strucnjaci.

Autor B.M. 18 Nov 2014, 19:18

B.M.
Ali FAS i uvozi 1,5 milijardu dolara!?
Zastavu smo pomagali, ali je ona napravila kragujevac i Rakovicu i ko zna šta!A ovu akciju što izvede FAS sa deset sedišta za decu, sam mogao i ja, samo ja ne bi dospeo u medije.
Ovo im dođe tako jeftina reklama, a jako neukusna.
Za jednu firmu koja ima tako savremenu menzu i vrtić, trebal isu da poklone sedišta bar onoliko koliko je dece u vrtiću i radnika u menzi....

Autor fanfatal 18 Nov 2014, 19:27

Nikad ne mogu materijal i delovi da budu skuplji ili isto kostaju kao gotov proizvod. Onda niko nebi ni pravio automobile. I sve delove da uvozimo opet smo u plusu jer naplacujemo transport, odrzavanje i radnu snagu. Poklon sedista su vise simbolican gest i podsecanje na datum zastite dece, a ne neka donacija. To je trebao grad da kupi i pokloni a ne Fiat. Ako cemo pravo ta sedista i ne proizvodi Fiat.

Autor B.M. 18 Nov 2014, 19:53

B.M.
Logično je ovo što si napisao:
"Nikad ne mogu materijal i delovi da budu skuplji ili isto kostaju kao gotov proizvod. Onda niko nebi ni pravio automobile."
Ali eto, na žalost, uvoz je ravan izvozu a taj "gubitak" koji se javlja subvencioniše Srbija sa 50 mil € po godini! E zato ja kažem, džabe roboti i menza, kad sve u zbiru pravi gubitak!

Pa ako su sedišta simbolična, zašto se onda "trpaju" po medijima! Šta je to Fiat uradio u Srbiji a da nije simbolično?

Autor fanfatal 18 Nov 2014, 20:13

Uvoz je ravan izvozu? Od kada je poceo izvoz 500L Srbija je smanjila spoljnotrgovinski deficit preko 25%. Imas podatke na netu pa proveri. A sto se tice subvencija nije to nista novo, sve drzave to rade kako bi pomogli velike izvoznike. Nas je Zastava kostala mnogo vise od 50mil godisnje a nije radila nista.

Autor B.M. 18 Nov 2014, 20:57

B.M.
Zar još nisi shvatio da je ovaj posao sa Fiatom najveći promašaj Srbije u zadnjih 14 godina???
Sve vreme to pokušavam da ti pokažem, ali ne vredi - ne vidiš, ili si plaćen da ne vidiš?
Pa premijer je to rekao u par navrata. Nadam se da ova afera bude dobila jednog dana i sudski epilog....

Autor fanfatal 18 Nov 2014, 22:48

Ako afera "bude dobila" sudski epilog necemo se dobro provesti, jer je Fiat svoje ispunio a mi nismo. A premijer nikad nije rekao da je taj posao promasaj, eto nadji mi link gde je to rekao. Promasaj izvoziti 1.5 milijardi $? Vise nego cela nasa poljoprivreda, tj zitarice i voce. Vadite se na uvoz, ko da bi Fiat trebao sve fabrike delova iz Italije da prebaci u Srbiju zbog 500L. Od dolaska Fiata do danas zakoni su se manjali nekoliko puita i nije cudo sto su investitori oprezni. Svaka cast Fiatu sto je uopste dosao u nestabilnu drzavu kakva je Srbija koja je ili posd sankcijama ili pred bankrotom. Sto nije jos neko dosao kad su uslovi toliko dobri?

Autor B.M. 19 Nov 2014, 06:57

Mogu i ja da izvevez 10 milijardi ali treba da ih naplatim takodje...A 10-15 hiljada FIAT-a 500L sigurno ne vredi 1.5 milijardi eura.....

Autor T2 19 Nov 2014, 12:52

Samo u Septembru prodato je 7.255 Fiata 500L u Evropi.Bolje nego prosle godine. Link: http://left-lane.com/european-car-sales-data/fiat/fiat-500l/
Inace da sam na mestu Fiata nebi ni dolazio u Srbiju. Malo trziste, nerazvijena infrakstruktura, pregovori s EU, reforme , mala kupovna moc i dr. Rumunija je bio mnogo bolji izbor, i da su tamo otvorili fabriku imali bi bolju prodaju i lakse bi dolazili do delova. Sta reci, hvala Dinkicu sto ih je nagovorio da dodju kod nas i uzmu propalu Zastavu.

Autor B.M. 19 Nov 2014, 13:59

Hvala Mladji sto nam je valio da placamo za prefarbane masine iz Rumunije i prefarbane u novu boju i za proizvodne masine koje se non-stop kvare. Ako je ovo najmodernija fabrika FIAT-a, onda je Pomiljano na Mesecu....

Autor T3 19 Nov 2014, 14:23

B.M.
Opet ti o infrastrukturi???
Besplatno se vozaju fiće na vozu kroz Srbiju, i opet nije nešto kako valja???
Problem je 500L koji neće niko, a ne sa infrastrukturom!
I opet kažem, koliko FAS izveze, toliko i uveze. B.M. uporno ne pominje uvoz? Druga stavka, odma posle energenata je uvoz FAS-a u Srbiji!

Svako bi došao u Srbiju kad bi mu se dalo džabe! Fiat je ovde investirao samo u nekakav robot, koji B.M. pominje! Večina linija su samo prefarbane postojeće, a kompelt sređivanej objekata i infrastrukture je dala Srbija. Pored toga i ono malo radnika koji rade u FAS plaća Srbija! A taj "robot" italijani mogu da odnesu kad hoće!

Pa ko ne bi došao u srbiju pod takvim uslovima, a tek "crni ugovor"!

Autor fanfatal 19 Nov 2014, 14:33

B.M.
Od 7500 prodatih 500L u Evropi, preko 4500 je prodatoo u Italiji!!! Prodaja u ostalim zemljama EU je na nivou statističke greške!
Na osnovu navedenog, ti si u pravu da je pogrešno bilo da Fiat dolazi u Srbiju. Jer sve prvo dovuku ovamo, pa onda voze tamo! I naravno to je taj gubitak od 50 mil € koje pokriva Srbija!

Autor fanfatal 19 Nov 2014, 14:46

fanfatal
daj bar jednog koji se prodaje bolje! :)

Autor carobnjak 19 Nov 2014, 16:31

carobnjak
Mislim da je 500L najprodavaniji u svojoj klasi (mini MPV) u Italiji :))
A i u Srbiji :) U Srbiji vodi mrtvu trku sa Skodama :) Izgleda Srbi znaju šta je naj naj :)))

Autor fanfatal 19 Nov 2014, 16:44

Cudna mi cuda da se Fiat 500L najbolje prodaje u Italiji! Gde bi drugo trebalo?
Srbija je zadovoljna radom Fiata u Kragujevcu, Talijani takodje a i radnici... Najmodernija fabrika, najbolji uslovi rada, najveci izvoz, obrt, transport...Posla preko glave, radi se u tri smene jos od maja prosle godine..Kome to smeta nek se zali, samo ne znam kome, jer niko nije protiv ovoga posla, ni u vlasti ni u opoziciji.

Autor B.M. 19 Nov 2014, 17:07

fanfatal
tako je , kao i u celoj Evropi! :)

Autor carobnjak 19 Nov 2014, 17:30

Ovo je zanimljivo;

25. 12. 2013
U Fijatu napravljeno 150.000 automobila, ali i 300 beba

Od kada je počela da radi fabrika "Fijat automobili Srbija“, njihovi radnici su tokom proteklih godinu i po dana napravili 150.000 automobila, ali i 300 beba. To znači, da je na svakih pet stotina "Fijata 500 l“, iz ove fabrike i po jedno dete.

Kako kaže predsednik Samostalnog sindikata FAS Zoran Marković, "svakog meseca radnici koji rade u Fijatu u Kragujevcu dobiju od 20 do 30 beba“.
-Za svaku bebu dajemo 10.000 dinara. Osim toga, od kompanije FAS roditelji koji su dobili prinovu dobijaju poseban poklon paket, u kome su pelene, igračke, i druge potrepštine za bebu. Ako se ovako nastavi, odoše pare, ali neka. Do skoro smo davali za lekove, a sada dajemo za bebe - kaže Marković.
Da ljubav cveta, a da i daje svoje plodove, jasno je kada se zna da je u fabrici automobila, samo tokom proteklih mesec i po dana, sklopljeno pet brakova između kolega koji rade u istoj firmi.

http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/430106/U-Fijatu-napravljeno-150000-automobila-ali-i-300-beba

Autor B.M. 19 Nov 2014, 18:15

B.M.
To ti i kažem. Trebali su da poklone bar 300 sedišta za decu, a na samo 10. zato ova vest nije za pohvalu.

Autor fanfatal 19 Nov 2014, 18:59

Bolje sto nisu, nasao bi ih na buvljaku, jer vecina i nema auto.. Narodu trebaju pare da prezivi a sedista za decu su najmanji problem.

Autor B.M. 19 Nov 2014, 19:20

Eto, zamisli autoindustriju u kojoj radnici nemaju automobil! Pa da je Fiat neka kompanija, dala bi 500L svojim radnicima na kredit, po fabričkoj ceni, to jeste dali bi za 5000€ na krediti od 10 godina, kao u svakoj kompaniji u Nemačkoj i sl.
Ovo i jeste prikaz, kako Fiat tretira radnike, i koliko misli da se zadrži u Srboji. Čim prestanu subvencije, odneše robot u Italiju, i kraj. Ništa uložili, samo zaradili i otišli... E tad će da krenu sudski postupci.

Autor fanfatal 19 Nov 2014, 19:36

Fiat nije poklonio sedista radnicima vec porodiljama u Kragujevacu a tu ima raznih, ponajmanje radnika koji imaju auto, jer je nazaposlenost velika. Kakav robot u Italiju, u FASu ima oko 127 robotizovanih masina, od onih koji sklapaju do onih koji farbaju. Nikad mi nece biti jasno zasto neki diskutuju o necem sto poima nemaju. Odnece robot u Italiju?

Autor B.M. 19 Nov 2014, 20:52

Da svih 127 robota, u kontejnere i kako došlo tako i otišlo. "Robot" je samo sinonim...

Autor fanfatal 19 Nov 2014, 21:09

Robot sinonim? Ne znas ni sta su industrijski roboti.

Autor B.M. 19 Nov 2014, 21:59

Mogu li se ti roboti (industrijski) spakovati i ovesti za Italiju??
Mislim, kad prekršimo "crni ugovor" zato što nismo napravili autoput, obilaznicu, ulicu, kad ne obezbedimo tržište Rusije i sl??

Autor fanfatal 19 Nov 2014, 22:42

Ne mogu, jer nebi dozvolila drzava kao suvlasnik, a ni radnici. U najgorem slucaju Talijani nam mogu ostaviti fabriku, tj. da otkupimo njihov deo. I onda bi radili nesto po licenci.

Autor B.M. 19 Nov 2014, 23:56

Politehnickoj skoli u Kragijevcu je Fiat poklonio malog robota za obuku.

"Robot "Komau Smart 6" ima nosivost do šest kilograma, maksimalni horizontalni domet do metar i po, a preciznost u varenju 0,05 milimetara", objasnio je di Bartolo i naglasio da je i upravljačka jedinica robota poslednje generacije.
On je objasnio da je jedina razlika između robota koji je dobila Politehnička škola i robota kakvi će se koristi u proizvodnji automobila u Kragujevcu, u dimenzijama, odnosno da će nosivost fabričkih robota biti do 200 kilograma.

http://www.kurir.rs/politehnickoj-skoli-u-kragujevcu-robot-od-90000-evra-clanak-117744

p.s. Preciznost u varenju od pet stotih dela milimetara! Prevazilazi zahteve konstruktora i crteza..

Autor B.M. 20 Nov 2014, 00:08

B.M.
Preciznost varenja od 5 stotih...
A debljina vara osciluje bar 0,5 mmm. Haha :)) Pa morali su da poklone robotčić da im se radna snaga obučava u skoli. jeftinije nego na liniji proizvodnje..

To ti i kažem, nama će Italijani ostaviti fabriku u koju sve jedno nisu uložili ni €. A "zajednički roboti nosivosti do 200kg, odoše za Italiju.....

Autor fanfatal 20 Nov 2014, 08:54